SEO bureau Eindhoven

Zoekmachine optimalisatie (SEO) is een van de belangrijkste online marketing disciplines. SEO is gericht op organische zoekresultaten en biedt op lange(re) termijn resultaat. Partout, hèt SEO bureau in Eindhoven helpt je graag verder met jouw organische vindbaarheid te verbeteren.

SEO collega van SEO bureau Eindhoven

SEO staat voor Search Engine Optimisation, oftewel zoekmachineoptimalisatie. Het SEO-optimaliseren van een website vergroot zowel de kwaliteit, als de kwantiteit van het websiteverkeer. Daarnaast is zoekmachineoptimalisatie goed voor het vergroten van je merk via niet-betaalde (organische) resultaten van zoekmachines.

Anders dan de titel doet vermoeden, gaat SEO niet alleen over het optimaliseren van teksten, maar ook over het zoekgedrag van mensen in zoekmachines. Denk hierbij aan waar mensen online naar zoeken, de antwoorden die ze zoeken, de woorden die ze gebruiken en het soort inhoud dat ze willen lezen. Als je het zoekgedrag van je doelgroep in kaart hebt, door middel van een zoekwoordanalyse, kan je hierop inspelen met de SEO-content. Zo kom je in contact met de mensen die online op zoek zijn naar de oplossingen die jij aanbiedt.

SEO gaat verder dan alleen Google en Bing

Wist je dat? Sommige klantreizen niet altijd starten in zoekmachines als Google of Bing? In sommige gevallen start de klantreis namelijk in zoekmachines als YouTube, TikTok, Amazon of in Pinterest. Voor deze zoekmachines kun je ook SEO toepassen, wil je hier meer over te weten komen, lees dan eens ons SEO YouTube of SEO Pinterest blog. Wanneer wij gaan kijken naar een SEO strategie voor onze klant, kijken we in de volledige breedte naar zoekmachine optimalisatie kansen, dit noemen wij Search Visie Breed. Wij willen namelijk dat jouw investering in SEO niet alleen de meeste bezoekers oplevert, maar ook de beste. Omdat weinig bedrijven nog optimaliseren voor dit soort zoekmachines liggen hier nog ontzettend veel mooie kansen, juist nu steeds meer mensen voorkeur krijgen voor visuele content.

De uitdaging van zoekmachineoptimalisatie is om te zorgen dat je content inspeelt op de behoefte van potentiële klanten en tegelijkertijd vindbaar en begrijpelijk zijn voor zoekmachines. Daar kunnen onze SEO-specialisten bij helpen. Wil jij jouw organische zoekmachine kansen verzilveren voordat jouw concurrent dat doet? Wij zijn een full service SEO bureau in Eindhoven, onze SEO specialisten helpen jou graag met jouw SEO strategie. Neem vrijblijvend contact op met een van onze specialisten via telefoon of mail!

SEO verbetert de zoekmachine positionering

Wanneer we het hebben over zoekmachine positionering, hebben we het over het voortdurend optimaliseren van pagina's om zoektermen beter te laten scoren in zoekmachines. Het uiteindelijke doel van de SEO-geoptimaliseerde pagina’s is het genereren van meer bezoekers. Dit is een voortduren proces omdat concurrenten hun pagina’s voortdurend optimaliseren en daarnaast verandert het zoekgedrag van jouw (potentiële) klant. En dáár moet je op inspelen. Wanneer je zoekmachine positionering toepast zijn de onderstaande 6 stappen nodig om een verbeterslag te realiseren:

  • Stap 1: Optimaliseer op de zoektermen die interessant zijn aan het onderwerp
  • Stap 2: Optimaliseer het resultaat dat in de zoekmachine wordt getoond
  • Stap 3: Optimaliseer de (landings)paginavitaliteit
  • Stap 4: Optimaliseer op relevante synoniem zoektermen
  • Stap 5: Realiseer links vanuit (interne en) externe sites die relevant zijn aan het onderwerp.

SEO & CRO

Veel mensen beschouwen zoekmachine optimalisatie (SEO) en conversie optimalisatie (CRO) vaak als afzonderlijke of zelfs tegengestelde disciplines. Waar een SEO-specialist een bestemmingspagina wil met lange inhoud en kleine afbeeldingen, wil een CRO-specialist een korte, krachtige tekst met grote afbeeldingen. Er is een verschil in hun rollen: SEO-specialisten richten zich op hoe ze bezoekers naar de site kunnen krijgen, terwijl CRO-specialisten zich richten op dat deze bezoekers een doel voltooien. De winst zit hem dus in de synergie tussen die twee disciplines!

