SEA Eindhoven

Door het effectief inzetten van zoekmachine adverteren (SEA) kan er direct een toppositie worden verkregen binnen zoekmachines als Google en Bing. Zoekmachine adverteren is heel handig als je snel verkeer wilt genereren. 

Meer verkeer genereren naar je website? Dan is het inzetten van betaalde advertenties binnen zoekmachines, zoekmachine adverteren, een goede manier om een goede positie te behalen binnen zoekmachines als Google en Bing. Het inzetten van search engine advertising (SEA), is een snelle manier om meer verkeer en uiteindelijk meer conversies op je website of pagina te behalen. Partout is jouw SEA-bureau.

Wat is SEA?

Adverteren in zoekmachines is een veelgebruikt en effectief online marketing kanaal. Bij elke online strategie is een goede vindbaarheid van de website super belangrijk. Want wat heb je aan een goed werkende website als niemand de website kan vinden? Zoekmachine adverteren is een manier om de vindbaarheid van je website direct te vergroten. Ben je met de inzet van SEO vooral op een langere termijn bezig voor een goede vindbaarheid binnen zoekmachines, bij SEA heb je direct resultaat. Door middel van adverteren op relevante onderwerpen binnen een zoekmachine kan een hoge positie op de zoekresultatenpagina behaald worden. Dat leidt tot meer bezoekers en kan uiteindelijk ook zorgen voor meer conversie op je website.

Hoe werkt adverteren via Google of Bing?

Zoekmachine adverteren is eigenlijk niets anders dan het plaatsen van advertenties binnen zoekmachines zoals Google, Bing en YouTube. Het belangrijkste doel van deze advertenties is het vergroten van relevant verkeer naar je website of landingspagina.

Maar hoe werkt het adverteren op Google nou precies? Je start met het opzetten van een SEA-campagne in de advertentietool van Google Ads of Bing Ads. In deze campagne is het mogelijk om meerdere advertentiegroepen aan te maken voor verschillende producten en/of diensten. Per advertentiegroep worden dan weer de zogenaamde zoekwoorden toegevoegd. Deze zoekwoorden moeten passen bij het specifieke onderwerp. Hierna worden voor de verschillende zoekwoorden advertenties gemaakt. Wanneer een persoon op een van de zoekwoorden zoekt kunnen deze advertenties getoond worden binnen de zoekresultaten.

Wat zijn de voordelen van zoekmachine adverteren?

Het voordeel van adverteren via een zoekmachine is dat het een effectieve en snelle manier is om een hoge positie binnen zoekmachines en zoekresultaten te realiseren. Advertenties kunnen namelijk boven organische resultaten vertoond worden. Bovendien betaal je op basis van het CPC- (cost per click)-principe en dus alleen wanneer een bezoeker daadwerkelijk klikt op jouw advertentie.

 De voordelen van zoekmachine adverteren via Google of Bing:

  • Specifieke targeting op basis van zoekwoorden, doelgroepen en locaties
  • Vertoningen boven de organische zoekresultaten van Google
  • Betere vindbaarheid van de website
  • Naamsbekendheid
  • Direct meer bezoekers naar je website
  • Meer conversie op de website door relevante bezoekers
  • De resultaten zijn meetbaar binnen Google Ads en Google Analytics

Adverteren via Google Shopping of Bing Shopping

Naast adverteren met tekstadvertenties is het ook mogelijk om te adverteren binnen de zoekresultaten met producten. Dit kan bijvoorbeeld via Google Shopping. Hierbij bestaan reclames niet meer alleen uit tekst maar is het ook mogelijk om productafbeeldingen, prijzen en andere beschrijvingen toe te voegen. Typt een persoon een bepaalde zoekterm in? Dan krijgt deze mogelijk ook jouw product te zien. Zo kun je dus al zichtbaar zijn tijdens de eerste fases van de customer journey.

Wat is adverteren via Google Display?

Naast de bovengenoemde zoekwoordgerichte campagnes is het ook mogelijk om te adverteren via het zogenaamde Google Display netwerk. Dit is simpel gezegd, adverteren op websites (zogenaamde partners) die Google advertenties toestaan. Dit netwerk van partners geeft je campagne een groot bereik maar heeft een lager conversiepercentage in vergelijking met bijvoorbeeld de gerichte zoekwoordcampagnes zoals SEA en Google Shopping. Wel is het mogelijk om een meer uitgebreide targeting in te stellen op niet alleen zoekwoorden maar ook bijvoorbeeld interesses of bepaalde domeinen.

SEA uitbesteden aan Partout, hét SEA bureau in Eindhoven

Wil je graag hulp bij het opzetten van een campagne of weet je niet waar je moet beginnen bij het plaatsen van een advertentie op Google? Kom dan vrijblijvend in contact met Partout, hét online marketing bureau in Eindhoven, en wij helpen je graag bij jouw zichtbaarheid binnen Google en Bing. Onze SEA experts weten als geen ander wat er nodig is om een goede en effectieve SEA-campagne op te zetten. Wij weten hoe we jouw SEA-campagnes het beste op kunnen zetten en optimaliseren. Daarbij zorgen wij voor:

  • De targeting van de juiste zoekwoorden, doelgroepen en locaties
  • Relevante en overtuigende advertenties
  • Landingspagina’s met een hoge relevantie en gebruiksvriendelijkheid
  • Hoge kwaliteitsscores
  • Zo laag mogelijke kosten per klik
  • Een hoog doorklikpercentage
  • Een campagne met maximaal rendement en conversie!

Dit soort werk dus.

Als bureau ben je zo goed als je laatste projecten. Dat komt goed uit, want daar zijn we best trots op. Maar onze beste werk moet nog komen. Zullen we dat samen maken? 

Wat kunnen we voor jou betekenen?

Neem direct contact op

Altijd open voor contact

Je kunt Jeroen Valkenburg altijd whatsappen of bellen via 06 535 870 19, ook 's avonds of in het weekend. Hij is onze digital strategy consultant en hoort graag van je.

Loop voorop, volg ons

Voor nieuws, updates en insider tips volg je ons op social media.

Kom ons bezoeken in Eindhoven

Vonderweg 22 (2e verdieping)
5616 RM Eindhoven
T +31 (0)40 285 15 25
info@partout.nl

Wij openen digital.