Hèt SEO bureau voor kwalitatief en converterend verkeer

Zoekmachine optimalisatie (SEO) is een van de belangrijkste online marketing disciplines. SEO is namelijk gericht op organische zoekresultaten en biedt op lange(re) termijn niet-betaald continu resultaat. SEO bureau Partout helpt je graag verder om jouw organische vindbaarheid te verbeteren. Met de focus op kwalitatief en converterend verkeer, zodat je er ook écht wat aan hebt.

SEO collega van SEO bureau Eindhoven

SEO staat voor Search Engine Optimisation, oftewel zoekmachine optimalisatie. Het SEO optimaliseren van een website vergroot zowel de kwantiteit, als de kwaliteit van het websiteverkeer. Daarnaast is zoekmachine optimalisatie goed voor het vergroten van je merk via niet-betaalde (organische) resultaten van zoekmachines.

Om SEO optimalisaties goed te kunnen toepassen op je content, is het belangrijk om te begrijpen hoe mensen in zoekmachines zoeken. Waar zoeken mensen online naar, naar welke antwoorden of oplossingen zijn ze op zoek, welke woorden gebruiken ze om te zoeken en wat voor soort content slaat aan? Als je het zoekgedrag en de zoekintentie van je doelgroep in kaart hebt, door middel van een zoekwoordanalyse, kun je hierop inspelen met SEO geoptimaliseerde content. Zo kom je in contact met de mensen die online op zoek zijn naar de oplossingen die jij aanbiedt, op het moment dat zij hier behoefte aan hebben. Met SEO ben je dus op het juiste moment op de juiste plek.

Wil jij ook starten met SEO? Onze SEO specialisten helpen jou graag met het opstellen en uitvoeren van jouw SEO strategie.
Neem contact met ons op en start direct met het verbeteren van jouw online vindbaarheid!

Waarom SEO?

Het mooie aan een zoekmachine is dat je zichtbaar bent precies op het moment dat de zoeker hier behoefte aan heeft. Door in de zoekmachine zichtbaar te zijn voor vragen, oplossingen en onderwerpen met betrekking tot jouw dienst, product of oplossing, trek je kwalitatief verkeer. Juist die mensen wil je op je website hebben. Door op de website goed in te spelen op het vraagstuk dat een bezoeker heeft, kun je van deze bezoekers loyale klanten maken. Jij gaf immers het juiste antwoord op het moment dat zij er naar op zoek waren.

Een ander voordeel is dat een goede SEO strategie voor een continue stroom aan kwalitatieve bezoekers kan zorgen. SEO is namelijk een heel goed middel voor de lange termijn. Het duurt vaak even totdat je goed rankt en ook daadwerkelijk verkeer op je website krijgt, maar daarna is het vaak een kwestie van onderhouden en uitbreiden van je website op deze kwalitatieve bezoekersstroom te behouden. Dat maakt SEO een heel goede investering in de toekomst.

SEO gaat verder dan alleen Google en Bing

Wist je dat? Sommige klantreizen niet altijd starten in zoekmachines als Google of Bing? In sommige gevallen start de klantreis namelijk in zoekmachines als YouTube, TikTok, Amazon of Pinterest. Voor deze zoekmachines kun je ook SEO toepassen, wil je hier meer over te weten komen, lees dan eens ons SEO YouTube of SEO Pinterest blog. Wanneer wij jou gaan helpen met een SEO strategie, kijken we in de volledige breedte naar zoekmachine optimalisatie kansen, dit noemen wij Search Visie Breed. Wij willen namelijk dat jouw investering in SEO niet alleen de meeste bezoekers oplevert, maar ook de beste. Omdat weinig bedrijven nog optimaliseren voor dit soort zoekmachines liggen hier nog ontzettend veel mooie kansen, juist nu steeds meer mensen voorkeur krijgen voor visuele content.

De uitdaging van zoekmachine optimalisatie is om te zorgen dat je content inspeelt op de behoefte van potentiële klanten en tegelijkertijd vindbaar en begrijpelijk zijn voor zoekmachines. Daar kunnen onze SEO-specialisten bij helpen. Wil jij jouw SEO kansen verzilveren voordat jouw concurrenten dat doen? Wij zijn hèt full service SEO bureau in Eindhoven, onze SEO specialisten helpen jou graag met jouw SEO strategie. Neem vrijblijvend contact op met een van onze specialisten via telefoon of mail!

