Eind 2020 kregen we de opdracht van Van Roosmalen om een nieuwe website voor ze te ontwikkelen met daarbij optimalisaties voor SEO en online marketing. Binnen Van Roosmalen wordt er een voorraadsysteem gebruikt, Hexon, waarmee de auto’s die zij binnenkrijgen automatisch naar de website gestuurd kunnen worden. Aan onze developers de taak om dit voorraadsysteem te koppelen aan een nieuwe website. Dit was voor het tech team een interessante en uitdagende opdracht die uiteindelijk ontzettend goed is uitgepakt. Een prestatie waar we nog dagelijks trots op zijn.
Wil je meer weten over de implementatie van de Hexon-koppeling voor Van Roosmalen? Lees het in het blog van developer Robin.
Bij Van Roosmalen hadden ze een vrij concreet idee van hoe de website eruit moest zien. Hierdoor konden onze designers zich richten op optimalisaties en het finetunen van het idee. Dat zorgde ervoor dat het klantcontact vanaf het eerste moment goed verliep en de meetings leerzaam waren voor beide partijen.
Ook tijdens het maakproces van de website was er een goede wisselwerking tussen Van Roosmalen en onze developers. Bij Van Roosmalen hebben ze veel kennis over wat hun klanten willen weten en de klantreis. Die kennis hebben we verwerkt in de website door o.a. het toevoegen van een leaseprijs calculator, labels bij de occasions met daarin de termen die hun klanten zoeken, de mogelijkheid tot landingspagina’s met specifieke content en voorselecties van de occasions.
Een van de belangrijkste elementen van de website is de koppeling met hun voorraadsysteem, Hexon. Wanneer er een nieuwe auto binnenkomt of er is een auto verkocht, dan wordt deze informatie ingevoerd in het systeem door de verkoper bij Van Roosmalen. Het systeem stuurt de informatie vervolgens door naar de website en op deze manier is de voorraad altijd up-to-date én is er minder werk voor de medewerkers van Van Roosmalen.
In het autolandschap van Nederland is de online concurrentie erg groot. Door SEO als basis te nemen tijdens de bouw van de website en het vullen van de site, krijgt de content meteen de juiste waarde mee. Daarnaast zijn er verschillende landingspagina’s ingericht om goed te kunnen scoren op de gewenste zoektermen.
Partout ondersteunt Van Roosmalen daarnaast met online marketing werkzaamheden, zowel binnen Google als op social media. Samen zorgen ze ervoor dat de gewenste doelgroep bereikt wordt en de sales-doelen behaald kunnen worden.
Het proces van het project was zowel iteratief als interactief. Met de gemaakte designs is team development aan de slag gegaan met het ontwikkelen van de basiselementen zodat de website snel body kreeg. Gelijktijdig werd de koppeling met Hexon ontwikkeld en uitgebouwd met nieuwe elementen, die voortkwamen uit de SEO-adviezen en de input vanuit Van Roosmalen. Nadat de website was opgeleverd, kwamen er nieuwe ideeën en zijn er website-elementen toegevoegd en geoptimaliseerd.
Klaar voor een open gesprek?
Plan een gratis afspraakNeem contact op
Wil je direct persoonlijk advies op jouw vraag? Onze expert, Jeroen Valkenburg, staat klaar om je te helpen! WhatsApp of bel hem nu op 06 535 870 19, of plan eenvoudig een afspraak in zijn agenda voor een gratis consult van 30 minuten.
Kom op bezoek in Eindhoven
Vonderweg 22 (2e verdieping)
5616 RM Eindhoven
T +31 (0)40 285 15 25
hallo@partout.nl
Loop voorop, volg ons
Voor nieuws, updates en insider tips volg je ons op social media.
Volg ons op LinkedIn