Om een ​​website écht succesvol te laten zijn, moeten zoekmachineoptimalisatie en conversiepercentage-optimalisatie elkaar aanvullen. Het verschil tussen SEO en CRO in een notendop: SEO-experts zorgen voor leads, CRO-specialisten converteren de leads. Het is niet het volume dat van belang is voor jouw website, maar de kwaliteit van dat verkeer.

Een uitstekende klantervaring is een van de sleutels tot het succes van een website. In tools, zoals Google Analytics, kunnen gegevens uit worden gelezen over het gedrag van jouw websitebezoeker waarop je zowel met SEO kan inspelen om meer bezoekers te realiseren, als met CRO om deze bezoekers om te zetten in klanten.

SEO uitbesteden aan een bureau

Wij als SEO bureau helpen we je graag op weg om jouw online vindbaarheid te verbeteren. En dat begint bij de basis, want een goede tekst en de juiste richtlijnen zorgen voor de beste resultaten. Onze SEO-specialisten zijn op de hoogte over alle ins en outs rondom zoekmachine optimalisatie. Welke tips & tricks moet je echt niet vergeten bij het schrijven een goede SEO tekst? Wat zijn de mogelijkheden van technische SEO? Op welke pagina's kan een linkbuilding strategie van pas komen? Zo kunnen we bijvoorbeeld al winst behalen met een snelle SEO-scan van je website, maar is het ook mogelijk om alles volledig uit te besteden. Bij Partout vinden we het belangrijk om in een open samenwerking jouw marketingdoelstellingen te behalen.

Vrijblijvend sparren met een van onze SEO specialisten over jouw SEO strategie? Dat kan, bij Partout, hét online marketing bureau in Eindhoven, openen we samen de mogelijkheden van betere online vindbaarheid voor jouw bedrijf.

Veelgestelde vragen over SEO

Lees hier meer informatie over organische vindbaarheid binnen zoekmachines.

Waarom is SEO belangrijk?

Je hebt vast wel van SEO gehoord en de meeste mensen weten we dat het ‘iets’ met bovenaan staan in Google te maken heeft. Maar waarom is zoekmachine optimalisatie zo’n belangrijk onderdeel van de vindbaarheid van een website? Geoptimaliseerde websitecontent zorgt ervoor dat zoekmachines meer waarde aan een pagina geven, waardoor deze eerder een hogere positie krijgt in zoekresultaten dan een pagina met minder waardevolle content. Daarnaast resulteert hogere kwaliteit content in lagere kosten op het gebied van zoekmachine advertenties (SEA) en een betrouwbaardere gebruikservaring, win-win dus.

Betaalde advertenties, sociale media en andere online platformen genereren verkeer naar websites. Het grootste deel van het online verkeer wordt echter gerealiseerd door zoekmachines. Binnen zoekmachines is het mogelijk te adverteren, maar het blijkt dat slechts 2,8% van de zoekers op de advertenties klikt. Dit is niet veel. Een onbetaald resultaat daarentegen heeft 20 keer meer kans op kliks, dan betaalde advertenties. Het is dus de moeite waard om te investeren in SEO copywriting. Daarnaast is een SEO geoptimaliseerde pagina ook een van de weinige online marketingelementen die, mits correct ingesteld, in de loop van de tijd ‘kosteloos’ bezoekers kan blijven genereren.

Onze SEO specialisten zijn altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en uitdagingen binnen de wereld van zoekmachines. Zo kunnen we inspelen op ontwikkelingen, zoals bijvoorbeeld voice search, of actief aan de slag met featured snippets. Wij weten ze alles over de juiste SEO copywriting en wat de beste linkbuilding strategie is.

Hoe SEO verbeteren?

SEO kan onderverdeeld worden in 3 onderdelen, namelijk content, techniek en autoriteit. Binnen deze 3 onderdelen kan iedere site verbeterd worden. Het blijkt namelijk zo te zijn dat 90,63% van alle pagina's wereldwijd geen organisch verkeer krijgt. Een advies hoe een site SEO verbeterd kan worden is een advies op maat gemaakt. Heb je interesse in het verbeteren van je site op gebied van SEO en wens je daar hulp bij? De SEO marketeers van Partout helpen je, en leren je graag bij.

