Partout d.n.a.
Blog

Mautic Meetup Nederland 2017: interessante kennisdeling

Geschreven door Merlijn Wijnands op 16 november 2017

Op donderdagavond 26 oktober organiseerde Partout digital native agency voor de tweede keer de Nederlandse Mautic Meetup. Developers, online marketeers en consultants verzamelden zich in Eindhoven om kennis te delen over marketing automation en Mautic. De avond bestond uit verschillende presentaties en groepsdiscussies.

Na het welkomstwoord van onze Lead Developer Maarten de Groot spraken Merlijn en Mike over het leadgeneratie model van Partout d.n.a. en welke belangrijke rol Mautic hierin speelt. Later op de avond verzorgde Edward Lenssen van Beech.it een demo van de nieuwe Typo 3 plug-in van Mautic.

Speciaal overgekomen uit Berlijn was Jonas Couffignal, Head of International Development bij Webmecanik. Binnen de Mautic community staat Webmecanik bekend als specialist in de hosting, security en support van Mautic. Vooral tijdens de groepsdiscussies kon Jonas veel vragen beantwoorden en zijn kennis en ervaring delen met de aanwezigen.

Heb jij de Mautic meetup gemist, of wil je alles nog eens rustig nalezen? In dit blog delen we de belangrijkste inzichten!

Online leadgeneratie met Mautic: Reach-Engage-Convert

Bij Partout d.n.a. gebruiken we Mautic voor onszelf en opdrachtgevers om anonieme websitebezoekers om te zetten tot leads die we geautomatiseerd opvolgen met relevante content. Zo werken we strategisch van prospects naar sales qualified leads. Dit doen we volgens het Reach-Engage-Convert model:

Leadstreet model Partout

Reach = Het bereiken van de juiste doelgroep op de juiste online kanalen

Engage = Het opbouwen van een relatie door de leads geautomatiseerd op te volgen met relevante content

Convert = Het persoonlijk contact opnemen met hot leads om hen te converteren tot daadwerkelijke klanten

Tijdens de presentatie deelde Mike belangrijke learnings om de doelgroep op elk moment in de customer journey te bereiken met relevante boodschappen. SEO geoptimaliseerde content vormt hierbij binnen Partout d.n.a. de rode draad, maar ook het adverteren binnen zoekmachines en social kanalen als LinkedIn werd toegelicht.

Merlijn gaf meer inzicht in hoe tijdens de engage fase op strategische wijze een leadprofiel wordt opgebouwd in Mautic, door leadgeneratie campagnes. Tot slot deelde hij de best practises hoe je opgewarmde leads op een effectieve wijze kunt benaderen om klant te worden.

Mautic Typo 3 plug-in

Edward (een van de ontwikkelaars van de Typo 3 plug-in) gaf een demo van de recent ontwikkelde plug-in het Typo 3 CMS. Edward liet zien hoe de nieuwe plug-in het mogelijk maakt om de standaard formulieren binnen Typo 3 te koppelen aan Mautic.

Door tijdens het aanmaken van formulieren binnen het CMS de optie ‘Mautic form’ te selecteren worden de formulieren automatisch aangemaakt in Mautic en gekoppeld. Hiermee is Typo 3 momenteel het enige CMS waar het mogelijk is om zowel Mautic als CMS formulieren te gebruiken zonder dat er nog een koppeling met Mautic gemaakt hoeft te worden!

Benieuwd naar de mogelijkheden van Mautic voor jouw merk?

Ben je benieuwd hoe je snel en eenvoudig kunt starten met marketing automation door Mautic. En hoe wij ons leadgeneratie model kunnen toepassen voor jouw organisatie? Onze marketing automation specialisten wisselen graag eens van gedachten!

Meer weten over online leadgeneratie met Mautic?

+31 (0)40 285 15 25 merlijn@partout.nl
5Vacatures open!