Dela innovatielab heeft Partout ingeschakeld om de app ‘Fello’ voor mantelzorgers te promoten. De app neemt de functie van een online familie agenda in, waarmee mantelzorgers elkaar op de hoogte kunt houden over de zorg van een familielid.
Binnen dit project zijn drie deelprojecten geformuleerd, die helpen om structuur aan te brengen in de promotie en optimalisatie van de app. Deze structuur is aangebracht op basis van het SEE, THINK, DO, CARE-model van Google en gebaseerd op de customer journey. In elke fase van de customer journey hebben we gezocht naar inzichten en concepten ontwikkeld die impact maken. We leggen in 3 stappen uit hoe we dit voor Fello hebben gedaan.
Effectieve marketing start met een duidelijke strategie. Welke content plaats je? Welke personen vertellen het verhaal van Fello? Wie zijn belangrijke influencers? En op welk moment in de SEE, THINK, DO, CARE-fases in de klantreis is de Fello app relevant?
Voor een duidelijke structuur is er een contentplanning gemaakt. Deze is tot stand gekomen op basis van het Hero, Hub, Hygiene model, dat we hebben doorvertaald naar een contentkalender voor de Fello app. In verschillende werksessies hebben we gezamenlijk een plan voor de contentmarketing uitgewerkt.
Uit data-analyse bleek dat er veel winst te behalen viel door het beter begeleiden van nieuwe gebruikers van de Fello app (onboarding). Onze UX-designers gebruiken verschillende technieken om gebruikers te begeleiden bij het eerste gebruik van de applicatie. Ook hebben de UX-designer een routing ontwikkeld die helpt bij het gebruiken van de app. Al met al is er een concreet design gemaakt met bijbehorende communicatieboodschappen.
Zodra het marketingplan gereed was, is er nieuwe content gemaakt en is de bestaande content geoptimaliseerd. Verder is er gestart met een concrete doorvertaling van het nieuwe design en de gemaakte content naar alle kanalen en contactmomenten;
Social Media,
Appstores (ASO; app store optimization).
Om te kunnen zien of de inspanningen voldoende hebben opgeleverd, in vorm van downloads en loyale gebruikers, hebben we een meetplan opgesteld. In dit meetplan staat welke data verzameld moest worden. Voor het aantal downloads en de gebruikersloyaliteit zijn er SMART doelstellingen bepaald. Er is een 0-meting en 1-meting gedaan, om de impact van de werkzaamheden en het (media)budget aan te kunnen tonen.
De exacte resultaten kunnen we helaas niet prijsgeven, maar de ambitieuze doelstelling is ruim behaald!
“Om Fello te laten groeien namen we Partout in de arm. Samen met hen keken we naar de onboarding van de app en gingen aan de slag met (de executie van) contentmarketing. En met resultaat. De doelstelling met betrekking tot groei en retentie werden ruimschoots behaald.” – Esmee van Tilburg (DELA)
Klaar voor een open gesprek?
Plan een gratis afspraakNeem contact op
Wil je direct persoonlijk advies op jouw vraag? Onze expert, Jeroen Valkenburg, staat klaar om je te helpen! WhatsApp of bel hem nu op 06 535 870 19, of plan eenvoudig een afspraak in zijn agenda voor een gratis consult van 30 minuten.
Kom op bezoek in Eindhoven
Vonderweg 22 (2e verdieping)
5616 RM Eindhoven
T +31 (0)40 285 15 25
hallo@partout.nl
Loop voorop, volg ons
Voor nieuws, updates en insider tips volg je ons op social media.
Volg ons op LinkedIn