Wat kost SEO?

Een advies hoe een site SEO verbeterd kan worden is een advies op maat gemaakt. Aan de hand van jouw doelstellingen kunnen wij een SEO advies op maat maken met daarbij de geschatte kosten om deze doelstellingen te behalen. Heb je interesse in het verbeteren van je site op gebied van SEO? De SEO marketeers van Partout helpen je, en leren je graag bij.

Wat zijn SEO teksten?

SEO teksten, of SEO copywriting genoemd, zijn elk type tekst op een website dat geoptimaliseerd is en inspeelt op het zoekgedrag van jouw potentiele klant in zoekmachines. Het doel van SEO teksten schrijven is om hoog te scoren binnen zoekmachine resultaten pagina's, dit zal leiden tot meer organische bezoekers op de pagina.

Wat betekent SEO?

SEO staat voor search engine optimization, oftewel: zoekmachine optimalisatie, wat in de praktijk ervoor zorgt dat een site beter organische positioneerd in zoekmachines. Omdat organisch zoeken de meest prominente manier is voor mensen om online content te ontdekken en te benaderen, is een goede SEO-strategie essentieel voor het verbeteren van de kwaliteit en kwantiteit van het verkeer naar een site.

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

SEO is een langzaam proces waarbij je niet van de ene op de andere dag resultaten kunt verwachten. Het kost veel tijd om een website op verschillende zoekwoorden te positioneren en een hogere positie in de resultaten van de zoekmachines te krijgen. Het hangt ook af van de activiteiten van concurrenten, die mogelijk op hetzelfde moment werken aan een betere organische positie. Echter, als je het goed doet, profiteert je er op de lange termijn van. SEO kan ervoor zorgen dat een website voor lange tijd een goede positie in de zoekresultaten krijgt. SEA, daarentegen, is direct. Zodra de advertenties zijn goedgekeurd, worden ze getoond bij de relevante zoektermen. Je kunt dus vrijwel direct meer bezoekers op de website verwachten. Tegelijkertijd is het van korte duur. Zodra de advertenties worden stopgezet, merk je niets meer van het voorafgaande werk. Bij Partout in Eindhoven is het zowel mogelijk om SEO als SEA in te zetten, wij zijn een digital agency met alle online marketing expertises onder 1 dak. Wil je vrijblijvend sparren over de online marketing mogelijkheden van jouw bedrijf, twijfel dan niet om contact op te nemen.
 

Wat zijn de belangrijkste pijlers binnen SEO?

Voor elk type organisatie of website omvat Search Engine Optimalisation, ook wel afgekort naar SEO, meerdere belangrijken factoren, denk hierbij aan bijvoorbeeld: het verkrijgen van een prominente plaats in de resultaten van zoekmachines, het verkeer dat gerealiseerd word naar de website toe, het bieden van een voorbeeldige gebruikerservaring, en het genereren van gekwalificeerde leads. Hoewel er regelmatig nieuwe tactieken opduiken die in jouw SEO-strategie moeten worden opgenomen, zijn er drie pijlers die de basis vormen van elke inspanning om de zichtbaarheid van het merk te vergroten en de organische zoekresultaten te verbeteren. Hierbij gaat het om de "techniek van de website" de "content stratie" en de "off-page elementen". Wens je meer informatie over deze 3 pijlers, twijfel dan niet om contact op te nemen met Partout, wij zijn namelijk het SEO bureau in Eindhoven en helpen jou graag verder op gebied van SEO.

Dit soort werk dus.

Als bureau ben je zo goed als je laatste projecten. Dat komt goed uit, want daar zijn we best trots op. Maar onze beste werk moet nog komen. Zullen we dat samen maken? 

Wat kunnen we voor jou betekenen?

Neem direct contact op

Altijd open voor contact

Je kunt Jeroen Valkenburg altijd whatsappen of bellen via 06 535 870 19, ook 's avonds of in het weekend. Hij is onze digital strategy consultant en hoort graag van je.

Loop voorop, volg ons

Voor nieuws, updates en insider tips volg je ons op social media.

Kom ons bezoeken in Eindhoven

Vonderweg 22 (2e verdieping)
5616 RM Eindhoven
T +31 (0)40 285 15 25
hallo@partout.nl

we open digital