Partout d.n.a.
Blog

Partout ontvangt de eerste Mautic meetup in Nederland

Geschreven door Merlijn Wijnands op 9 november 2016

Donderdagavond 3 november was Partout digital native agency de trotse gastheer van de eerste Nederlandse Mautic meetup. Vanuit het hele land verzamelden online marketeers, developers, strategen en sales managers zich om hun kennis over marketing automation en Mautic te delen en verrijken.

Speciale gast op deze avond was David Hurley, pionier op het gebied van open source marketing automation en oprichter van Mautic. Namens Partout d.n.a. spraken Rob en Merlijn over het leadgeneratie model van Partout d.n.a. en welke belangrijke rol Mautic hierin speelt.

Heb jij de Mautic meetup gemist, of wil je alles nog eens rustig nalezen? In dit blog delen we de belangrijkste inzichten!

Mautic: tijd besparen door eenvoudige marketing automation software

Voor degenen die Mautic nog niet kennen, eerst een korte introductie. Mautic is als marketing automation tool een nieuwe speler in het veld en onderscheidt zich door volledig open source te zijn. Dit betekent dat je vrij bent om Mautic kosteloos te gebruiken, de verzamelde data niet wordt gedeeld met derden en altijd toegankelijk is. Daarnaast vereist de implementatie van Mautic geen grote aanpassingen aan je website en organisatie.

David vertelde tijdens de keynote over het ontstaan van Mautic, dat begon bij zijn intense focus op efficiëntie en het optimaal inrichten van onze tijd. De grootste klacht over marketing automation software is dat het extreem duur is en in veel gevallen moeilijk te gebruiken. Dit kost ons als digitiale professionals kostbare tijd. David wilde dat veranderen met een laagdrempelige en eenvoudige marketing automation tool: Mautic.

“I believe your time is incredibly valuable. And I want to be a part of something that helps you make time for what’s important.”

Open source marketing automation door de Mautic community

Het open source karakter van Mautic zorgt dat marketing automation niet moeilijk, duur en gesloten hoeft te zijn. De visie is dat elke organisatie dezelfde tools en resources moet kunnen gebruiken als de grote merken en bedrijven.

Dit faciliteert Mautic door het opbouwen van een wereldwijde community van Mautic gebruikers, genaamd Mauticians. Inmiddels bestaat de community al uit meer dan 90.000 organisaties die gebruik maken van de software. Door al deze krachten te bundelen wordt de tool steeds verder uitgebreid en verbeterd.

“We wanted to build a global community of passionate people focused on doing business better, doing communication better, doing relationships better, doing life better.”

Na zelf getest te hebben met Mautic is Partout d.n.a. heel enthousiast over marketing automation met Mautic. In korte tijd en zonder hoge kosten is het voor alle organisatie mogelijk om te starten met marketing automation campagnes.

Het online leadgeneratie model van Partout

Bij Partout d.n.a. gebruiken we Mautic om zogenoemde leadstreet campagnes te ontwikkelen. Leadstreets zijn vooraf bepaalde geautomatiseerde customer journeys binnen jouw online marketing met als einddoel de bezoeker te overtuigen tot conversie.

Dit doen we volgens onderstaand model:
Leadstreet model Partout

 

Vanaf het moment dat bezoekers een geoptimaliseerde landingspagina bezoeken, tracken we in Mautic het bezoekersgedrag. Wanneer zij zich registreren in ruil voor specifieke content, zoals bijvoorbeeld een whitepaper, start de leadstreet campagne.

In combinatie met lead scoring worden er binnen Mautic geautomatiseerde opvolgingen ingesteld bij een gewenste actie van de bezoeker of een bepaalde lead score. Zo is het mogelijk om automatisch mails te versturen naar leads die een whitepaper hebben gedownload, of andere gewenste acties hebben ondernemen, met meer relevante content of call-to-actions.

Op deze manier bouwen we engagement op en zorgen we dat potentiële leads steeds verder in de customer journey terecht komen en meer binding krijgen. Uiteindelijk kun je hierdoor de ‘hot leads’ aan het einde van de flow op een effectieve manier overtuigen tot conversie.

Ben je benieuwd hoe je snel en eenvoudig kunt starten met marketing automation door Mautic. En hoe wij ons leadgeneratie model kunnen toepassen voor jouw organisatie? Onze marketing automation specialisten wisselen graag eens van gedachten!
Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Benieuwd hoe wij ons leadgeneratie model kunnen toepassen voor jouw organisatie?

+31 (0)40 285 15 25 merlijn@partout.nl
5Vacatures open!