SEO verbetert de zoekmachine positionering

Wanneer we het hebben over zoekmachine positionering of optimalisatie, hebben we het over het voortdurend optimaliseren van pagina's om zoektermen beter te laten scoren in zoekmachines. Het uiteindelijke doel van de SEO geoptimaliseerde pagina’s is het genereren van meer bezoekers. Dit is een voortdurend proces doordat concurrenten hun pagina’s ook blijven optimaliseren. Daarnaast verandert het zoekgedrag van jouw (potentiële) klant ook. En juist dáár moet je op inspelen. Wanneer je zoekmachine optimalisatie toepast, zijn de onderstaande stappen nodig om een verbeterslag te kunnen realiseren:

  • Stap 1: Optimaliseer de technische punten van de website zodat zoekmachines de pagina's kunnen crawlen en indexeren;
  • Stap 2: Optimaliseer op de zoektermen die interessant zijn voor het onderwerp voor betere rankings in de zoekmachine;
  • Stap 3: Optimaliseer het resultaat dat in de zoekmachine wordt getoond voor een hogere CTR;
  • Stap 4: Bouw je thema's volledig uit door middel van pillar pages en content hubs;
  • Stap 5: Realiseer links vanuit (interne en) externe sites die relevant zijn voor het onderwerp.

SEO & CRO

Veel mensen beschouwen zoekmachine optimalisatie (SEO) en conversie optimalisatie (CRO) vaak als afzonderlijke of zelfs tegengestelde disciplines. Waar een SEO-specialist een bestemmingspagina wil met lange inhoud en kleine afbeeldingen, wil een CRO-specialist een korte, krachtige tekst met grote afbeeldingen. Er is een verschil in hun rollen: SEO-specialisten richten zich op hoe ze bezoekers naar de site kunnen krijgen, terwijl CRO-specialisten juist willen dat deze bezoekers een doel voltooien. De winst zit hem dus in de synergie tussen die twee disciplines.

Om een ​​website écht succesvol te laten zijn, moeten zoekmachine optimalisatie en conversie optimalisatie elkaar aanvullen. Het verschil tussen SEO en CRO in een notendop: SEO-experts zorgen voor leads, CRO-specialisten converteren de leads in betalende klanten. Het is niet het volume dat van belang is voor jouw website, maar de kwaliteit van dat verkeer.

Een uitstekende klantervaring is een van de sleutels tot het succes van een website. In tools, zoals Google Analytics, kunnen gegevens uit worden gelezen over het gedrag van jouw websitebezoeker waarop je zowel met SEO kan inspelen om meer bezoekers te realiseren, als met CRO om deze bezoekers om te zetten in klanten.

SEO uitbesteden aan een bureau

Wij als SEO bureau helpen we je graag op weg om jouw online vindbaarheid te verbeteren. En dat begint bij de basis, want een goede tekst en de juiste richtlijnen zorgen voor de beste resultaten. Onze SEO-specialisten zijn op de hoogte over alle ins en outs rondom zoekmachine optimalisatie. Welke tips & tricks moet je echt niet vergeten bij het schrijven een goede SEO tekst? Wat zijn de mogelijkheden van technische SEO? Op welke pagina's kan een linkbuilding strategie van pas komen? Of kunnen we misschien SEO A/B testen voor je opzetten? Zo kunnen we bijvoorbeeld al winst behalen met een snelle SEO-scan van je website, maar is het ook mogelijk om alles volledig uit te besteden. Bij Partout vinden we het belangrijk om in een open samenwerking jouw marketingdoelstellingen te behalen.

Vrijblijvend sparren met een van onze SEO specialisten over jouw SEO strategie? Dat kan, bij Partout, hét online marketing bureau in Eindhoven, openen we samen de mogelijkheden van betere online vindbaarheid voor jouw bedrijf.

Wat zijn de belangrijkste pijlers binnen SEO?

