Partout d.n.a.
Expertise

Social business

Van social marketing naar volledige integratie van social, ook wel social business genoemd. Verder kijken dan alleen de rol van social voor de marketingafdeling dat is social business.

Tegenwoordig wordt er van jou en je bedrijf verwacht dat je altijd bereikbaar bent t en online, omdat de consument dat zelf ook is. Social media kun je inzetten als kanaal om zichtbaar te zijn bij je doelgroep en dat 24/7. Vaak krijgen we de vraag te horen: “Is social media wel iets voor ons bedrijf?”. Het antwoord hierop is genuanceerder dan simpelweg ja of nee. Uiteindelijk gaat het erom dat de inzet van social media bijdraagt aan het behalen van je doelstellingen als onderdeel van de complete marketingmix.

Social media voor bedrijven

Als je social media in wilt gaan zetten voor jouw bedrijf, heeft dat een aantal voordelen. Je staat namelijk dicht bij je doelgroep en je kunt ze met social media eenvoudig bereiken. Daarnaast is het een toegankelijk en effectief middel om een gefundeerde relatie met je doelgroep op te bouwen als bedrijf.

Starten met social media

Er zijn wel een aantal belangrijke zaken waar je rekening mee moet houden wanneer je gaat starten met social media. Om te bepalen of het interessant is om social media in te zetten, is het van belang om te inventariseren welke tijd en de middelen er beschikbaar zijn om social media effectief in te kunnen zetten. Alleen het aanmaken van een account, één keer per week een bericht posten en één moment in de week 15 minuten reageren is niet genoeg. Je zult regelmatig relevante updates moeten plaatsen en de interactie aan moeten gaan op de verschillende social media kanalen. Denk hierbij aan content die aanspreekt en van toegevoegde waarde is, of in ieder geval interessant of vermakelijk is voor de lezer.

Van social media naar social business

Ben je al verder met social media marketing, dan kun je ervoor kiezen om de stap te zetten naar een volledige integratie van social media binnen jouw bedrijf. Je maakt dan de stap van social media naar  social business. Wij begeleiden organisaties bij het implementeren van social media om uiteindelijk bij te dragen aan merk- en bedrijfsresultaten, oftewel een social business.

Lees ook deze social media cases:

Aan de slag met met social media

Wil je aan de slag met social media marketing en doorgroeien naar een social business? Er komt heel wat bij kijken als je het op een goede manier wilt doen, want je wilt natuurlijk dat het bijdraagt aan merk- en bedrijfsresultaten. Wij kunnen je helpen zelfstandig aan de slag te gaan (en blijven) met social media door middel van workshops en trainingen, zoals de workshop social media. Daarnaast kunnen we je helpen om onderdelen of het gehele social media marketing traject te verzorgen. Denk aan content creatie, community management, monitoring, webcare of wellicht het opzetten van social media campagnes.

Ben jij al actief op een of meerdere social media kanalen en wil je weten of het nog beter kan? Door middel van een social media scan kunnen we je tips geven over hoe je jouw social business kunt verbeteren. Neem voor meer informatie contact met ons op.

Wil jij de stap maken naar social business?

+31 (0)40 285 15 25 jeroen@partout.nl
7Vacatures open!