Branding

Het ontwerpen van jouw merk

Branding is het creëren van een identiteit voor jouw merk. Goede branding zorgt voor een voorsprong ten opzichte van je concurrenten.

Bij branding wordt nagedacht over de uitstraling en vormgeving van bijvoorbeeld je logo, slogan, visitekaartje, website, social media-pagina’s en brochures en folders. Boven de massa uitstijgen is het ultieme doel van een succesvolle branding. Daarbij is het belangrijk om te kijken wat jouw merk of bedrijf uniek maakt. Bij Partout combineren we jouw unieke identiteit met kennis van de markt waarin je opereert. Ook zorgen wij voor de technologische kennis die nodig is om jouw brand online op te laten vallen. Voeg daar hard werken, geduld en doorzettingsvermogen aan toe en je concurrentie verdwijnt al sneeuw voor de zon. Het eindresultaat: een brandidentiteit die staat als een huis!

Digitaal Brand Design

De wereld van nu is digitaal. Jouw merkidentiteit en hoe je deze uitdraagt moet aangepast zijn op deze digitale wereld. De online ervaring van mensen is cruciaal. Als jouw online branding aansluit bij de customer journey, dan kan je je branding succesvol noemen. Daarom vinden wij het belangrijk dat je online branding minstens zo goed is als je offline branding. Branding is een proces van bedenken en creëren. Er wordt nagedacht over de perceptie van het bedrijf, de producten of diensten. Maar ook over de customer journey, merkstrategie en je brandstory. Met effectieve branding onderscheiden bedrijven zich van concurrenten en bouw je een loyale klantenkring op. 

Waarom is online branding belangrijk?

Werken aan de branding van jouw bedrijf is ontzettend belangrijk voor je positionering in de markt. We zien dat mensen gefocused zijn op digitale producten. We zien ook dat wanneer een merk online eruit springt, dat zorgt voor een betere brandidentiteit. Een unieke uitstraling van je merk, kan een enorme impact hebben op de bedrijfsresultaten. Goede branding is van onschatbare waarde bij het aantrekken van (nieuwe) klanten en het genereren van winst.

Door jouw branding zorgvuldig op te bouwen met verhalen, marketingboodschappen en visuele middelen, heb je de mogelijkheid om de verwachtingen van jouw klanten vorm te geven. Wanneer je online branding tot in de puntjes uitgewerkt is, kan dit imago makkelijk worden doorgezet naar print of andere offline vormen van branding.

Hoe werken we?

Branding is weten wie je als organisatie bent, waar je voor staat en wat je wilt vertellen. Met branding vertel je wat je drijfveren zijn, je waarden en persoonlijke eigenschappen. Hiermee laat je je uniciteit zien door middel van goed doordachte en kenmerkende stijl. Deze stijl wordt doorgetrokken voor al je kanalen; e-mail, website, klantenservice etc. Makkelijker gezegd dan gedaan. Hoe gaan we te werk bij Partout? Begin bij het begin:

  • Workshops:
    Bij het begin van een branding-traject gaan we op onderzoek uit. We gaan in contact met de doelgroep en de medewerkers van een organisatie. Dit doen we door middel van workshops. Vanuit deze workshops maken we een merkstrategie. Bij het maken van een merkstrategie helpt het om gebruik te maken van de Design Thinking-methode. Deze methode draagt o.a. bij aan het bedenken van innovatieve, creatieve oplossingen. 
     
  • Brandstory:
    Een belangrijk onderdeel van de merkstrategie is de brandstory, of wel merkverhaal, van de organisatie. In 1 A4-tje beschrijven we het merk en wat ze willen uitstralen. 
     
  • Nieuwe huisstijl:
    De brandstory vormt de basis voor een nieuwe huisstijl met bijpassend logo, kleuren, typografie en fotografie.
     
  • Testen:
    Het enige wat ons nog rest is testen of de huisstijl aanslaat bij de doelgroep. Dit noemen we ook wel ‘stresstesten’. Daarbij zetten we de branding in op verschillende kanalen en testen we welke elementen van de nieuwe huisstijl aanslaan en welke niet.
     
  • Optimaliseren:
    Aan de hand van de stresstesten kunnen we de branding aanpassen indien dit nodig is. Is de branding een succes? Dan maken we een digitaal handboek voor de organisatie. In het handboek staat de branding beschreven en weergegeven zodat het bedrijf de branding op alle facatten van de organisatie kan toepassen. Consistentie is bij een nieuwe branding cruciaal.
     
  • Monitoren:
    Branding is nooit af. De digitale wereld blijft in beweging, dus er zijn altijd wel updates waar jouw branding aan moet voldoen. Wij blijven op de hoogte van veranderingen en bewaken jouw huisstijl.

Digital first

Wij werken digital first. Dit wil zeggen: eerst moet het online design staan als een huis en daarna mag deze branding offline doorgetrokken worden. Waarom? Digitaal kan je bijvoorbeeld direct testen of je design werkt. Daarnaast kan je iteratief werken en is het kostenefficienter. Doordat we digitaal de branding uitwerken, kunnen we ook de input van marketingspecialisten meenemen in het design. Denk hierbij aan het aanhaken van een SEO-specialist om te zorgen dat je website beter vindbaar is in Google. Het opbouwen van een online branding vereist flexibiliteit. Je branding moet bijvoorbeeld op desktop werken, maar ook op een mobiele site en je social media kanalen.

Brand design uitbesteden aan Partout

Tegenwoordig is een eerste indruk vaak online gemaakt. Daarom is het van belang dat jouw bedrijf een online aanwezigheid heeft waar je trots op bent. Maar waar beginnen we? First things first; we beginnen met het begrijpen van jou, je medewerkers en je bedrijf. Hoe doen we dit? Door middel van workshops en sparsessies. We maken samen beslissingen. We combineren alle informatie vervolgens in een duidelijk verhaal, doorvertaald in een ijzersterk visueel design.

Wij werken transparant, dat houdt in dat je op de hoogte bent van het proces en de veranderingen. Ons diverse team van designers, developers en marketeers helpen je bij dit proces. Zo heb je aan het eind van de rit een brand identiteit waar je u tegen zegt. Zowel online als offline.

Dit soort werk dus.

Als bureau ben je zo goed als je laatste projecten. Dat komt goed uit, want daar zijn we best trots op. Maar onze beste werk moet nog komen. Zullen we dat samen maken

Wat kunnen we voor jou betekenen?

Neem direct contact op

Altijd open voor contact

Je kunt Jeroen Valkenburg altijd whatsappen of bellen via 06 535 870 19, ook 's avonds of in het weekend. Hij is onze digital strategy consultant en hoort graag van je.

Loop voorop, volg ons

Voor nieuws, updates en insider tips volg je ons op social media.

Kom ons bezoeken in Eindhoven

Vonderweg 22 (2e verdieping)
5616 RM Eindhoven
T +31 (0)40 285 15 25
info@partout.nl

Wij openen digital.