Voor elk type organisatie of website omvat Search Engine Optimalisation (SEO) meerdere belangrijken factoren, denk hierbij aan het verkrijgen van een prominente plaats in de resultaten van zoekmachines, het verkeer dat gerealiseerd wordt naar de website, het bieden van een voorbeeldige gebruikerservaring, en het genereren van gekwalificeerde leads. Hoewel er regelmatig nieuwe tactieken opduiken die in jouw SEO-strategie passen, zijn er drie pijlers die de basis vormen van elke inspanning om de zichtbaarheid van het merk te vergroten en de organische zoekresultaten te verbeteren. Hierbij gaat het om de "techniek van de website" de "content strategie" en de "autoriteit van een website".

Content & Relevantie

Een goede website bevat content die van hoge kwaliteit is én relevant is voor de organisatie, het ondewerp van de website en de bezoeker. Kwalitatieve content is foutloos geschreven, bevat enkel nuttige informatie én is geoptimaliseerd voor de belangrijkste zoektermen zodat de zoeker de content goed kan vinden (via zoekmachines). Wil je weten of jouw content kwalitatief en relevant is voor jouw doelgroep? Wij kijken graag met je mee.

Techniek

De techniek van een website zorgt ervoor dat de site bereikbaar is en zichtbaar is voor zoekmachines zoals Google. Maar er zijn ontzettend veel manieren waarop een website technisch kan worden opgebouwd en niet al deze manieren zijn gunstig voor de zoekmachines. Om een website te kunnen crawlen en te indexeren moet deze namelijk bereikbaar zijn voor webspiders (van zoekmachines), een logische structuur hebben en de juiste code. Omdat hier nogal wat bij komt kijken, is het verstandig om eens een technische SEO check te laten doen. Zo weet je zeker dat zoekmachines geen moeite hebben met het crawlen en indexeren van jouw website.

Autoriteit

De autoriteit van een website gaat om de waarde die door een zoekmachine wordt toegekend. Deze waarde verdien je door te laten zien dat je expert bent binnen de markt waarin je opereert. Dit doe je onder andere door kwalitatieve en relevante content op je website te plaatsen, maar vooral ook door gezien te worden als de autoriteit. Een van de makkelijkste manieren voor een zoekmachine om te kunnen controleren of jij inderdaad die expert bent, is het checken van links naar jouw website vanaf andere domeinen. Deze links gelden namelijk als het ware als stemmen voor jouw website. Via linkearning en linkbuilding kun je het aantal links naar jouw website optimaliseren. Hoe je dat doet? Daar helpen we je graag bij!

Veelgestelde vragen over SEO

Lees hier meer informatie over organische vindbaarheid (SEO) binnen zoekmachines.

Waarom is SEO belangrijk?

Je hebt vast wel eens van SEO gehoord en de meeste mensen weten wel dat het ‘iets’ met bovenaan staan in Google te maken heeft. Maar waarom is zoekmachine optimalisatie zo’n belangrijk onderdeel van de vindbaarheid van een website? Geoptimaliseerde websitecontent zorgt ervoor dat zoekmachines meer waarde aan een pagina geven, waardoor deze eerder een hogere positie krijgt in de zoekresultaten dan een pagina met minder waardevolle content. Daarnaast resulteert hogere kwaliteit content in lagere kosten op het gebied van zoekmachine advertenties (SEA) en een betrouwbaardere gebruikservaring, win-win dus.

Betaalde advertenties, sociale media en andere online platformen genereren verkeer naar websites. Het grootste deel van het online verkeer wordt echter gerealiseerd door zoekmachines. Binnen zoekmachines is het mogelijk te adverteren, maar het blijkt dat slechts 2,8% van de zoekers op de advertenties klikt. Dit is niet veel. Een onbetaald resultaat daarentegen heeft 20 keer meer kans op klikken, dan betaalde advertenties. Het is dus de moeite waard om te investeren in SEO copywriting. Daarnaast is een SEO geoptimaliseerde pagina ook een van de weinige online marketingelementen die, mits correct ingesteld, in de loop van tijd ‘kosteloos’ bezoekers kan blijven genereren.

