Partout d.n.a.

Vanuit huis, maar gewoon bereikbaar en aan het werk! Zo doen we dit samen met jou

Blog

Thuiswerken: een kijkje in Kristiannes keuken

Geschreven door Kristianne Lie Kwie op 15 juni 2020

“Ik kijk uit naar wanneer corona weer voorbij is.” “Straks als alles weer normaal is…” “De anderhalve meter samenleving is een feit.” Een greep uit de veelgehoorde uitspraken rondom de impact van corona op ons leven en ons werk. Tot aan september 2020 is het devies: werk zoveel mogelijk thuis. Je ziet wel dat bedrijven het werken op kantoor voorzichtig weer opstarten. Zo hebben ook wij ons kantoor corona-proof gemaakt, zodat men naar wens weer op kantoor kan komen werken en afspraken indien nodig weer face-to-face bij ons op kantoor plaats kunnen vinden. Wil je een kijkje bij Partout in de keuken? Wél even je handen wassen!

Mijn voordelen van thuiswerken

Inmiddels werk ik zelf 3 maanden thuis, vanaf 12 maart. En dat heb ik volledig omarmd. Wij hebben bij uitstek een beroep dat je locatie-onafhankelijk kunt uitvoeren. En nu we weer gaan opstarten is het goed om de voordelen die aan thuiswerken zitten, door te vertalen naar de toekomst.

Naast de eventuele nadelen (minder sociale contacten met collega’s bijvoorbeeld) die er zijn aan thuiswerken en niet samen op kantoor werken, ervaar ik zelf veel voordelen (en dit komt ook terug in diverse onderzoeken rondom thuiswerken en corona):

  • Prettige balans tussen werk en privé (minder reistijd, geen filefrustratie en meer tijd om mijn hobby als keukenprinses uit te oefenen ;-))
  • Meetings zijn efficiënter (korter, met minder mensen)
  • Collega’s én klanten zijn goed bereikbaar en reageren snel met ‘even een appje of chatberichtje’
  • Je leert klanten en collega’s op een andere manier kennen (kijkje in de keuken)
  • Als digitaal bureau kan je werk ‘gewoon’ doorgaan
  • Je moet soms met creatieve oplossingen komen voor een project of probleem, zoals het doen van een Design Sprint op afstand

Verbinding en creativiteit!

Niet alleen in ons werkgebied, maar ver daarbuiten zie ik in deze tijd veel mooie, creatieve en innovatieve initiatieven ontstaan. Een digitale wijnproeverij, een sterrenwaardige maaltijd van een restaurant bij jou thuisbezorgd en meer. Je ziet dat mensen zoeken naar verbinding. Geweldige initiatieven worden ontwikkeld om elkaar te steunen en te helpen. #supportyourlocal bijvoorbeeld. Of het initiatief van Brainport: Connect. Een platform waarmee Brainport ondernemers uit de regio met elkaar verbindt. (Wij mochten als digitaal partner daarvoor het UX-traject uitvoeren).

Nieuwe initiatieven

Maar we zien ook de andere kant: evenementen die worden gecanceld, (digitale) campagnes die stopgezet worden, parken die moesten sluiten (zoals onze klant Toverland). Maar ook dat soort veranderingen zorgen voor creativiteit en nieuwe initiatieven. ABB vroeg ons om samen na te denken hoe we een digitaal initiatief konden bedenken voor het wegvallen van de evenementen. Eén van de resultaten uit de digitale brainstorm: het ABB Webinar. Hierin staan kennisdeling en verbinding centraal. ABB snapt dat je ook in deze tijd zichtbaar moet zijn en moet laten zien dat je er voor je klanten en partners bent. Ook was ik trots om te horen dat de Design Sprint, die mijn collega’s samen met de klant volledig digitaal gedaan hebben, een succes was.

En dit is slechts een kleine greep uit de mooie projecten en initiatieven waar wij met Partout aan hebben mogen bijdragen. Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?

8Vacatures open!