SEO Eindhoven

Zoekmachine optimalisatie (SEO) is een van de belangrijkste online marketing disciplines. SEO is gericht op organische zoekresultaten en biedt op lange(re) termijn resultaat.

SEO staat voor Search Engine Optimisation, oftewel zoekmachineoptimalisatie. Het SEO-optimaliseren van een website vergroot zowel de kwaliteit, als de kwantiteit van het websiteverkeer. Daarnaast is zoekmachineoptimalisatie goed voor het vergroten van je merk via niet-betaalde (organische) resultaten van zoekmachines zoals Google.

Anders dan de titel doet vermoeden, gaat SEO niet alleen over het optimaliseren van teksten, maar ook over het zoekgedrag van mensen in zoekmachines. Denk hierbij aan waar mensen online naar zoeken, de antwoorden die ze zoeken, de woorden die ze gebruiken en het soort inhoud dat ze willen lezen. Als je het zoekgedrag van je doelgroep in kaart hebt, door middel van een zoekwoordanalyse, kan je hierop inspelen met de SEO-content. Zo kom je in contact met de mensen die online op zoek zijn naar de oplossingen die jij aanbiedt.

De uitdaging van zoekmachineoptimalisatie is om te zorgen dat je teksten inspelen op de behoefte van potentiële klanten en tegelijkertijd vindbaar en begrijpelijk zijn voor de crawlers van zoekmachines. Daar kunnen onze SEO-specialisten bij helpen. Bij Partout helpen we je graag op weg om goed vindbaar te zijn.

Waarom is SEO belangrijk?

Je hebt vast wel van SEO gehoord en de meeste mensen weten we dat het ‘iets’ met bovenaan staan in Google te maken heeft. Maar waarom is zoekmachine optimalisatie zo’n belangrijk onderdeel van de vindbaarheid van een website? Geoptimaliseerde websitecontent zorgt ervoor dat zoekmachines meer waarde aan een pagina geven, waardoor deze eerder een hogere positie krijgt in zoekresultaten dan een pagina met minder waardevolle content. Daarnaast resulteert hogere kwaliteit content in lagere kosten op het gebied van zoekmachine advertenties (SEA) en een betrouwbaardere gebruikservaring, win-win dus.

Betaalde advertenties, sociale media en andere online platformen genereren verkeer naar websites. Het grootste deel van het online verkeer wordt echter gerealiseerd door zoekmachines. Binnen zoekmachines is het mogelijk te adverteren, maar het blijkt dat slechts 2,8% van de zoekers op de advertenties klikt. Dit is niet veel. Een onbetaald resultaat daarentegen heeft 20 keer meer kans op kliks, dan betaalde advertenties. Het is dus de moeite waard om te investeren in SEO copywriting. Daarnaast is een SEO geoptimaliseerde pagina ook een van de weinige online marketingelementen die, mits correct ingesteld, in de loop van de tijd ‘kosteloos’ bezoekers kan blijven genereren.

Onze SEO specialisten zijn altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en uitdagingen binnen de wereld van zoekmachines. Zo kunnen we inspelen op ontwikkelingen, zoals bijvoorbeeld voice search, of actief aan de slag met featured snippets. Wij weten ze alles over de juiste SEO copywriting en wat de beste linkbuilding strategie is.

SEO verbetert de zoekmachine positionering

Wanneer we het hebben over zoekmachine positionering, hebben we het over het voortdurend optimaliseren van pagina's om zoektermen beter te laten scoren in zoekmachines. Het uiteindelijke doel van de SEO-geoptimaliseerde pagina’s is het genereren van meer bezoekers. Dit is een voortduren proces omdat concurrenten hun pagina’s voortdurend optimaliseren en daarnaast verandert het zoekgedrag van jouw (potentiële) klant. En dáár moet je op inspelen. Wanneer je zoekmachine positionering toepast zijn de onderstaande 6 stappen nodig om een verbeterslag te realiseren:

  • Stap 1: Optimaliseer op de zoektermen die interessant zijn aan het onderwerp
  • Stap 2: Realiseer links vanuit interne pagina’s die relevant zijn aan het onderwerp
  • Stap 3: Optimaliseer het resultaat dat in de zoekmachine wordt getoond
  • Stap 4: Optimaliseer de paginavitaliteit
  • Stap 5: Optimaliseer op relevante synoniem zoektermen
  • Stap 6: Realiseer links vanuit externe websites die relevant zijn aan het onderwerp.

SEO & CRO

Veel mensen beschouwen zoekmachine optimalisatie (SEO) en conversie optimalisatie (CRO) vaak als afzonderlijke of zelfs tegengestelde disciplines. Waar een SEO-specialist een bestemmingspagina wil met lange inhoud en kleine afbeeldingen, wil een CRO-specialist een korte, krachtige tekst met grote afbeeldingen. Er is een verschil in hun rollen: SEO-specialisten richten zich op hoe ze bezoekers naar de site kunnen krijgen, terwijl CRO-specialisten zich richten op dat deze bezoekers een doel voltooien. De winst zit hem dus in de synergie tussen die twee disciplines!

Om een ​​website écht succesvol te laten zijn, moeten zoekmachineoptimalisatie en conversiepercentage-optimalisatie elkaar aanvullen. Het verschil tussen SEO en CRO in een notendop: SEO-experts zorgen voor leads, CRO-specialisten converteren de leads. Het is niet het volume dat van belang is voor jouw website, maar de kwaliteit van dat verkeer.

Een uitstekende klantervaring is een van de sleutels tot het succes van een website. In tools, zoals Google Analytics, kunnen gegevens uit worden gelezen over het gedrag van jouw websitebezoeker waarop je zowel met SEO kan inspelen om meer bezoekers te realiseren, als met CRO om deze bezoekers om te zetten in klanten.

SEO uitbesteden aan Partout, hét SEO bureau in Eindhoven

Bij Partout helpen we je graag op weg om goed vindbaar te zijn. En dat begint bij de basis, want een goede tekst en de juiste richtlijnen zorgen voor de beste resultaten. Onze SEO-specialisten zijn op de hoogte over alle ins en outs rondom zoekmachine optimalisatie. Welke tips & tricks moet je echt niet vergeten bij het schrijven een goede SEO tekst? Wat zijn de mogelijkheden van technische SEO? Waar valt nog betere linkbuilding in te bouwen? Zo kunnen we bijvoorbeeld al winst behalen met een snelle SEO-scan van je website, maar is het ook mogelijk om alles volledig uit handen te nemen. Bij Partout vinden we het belangrijk om in een open samenwerking jouw marketingdoelstellingen te behalen.

Vrijblijvend sparren met een van onze SEO specialisten over jouw SEO verbeterpunten? Dat kan, bij Partout, hét online marketing bureau in Eindhoven, openen we samen de mogelijkheden van betere online vindbaarheid voor jouw bedrijf.

Dit soort werk dus.

Als bureau ben je zo goed als je laatste projecten. Dat komt goed uit, want daar zijn we best trots op. Maar onze beste werk moet nog komen. Zullen we dat samen maken? 

Wat kunnen we voor jou betekenen?

Neem direct contact op

Altijd open voor contact

Je kunt Jeroen Valkenburg altijd whatsappen of bellen via 06 535 870 19, ook 's avonds of in het weekend. Hij is onze digital strategy consultant en hoort graag van je.

Loop voorop, volg ons

Voor nieuws, updates en insider tips volg je ons op social media.

Kom ons bezoeken in Eindhoven

Vonderweg 22 (2e verdieping)
5616 RM Eindhoven
T +31 (0)40 285 15 25
info@partout.nl

Wij openen digital.