Zelf een klantreis maken De basis voor een succesvolle (digitale) ervaring met je organisatie
Weet jij wat jouw klanten zoeken en/of nodig hebben? Wanneer het juiste moment is om ze een specifieke dienst aan te bieden? Heb je goed nagedacht over de klantbeleving en sluiten de verwachtingen van de klant aan bij jouw bedrijf en de geleverde service? Een goede manier om dit soort vragen te beantwoorden en om de verschillende fases die (potentiële) klanten doorlopen inzichtelijk te maken, is het in kaart brengen van de klantreis.
Heb je zelf al een goed begin gemaakt met je klantreis, maar kom je er niet helemaal uit? Of voelt het toch nog wat te vroeg om het eigenhandig te gaan opzetten? Geen zorgen! De customer journey-experts van Partout helpen je graag met het verzamelen van inzichten en opstellen van je klantreis:
Na het lezen de pagina geinteresseerd geraakt in een customer journey maken maar heb je toch nog wat hulp nodig? Kijk dan eens naar onze klantreis cases of kom vrijblijvend in contact met Partout, het digital design bureau in Eindhoven en onze design specialisten helpen je graag verder.
Lees hier meer informatie over wat een klantreis is en waarom het belangrijk is om inzicht te hebben in de reis van jouw klant.
Het doel van het inzichtelijk maken van je klantreis is het verbeteren van de klantervaring. Hoe tevredener een (potentiële) klant is, hoe groter de kans dat hij of zij jouw product of dienst uiteindelijk afneemt. Doordat je de customer journey in kaart brengt, maak je het perspectief van je klant inzichtelijk en overzichtelijk.
Een customer journey kan meer gericht zijn op hoofdlijnen- of juist tot in details zijn uitgewerkt. Bij Partout kiezen we meestal voor het opstellen van een generieke customer journey en één of meerdere detail-journeys waarin we de meest belangrijke momenten verder onder de loep nemen.
Welke aanvliegroute je kiest hangt af van je doelstellingen. In de meeste gevallen ga je eerst aan de slag met een generieke klantreis om interessante kansen of knelpunten te ontdekken. Deze kun je vervolgens verder uitdiepen met een of meerdere detail-journeys.
Customer journey is een Engelse benaming. Vertaalt betekent het klantreis. De term staat voor de 'reis' die jouw klant aflegt om uiteindelijk jouw de dienst of product aan te schaffen.
Als bureau ben je zo goed als je laatste projecten. Dat komt goed uit, want daar zijn we best trots op. Maar onze beste werk moet nog komen. Zullen we dat samen maken?
Klaar voor een open gesprek?
Plan een gratis afspraakNeem contact op
Wil je direct persoonlijk advies op jouw vraag? Onze expert, Jeroen Valkenburg, staat klaar om je te helpen! WhatsApp of bel hem nu op 06 535 870 19, of plan eenvoudig een afspraak in zijn agenda voor een gratis consult van 30 minuten.
Kom op bezoek in Eindhoven
Vonderweg 22 (2e verdieping)
5616 RM Eindhoven
T +31 (0)40 285 15 25
hallo@partout.nl
Loop voorop, volg ons
Voor nieuws, updates en insider tips volg je ons op social media.
Volg ons op LinkedIn