CRO bureau Eindhoven

Het rendement van je platform en online marketinginzet verhogen! Dat is de doelstelling van Conversie Optimalisatie. Hoe? Door je gebruiker écht te leren kennen en optimalisaties te valideren. Conversies van jouw site verbeteren? Partout, hèt CRO bureau in Eindhoven, helpt je graag verder.

Stel, je hebt een prachtige website, de tools werken, de content klopt, maar toch valt het aantal conversies tegen. Zijn er bijvoorbeeld weinig verkopen, contactaanvragen, downloads of nieuwsbriefinschrijvingen? Dan moet er iets veranderen. Het belangrijkste doel van jouw website is om bezoekers te genereren. Meer bezoekers staat niet altijd gelijk aan meer omzet. Deze bezoekers wil je uiteindelijk om gaan zetten in: kopers, abonnees, contacten of volgers.

Om deze resultaten te bereiken, is het belangrijk dat je je concentreert op het tweede doel van je website; bezoekers naar conversie leiden. En dat is precies wat CRO inhoudt. CRO staat voor Click Rate Optimalisation, wat inhoudt dat je een website verbetert om het aantal klikken per aantal bezoekers op een bepaald doel te verbeteren, om (indirect) meer omzet te realiseren.

Waarom is het verbeteren van conversie belangrijk?

Conversieratio is niet direct een ranking factor om beter te gaan scoren met zoektermen in zoekmachines, maar waarom is CRO dan zo belangrijk?

  • Allereerst omdat de conversieratio de kracht en kwaliteit van een site weerspiegelt. Een hoge conversieratio betekent dat websitebezoekers onder de indruk zijn van de gebruikerservaring die de website biedt, zowel vanuit het oogpunt van het commerciële aanbod als dat van de inhoud of navigatie. Uiteindelijk impliceert een kwaliteitswebsite een goede positionering van de zoekmachines. En daarom is CRO dus ook belangrijk voor SEO!
  • Ten tweede is de conversieratio belangrijk, omdat een hoge conversieratio betekent dat de website winstgevend is. En hoewel dit met name geldt voor e-commercesites, worden informationele websites hier niet uitgesloten. Wanneer een conversie bijvoorbeeld inschrijven voor een nieuwsbrief is, is het doel dat de bezoekers nog eens terugkomen op de website. Als dit gebeurt, groeit het aantal bezoekers op de website waardoor de waarde van de website verbeterd.

De voordelen van een CRO-specialist voor jouw bedrijf

Elke website heeft meerdere doelen (KPI’s) waarmee succes kan worden berekend. Het percentage van het aantal bezoekers dat zo’n doel heeft behaald, wordt het conversiepercentage genoemd. Daarnaast heeft het inschakelen van een CRO specialist nog meer voordelen, waaronder:

  • Meer rendement uit jouw campagnes;
  • Je leert jouw doelgroep beter kennen en kan website en campagnes hierop aanpassen;
  • Een kostenbesparing; alleen effectieve aanpassingen worden doorgevoerd;
  • Je investering verdient zich snel terug.

CRO & SEO

Veel mensen beschouwen conversie optimalisatie (CRO) en zoekmachine optimalisatie (SEO) vaak als afzonderlijke of zelfs tegengestelde disciplines. Waar een SEO-specialist een bestemmingspagina wil met lange inhoud en kleine afbeeldingen, wil een CRO-specialist misschien een kortere, krachtigere tekst met grote afbeeldingen. Er is een verschil in hun rollen: SEO-specialisten richten zich op hoe ze bezoekers naar de site kunnen krijgen, terwijl CRO-specialisten zich richten op dat deze bezoekers een doel voltooien. En dan laten we de Web Designers in dit verhaal maar even buiten beschouwing ?.

Om een ​​website écht succesvol te laten zijn, moeten zoekmachineoptimalisatie en conversiepercentage-optimalisatie elkaar aanvullen. Het verschil tussen SEO en CRO in een notendop: SEO-experts zorgen voor leads, CRO-specialisten converteren de leads. Het is niet het verkeersvolume dat van belang is voor jouw website, maar de kwaliteit van dat verkeer.

Een uitstekende klantervaring is een van de sleutels tot het succes van een website. In tools zoals Google Analytics kunnen gegevens uit worden gelezen over het gedrag van jouw websitebezoeker waarop je zowel met SEO kan inspelen om meer bezoekers te realiseren als met CRO om deze bezoekers om te zetten in klanten.

CRO uitbesteden aan Partout

Allereerst is het belangrijk om te begrijpen dat CRO minder nut heeft als er geen bezoekers of omzet op een website worden gegenereerd. Het is dus minder interessant om een CRO bedrijf in te schakelen wanneer er nog geen SEO is toegepast. Daarnaast varieert de potentiële ROI van CRO ook op basis van de omzet. Een voorbeeld: Als een website dat €200 miljoen omzet met 3% verhoogt, is dat €6 miljoen aan extra inkomsten. Maar als een website dezelfde verhoging van 3% krijgt met een omzet van €100.000, is de ROI €3.000, waardoor de kosten al snel hoger liggen dan de opbrengst.

CRO-specialist nodig?

Partout helpt jouw organisatie bij het behalen van meer kwalitatieve bezoekers. We bepalen samen met jou waar de focus op ligt en maken een plan hoe we dit gaan verbeteren. Genereert jouw website dagelijks flink wat bezoekers en omzet, twijfel dan niet om ons in te schakelen. Wij kunnen vooraf voor jou de kosten- baten analyse maken waarna jij besluit of je met een CRO specialist als Partout in zee gaat. Geïnteresseerd geraakt in onze CRO dientst? Kom dan vrijblijvend in contact met Partout, hét online marketing bureau in Eindhoven, en wij helpen je graag verder

Dit soort werk dus.

Als bureau ben je zo goed als je laatste projecten. Dat komt goed uit, want daar zijn we best trots op. Maar onze beste werk moet nog komen. Zullen we dat samen maken? 

Wat kunnen we voor jou betekenen?

Neem direct contact op

Altijd open voor contact

Je kunt Jeroen Valkenburg altijd whatsappen of bellen via 06 535 870 19, ook 's avonds of in het weekend. Hij is onze digital strategy consultant en hoort graag van je.

Loop voorop, volg ons

Voor nieuws, updates en insider tips volg je ons op social media.

Kom ons bezoeken in Eindhoven

Vonderweg 22 (2e verdieping)
5616 RM Eindhoven
T +31 (0)40 285 15 25
hallo@partout.nl

we open digital