Partout d.n.a.
Case

van Toverland

Nieuwe website toverland.com

Toverland heeft Partout gevraagd om op toverland.com een ervaring te ontwikkelen die verleidt om attractiepark Toverland te bezoeken.

De gebruiker: inzicht in behoeften

Partout heeft bij de totstandkoming van de website rekening gehouden met de drie stakeholders: gebruiker, organisatie en Google. Onze belangrijkste stakeholders zijn de prospect/klant en de zakelijke bezoeker. Om de behoeften van deze doelgroepen te ontdekken gebruikten we een hulpmiddel: de klantreis. Door het in kaart brengen van de klantreis weten we wat de toptaken op de site zijn en de informatie behoefte in elke fase van de klantreis.

“Door het in kaart brengen van de klantreis weten we wat de toptaken op de site zijn en de informatie behoefte in elke fase van de klantreis.”

Daarnaast ontdekken we met behulp van deze klantreis de kansen en knelpunten die resulteren in concepten die echt een positieve impact hebben.

Don’t forget Google!

De opgedane inzichten hebben we aangevuld met een uitgebreide zoekwoordanalyse. Hierbij analyseerde we voor elke fase in de customer journey hoe een prospect of een klant via Google zoekt. Zo zorgden we dat je als organisatie of merk er in elke fase van de customer journey voor je prospect en klant bent. Dit is de eerste stap in het opbouwen van een relatie en het creëren van dat goede gevoel tussen je organisatie en prospects/klanten.

Naast de daadwerkelijke content die aansluit op de behoefte van de doelgroep zijn er ook nog een aantal randvoorwaarden van Google waar wij standaard rekening mee houden:

  1. SEO geoptimaliseerde content
  2. Optimale laadsnelheid en mobile friendly
  3. HTTPS, toegang tot de website via robots.txt en www resolve
  4. Beschikken over een XML sitemap
  5. 301’s voor oude/verwijderde pagina’s en canonical tags

Siteconcept

De inzichten uit de klantreis, de wensen van toverland en de randvoorwaarden van Google resulteerde in de siteformule voor de nieuwe Toverland site.

Een verhaal komt tot leven op toverland.com

Content is de basis voor de beleving, waarbij met name video en interactieve content het verhaal tot leven kunnen brengen. De belangrijkste vraag die we onszelf hebben gesteld is:

“Hoe brengen we de geluksmomenten en de magie van het avontuur in Toverland over?”

Dit is dan ook een belangrijk onderdeel van het concept geworden. In de video’s moet de emotie, het “Toverland” gevoel overgebracht worden: Zo voel je je als je naar Toverland gaat en zo voel je je ook als je aan Toverland denkt! “Echte” mensen “echte” verhalen. Geen acteurs of scripts.

Visuele stijl

Tijdens het traject is er ook een nieuwe stijl ontwikkeld voor de website op basis van een aantal huisstijlelementen. Partout heeft een visuele stijl gecreëerd. Dit is tot stand gekomen met behulp van een moodboard workshop. Hierin werden kleurgebruik, stijlelementen en gevoel vastgelegd.

Techniek

Elke organisatie zit in een continu proces van digitale transformatie. Daarom kijken de engineers van Partout naar een toekomst bestendige opzet van een digitaal landschap voor Toverland.  

‘’Kritische succesfactor: de toolset die de we voor Toverland samenstellen maakt een gepersonaliseerde klantreis in de praktijk mogelijk. ’’

De meertalige website is binnen Typo3 ontwikkeld. Typo3 staat onder andere bekend vanwege de goede integratie met externe tools. Er is een koppeling gemaakt met Mailplus en Synergie. Daarnaast hebben we tijdens het traject kleine optimalisaties doorgevoerd die het beheer van de website verder hebben vereenvoudigd.

Proces

De website is tot stand gekomen in samenwerking met het online marketing team van Toverland. In de fase van het functioneel ontwerp hebben we verschillende CMS opties gepresenteerd zodoende er een gezamenlijke keuze is gemaakt voor het optimale CMS voor Toverland. Toverland heeft zelf de keuze gemaakt om Typo3 te selecteren.

Tijdens de realisatie fase hebben we een extra deeloplevering gedaan. Een deeloplevering zorgt voor focus en maakt het traject overzichtelijk en behapbaar. Tijdens de realisatiefase is er intensief contact geweest met Toverland, maar ook na de livegang wordt al nagedacht over optimalisaties.

Joep van der Sterren, Online Marketeer bij Attractiepark Toverland:

“Op het gebied van online marketing heeft Toverland de afgelopen jaren een sterke groei gemaakt. Daar zijn wij zeer trots op. Deze nieuwe website draagt hier sterk aan bij. Natuurlijk blijven we samen met Partout d.n.a. de website continu optimaliseren en innoveren.”

In het nieuws

Emerce: Toverland lanceert nieuwe website

Loopings: Nieuwe website van Toverland gelanceerd

Ook een website die gebaseerd is op de drie stakeholders: Gebruiker, Organisatie & Google?

+31 (0)40 285 15 25 jeroen@partout.nl
3Vacatures open!