Partout d.n.a.
Blog

Gezonde Lucht Campagne Longfonds een groot succes

Geschreven door Jurian Rokven op 20 februari 2017

De Gezonde Lucht Campagne van het Longfonds die 16 januari 2017 live ging is een groot succes. De campagne trok in korte tijd al ruim 600.000 bezoekers. Via de website van het Longfonds kan iedereen checken hoe gezond de lucht is die zij inademen. Belangrijk voor de bewustwording dat de lucht in Nederland veel schoner kan.

Ongezonde lucht

De Gezonde Lucht Campagne ontstond uit het feit dat mensen letterlijk doodziek kunnen worden van het inademen van ongezonde lucht. Astma, COPD en longkanker zijn hier voorbeelden van. Jaarlijks sterven er zelfs ruim 5.000 mensen aan de gevolgen van luchtvervuiling. Om mensen hiervan bewust te maken ontwikkelde het Longfonds in samenwerking met LEMZ en Partout digital native agency de Gezonde Lucht Campagne. LEMZ boog zich over de strategie, Partout d.n.a. richtte zich op de landelijke campagnesite en ontwikkelde de tool.

Check hoe gezond de lucht bij jou is

Via de check wordt de luchtvervuiling zichtbaar die je inademt, op de locatie in Nederland waar je op dat moment bent. Dit kan door middel van het maken van een selfie of enkel op basis van locatiebepaling. De campagne vereist veel interactie en input van de bezoekers, maar ondanks dat is de conversie erg hoog. Zo’n 70% van de bezoekers heeft de check ook daadwerkelijk gedaan. Bijna 10% deed dat zelfs met selfie. De campagne krijgt volop landelijke aandacht. Een mooi begin naar een schonere lucht voor ons allemaal.

8Vacatures open!