Blog

Hoe zet je social media marketing in om maximaal resultaat te halen?

Floor thumbnail

Floor Slagter

Marketing & Content Creative

Publicatie

26 juni 2025

Leestijd

8 min leestijd

Social media kanalen ontwikkelen zich razendsnel en hun functies veranderen voortdurend. Het is logisch dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Wat werkt nu écht voor jouw doelgroep en doelstelling? LinkedIn, YouTube, Facebook, of juist een slimme combinatie? 

Partout helpt je het social media landschap te begrijpen en effectief in te zetten. 

Of je nu werkt voor een non-profitorganisatie, een opvallend consumentenmerk of een B2B-bedrijf: op social media liggen volop kansen. Elk kanaal heeft zijn eigen doelgroepen, mogelijkheden en valkuilen. Wij helpen je ontdekken waar die kansen voor jouw organisatie liggen. 

Samen formuleren we heldere doelen en gaan we gericht aan de slag, of het nu draait om branding, zichtbaarheid of leadgeneratie. We komen tot de kern: de juiste social media kanalen inzetten om het maximale resultaat te behalen voor jouw organisatie. 

Wij openen de mogelijkheden van Social Media Marketing

Consumenten zijn 24/7 online en dat verwachten ze ook van organisaties. Als bedrijf kom je met consumenten in contact via social media kanalen. Dit wordt ook wel social media marketing genoemd. We willen niet alleen nieuwe consumenten bereiken, we willen ook waardevol blijven voor volgers en hun leven verrijken. Dit doen we met content die ze laat lachen, nadenken of die een goed gevoel geeft. We adviseren over de geschikte social media platformen voor je bedrijf en zorgen vervolgens dat deze optimaal worden ingezet. 

Partout: hét Social Media Bureau voor jouw bedrijf

Onze social media specialisten kennen de platformen én de algoritmes erachter door en door. We laten zien hoe social media marketing bijdraagt aan merkherkenning, merkvoorkeur en het opbouwen van sterke relaties met je doelgroep. 

We zetten de juiste platformen in op het juiste moment, bijvoorbeeld met slimme inhakers. Daarbij zoeken we telkens naar de juiste balans tussen de kanalen, passend bij jouw merk en doelen. Flexibiliteit en creativiteit staan centraal in onze aanpak. Elk platform heeft zijn eigen toon, tempo en cultuur en precies dáár spelen we met onze kennis, advies en content naadloos op in. 

Welke Social Media kanalen inzetten?

Liever je social media uitbesteden? Dat kan! Partout heeft ervaring met het inzetten van de volgende social media kanalen: 

Facebook is een platform dat zich richt op zowel bereik als interactie. Het biedt organisaties de kans om in gesprek te gaan met hun doelgroep en betrokkenheid op te bouwen. Via posts, reacties, polls en evenementen kun je eenvoudig inspelen op wat er leeft onder je volgers. 

X (voorheen Twitter) is een platform voor snelle, publieke communicatie. Het wordt vooral gebruikt voor korte berichten, actualiteit en directe interactie met volgers. Organisaties zetten X in voor nieuws, updates en als laagdrempelig kanaal voor klantenservice of webcare. Door de snelheid en openheid van het platform is het vooral geschikt voor directe, realtime communicatie en zichtbaarheid rond actuele thema’s. 

LinkedIn is het grootste online sociale netwerk voor professionals. Het platform biedt ruimte om je expertise te delen, je merk te positioneren en relaties op te bouwen met vakgenoten, klanten en potentiële medewerkers. 

Naast netwerken is LinkedIn ook een krachtig platform voor thought leadership, recruitment en B2B-marketing. Via gerichte campagnes kun je specifieke doelgroepen aanspreken op basis van functie, sector, bedrijfsgrootte of locatie — ideaal voor het versterken van je zakelijke zichtbaarheid en autoriteit. 

YouTube is hét platform voor videocontent en de op één na grootste zoekmachine ter wereld. Het wordt dagelijks gebruikt om informatie te vinden, tutorials te bekijken, reviews te ontdekken en vermaak te zoeken. 

Voor merken biedt YouTube de kans om op een visuele en overtuigende manier je verhaal te vertellen, je expertise te tonen of producten uit te lichten. Daarnaast kun je via gerichte advertenties specifieke doelgroepen bereiken, op basis van interesses, zoekgedrag en kijkgedrag. Daarmee is YouTube zowel een brandingkanaal als een waardevol platform voor conversie en engagement. 

Instagram is een visueel platform dat zich richt op het delen van snelle, pakkende content via beelden, video’s en stories. Merken gebruiken Instagram om hun verhaal te vertellen, sfeer over te brengen en op een creatieve manier in contact te komen met hun doelgroep. 

Met functionaliteiten als Reels, Stories, carrousels en live video biedt Instagram talloze mogelijkheden om bereik en betrokkenheid op te bouwen. Dankzij hashtags, interactieve stickers en geavanceerde advertentietools is het bovendien een krachtig kanaal voor zowel merkbeleving als conversie. 

Pinterest is een visueel georiënteerd platform waarop gebruikers inspiratie opdoen en ideeën verzamelen. Het kanaal wordt veel gebruikt binnen thema’s als food, design, interieur, mode, reizen en lifestyle. 