Onze SEO specialisten zijn altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en uitdagingen binnen de wereld van zoekmachines. Zo kunnen we inspelen op ontwikkelingen, zoals bijvoorbeeld voice search, actief aan de slag met featured snippets of kunnen we je helpen bij het opzetten van SEO A/B tests. Wij weten alles over de juiste SEO copywriting en wat de beste linkbuilding strategie is.

Hoe SEO verbeteren?

SEO kan onderverdeeld worden in 3 onderdelen, namelijk content, techniek en autoriteit. Binnen deze 3 pijlers kan iedere site verbeterd worden. Het blijkt namelijk zo te zijn dat 90% van alle pagina's wereldwijd geen organisch verkeer krijgt. Een advies hoe een site SEO verbeterd kan worden, is altijd een advies op maat. Je moet daarbij namelijk rekening houden met de markt waarin het bedrijf zich bevindt, het zoekgedrag binnen die markt, de technische staat van de website en natuurlijk de concurrentie. Heb je interesse in het verbeteren van je site op gebied van SEO en kun je daar wel wat hulp bij gebruiken? Onze SEO Specialisten helpen je daar graag bij.

Wat kost SEO?

Een advies hoe een site SEO geoptimaliseerd kan worden, is altijd een advies op maat. Aan de hand van jouw doelstellingen kunnen wij een SEO advies op maat maken. Wat is er nodig om jouw doelstellingen te behalen? Heb je interesse in het verbeteren van je site op gebied van SEO? De SEO marketeers van Partout helpen je, en leren je graag bij.

Wat zijn SEO teksten?

Eigenlijk bestaat er niet zoiets als een SEO tekst. Alle content op jouw website waarop je gevonden wil worden, zou namelijk SEO geoptimaliseerd moeten zijn. Google streeft ernaar om de zoeker het best mogelijke resultaat voor te schotelen en dat is waar jij met jouw content ook naar streeft. Een zogenaamde SEO geoptimaliseerde tekst is dus vooral geoptimaliseerd voor je bezoeker. Jij wil het beste antwoord of de beste oplossing bieden zodat jouw website bovenaan de zoekresultaten komt en de bezoeker dus doorklikt naar jouw website. Dat doe je door je website SEO te optimaliseren.

Wat betekent SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel: zoekmachine optimalisatie, wat in de praktijk ervoor zorgt dat een site beter organische positioneert in zoekmachines. Met een goede SEO strategie kun je een continue stroom aan kwalitatief verkeer naar je website trekken. Je bent dan namelijk op het juiste moment op de juiste plek, precies waar de mensen op zoek zijn naar de oplossing of het antwoord dat jij biedt.

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

SEO is een langduriger proces waarbij je niet van de ene op de andere dag resultaten kunt verwachten. Het kost veel tijd om een website volledig te optimaliseren en de kwaliteit van de website te verhogen. Het hangt ook af van de activiteiten van concurrenten, die mogelijk op hetzelfde moment werken aan een betere organische positie. Echter, als je het goed doet, profiteer je er op de lange termijn van. SEO kan ervoor zorgen dat een website voor lange tijd een goede positie in de zoekresultaten krijgt.

SEA, daarentegen, levert direct resultaat op. Zodra de advertenties zijn goedgekeurd, worden ze getoond bij de relevante zoektermen. Je kunt dus vrijwel direct meer bezoekers op de website verwachten. Tegelijkertijd is het van korte duur. Zodra de advertenties worden stopgezet, merk je niets meer van het voorafgaande werk. Bij Partout in Eindhoven is het zowel mogelijk om SEO als SEA in te zetten, wij zijn een digital agency met alle online marketing expertises onder 1 dak. Wil je vrijblijvend sparren over de online marketing mogelijkheden van jouw bedrijf, twijfel dan niet om contact op te nemen.
 

Wat kunnen we voor jou betekenen?

Neem direct contact op

Altijd open voor contact

Je kunt Jeroen Valkenburg altijd whatsappen of bellen via 06 535 870 19, ook 's avonds of in het weekend. Hij is onze digital strategy consultant en hoort graag van je.

Loop voorop, volg ons

Voor nieuws, updates en insider tips volg je ons op social media.

Kom ons bezoeken in Eindhoven

Vonderweg 22 (2e verdieping)
5616 RM Eindhoven
T +31 (0)40 285 15 25
hallo@partout.nl

we open digital