Partout d.n.a.
Blog

Wij hebben van succesvol beïnvloeden ons beroep gemaakt

Geschreven door Han Lammers op 3 juni 2015

Jij en ik, wij hebben van succesvol beïnvloeden ons beroep gemaakt. We posten Facebookberichten voor de likes, schrijven blogartikelen voor betere online vindbaarheid en publiceren whitepapers als demonstratie van onze deskundigheid. Dit alles met een ultiem doel voor ogen: een bijdrage leveren aan het bedrijfsresultaat van onze organisatie.

En jij en ik, wij zijn altijd op zoek naar kennis die ons helpt ons doel te bereiken. Niet alleen uit pure interesse, maar ook uit pure noodzaak. De concurrentie op online marketinggebied neemt namelijk toe. Dit vraagt meer van de content die we de wereld in zenden.

Hoe schrijf je betere content?

In de zoektocht naar aanknopingspunten voor verbetering stuit je al snel op kennis uit de psychologie. Boeiende materie. En de studies zijn vaak treffend. Kortom: deze kennis pas je graag toe. Maar hoe? Want er mogen dan ontzettend veel interessante studies zijn, een overkoepelend kader voor toepassing ontbreekt.

Hierdoor rest niets anders dan maar wat te proberen. Dit voelt als een puzzelstukje rammen in een bijna complete puzzel: het past wel, maar het totaalplaatje wordt er niet mooier op. En dat wringt.

Wij (her)kennen dit probleem maar al te goed. Daarom werken we al een tijdje aan de oplossing. We gaan hierbij uit van het volgende principe: psychologie toepassen is geen doel, maar een middel. Een middel om onze creatieve beïnvloedingskeuzes te versterken.

Hoe pas je psychologie toe in de marketing?

Tijdens ons creatieve proces doorlopen we een – voor marketeers welbekend – stappenplan. We werken van breed naar smal. Van doelstelling en doelgroepanalyse naar propositie, bouwplan en concrete tekst. Gedurende dit proces gebruiken we kennis uit de psychologie als toetsinstrument. Zo schatten we vooraf in wat wel werkt en wat niet werkt. Hierdoor wordt een marketinguiting doelgerichter, duidelijker, aantrekkelijker en bovenal: effectiever.

Onze methode om te creëren vanuit een psychologische invalshoek is zo goed als klaar. En de eerste resultaten zijn veelbelovend. Deze kennis delen we graag met jullie. Dat kan door werk uit handen te nemen, maar we vinden het net zo leuk om je te trainen. Want in interactie ontstaan de beste ideeën.

Wij leren het je graag!

Dus beste lezer: jij en ik, wij hebben van succesvol beïnvloeden ons beroep gemaakt. Laten we daarom de komende tijd samenwerken om dit succes uit te bouwen.

Wil je meer weten over hoe je psychologie als middel kunt inzetten om meer te bereiken? Neem dan contact met ons op!

Meer weten over psychologie en marketing?

+31 (0)40 285 15 25 info@partout.nl
5Vacatures open!