Voor merken biedt Pinterest kansen om visueel aantrekkelijke content te delen die past bij de interesses en zoekintenties van gebruikers. Omdat veel bezoekers gericht zoeken naar inspiratie of plannen maken voor toekomstige aankopen, is Pinterest ook waardevol als kanaal voor productontdekking en langdurige zichtbaarheid. 

TikTok TikTok is een snelgroeiend videoplatform dat bekendstaat om korte, creatieve en vaak trendgedreven content. Hoewel het populair is onder jongeren, breidt de doelgroep zich snel uit naar oudere generaties. 

Het kanaal biedt merken de kans om op een toegankelijke en originele manier zichtbaar te zijn. Met formats als challenges, geluidstrends, behind-the-scenes en educatieve clips leent TikTok zich uitstekend voor storytelling, communityopbouw én merkactivatie. Dankzij het krachtige algoritme kun je met de juiste content snel een groot en betrokken bereik opbouwen — ook zonder grote advertentiebudgetten. 

WhatsApp is het grootste messagingkanaal in Nederland en wordt dagelijks door miljoenen mensen gebruikt. Voor organisaties biedt het een laagdrempelige en persoonlijke manier om in contact te staan met klanten. 

WhatsApp is bij uitstek geschikt als klantenservicekanaal, maar wordt ook steeds vaker ingezet voor notificaties, afspraakbevestigingen of zelfs verkoopgesprekken. De directe en vertrouwde communicatie maakt het tot een krachtig kanaal voor snelle en klantgerichte interactie. 

Snapchat is een platform voor snelle, tijdelijke content, vooral populair onder jongeren. Gebruikers delen foto's en video’s die na korte tijd automatisch verdwijnen, vaak verrijkt met creatieve filters, lenzen en augmented reality-effecten. 

Voor merken biedt Snapchat kansen om op een speelse en directe manier in contact te komen met een jonge doelgroep. Met formats zoals Stories, gesponsorde lenzen en Snap Ads kun je opvallen in een omgeving waar authenticiteit en snelheid centraal staan. 

Heb je hulp nodig bij het structureren van jouw social media content? Lees hier meer informatie en download onze gratis contentkalender. 

Social Media Strategie

De wereld van social media is constant in beweging. Er zijn zoveel kanalen en mogelijkheden, je zou erin kunnen verdwalen. Hoe maak je de juiste keuzes voor je organisatie, zodat wat je vandaag bedenkt morgen niet alweer achterhaald is? Wij helpen je bij het maken van een slimme social media strategie. Samen zorgen we voor meer naamsbekendheid op social media én voor blije klanten. Daar gaat het om! 

Waarom je Social Media Strategie uitbesteden?

Een sterke social media strategie is een van de krachtigste marketingtools voor jouw organisatie. Het helpt je om gerichte keuzes te maken over kanalen, content en budget zodat je inspanningen écht effect hebben. 

Wij helpen je daar graag bij. Hoe we dat doen? We beginnen bij de basis: de doelgroep is ons uitgangspunt. Via online en offline onderzoek, gecombineerd met data-analyse, achterhalen we waar je doelgroep zich bevindt, wat hen bezighoudt en waar ze energie van krijgen. 

En dan de belangrijkste vraag: hoe speel je daar effectief op in met je social media strategie? Want goed inzicht levert rendement op. 

Adverteren op Social Media

De genoemde platformen zijn niet alleen geschikt voor het plaatsen van organische content, maar ook voor betaalde advertenties. Met social media advertising geef je campagnes een extra boost en vergroot je eenvoudig je bereik. 

Een groot voordeel van adverteren via social media is de uitgebreide mogelijkheid tot gerichte targeting. Zo kun je je boodschap laten zien aan precies de doelgroep die je wil bereiken. Denk aan targeting op basis van leeftijd, locatie, taal, opleiding, functie, interesses, een e-maildatabase of het gedrag van bezoekers op je website. Door deze gerichte aanpak wordt jouw advertentie op het juiste moment aan de juiste mensen getoond. 

Wil je aan de slag met social media advertising? Neem dan vrijblijvend contact op met Partout, het online marketingbureau in Eindhoven. We helpen je graag verder. 

Waarom samenwerken met een strategisch Social Media Bureau?

Uiteindelijk gaat het erom dat social media bijdraagt aan het behalen van je doelstellingen als onderdeel van de complete klantreis voor jouw product of dienst. Social media kanalen worden bij campagnes gebruikt als onderdeel van een brede campagne of als een alleenstaande advertentiecampagne. 

Partout is gespecialiseerd in social media marketing en kan jouw bedrijf hierbij helpen. Voor bedrijven die social media uit willen besteden, nemen we de gewenste werkzaamheden uit handen. Voor andere organisaties zijn we betrokken bij campagnes of haken we aan als sparringpartner. Ben je geïnteresseerd in wat wij voor jou kunnen betekenen op het gebied van social media marketing? Je kunt altijd contact met ons opnemen voor social media advies. Ontdek samen met Partout de social media kansen van jouw bedrijf.