Instagram marketing

Instagram wordt door organisaties/merken meestal gebruikt om bedrijfsactiviteiten in kaart te brengen en volgers zo een kijkje achter de schermen te geven. Het creëert binding en affiniteit met fans.

Instagram geeft de mogelijkheid om je verhaal te vertellen in beelden en op deze manier een identiteit op te bouwen. Instagram wordt door organisaties/merken meestal gebruikt om bedrijfsactiviteiten in kaart te brengen en volgers zo een kijkje achter de schermen te geven. Het creëert binding en affiniteit met fans, maar geeft wel minder mogelijkheden tot interactie dan Facebook.

Instagram marketing uitbesteden

Instagram is momenteel het snelst groeiende online marketing platform van Nederland met 4,1 miljoen Nederlandse gebruikers. Hiervan gebruiken 2,1 miljoen gebruikers Instagram dagelijks! En waar mensen hun tijd doorbrengen liggen kansen voor slimme ondernemers. Kansen om je merk uit te bouwen en om jouw doelgroep te bereiken en te activeren.

  • Meer dan 400 miljoen gebruikers wereldwijd, waarvan 4,1 miljoen in Nederland. Hiervan gebruikt bijna 2,1 miljoen Instagram dagelijks;
  • De grootste gebruikersgroep is 15-19 jaar (58%), daarna volgt 20-39 jaar (35%);
  • Voornamelijk mobiele gebruikers;
  • Instagram is vooral gericht op B2C.

Waarvoor gebruik je Instagram marketing:

  • Een kijkje achter de schermen geven
  • Productpromotie

Voordelen van Instagram marketing:

  • Linkt aan andere social media, zoals Facebook
  • Het is gemakkelijk in gebruik
  • Het is ook zeer geschikt voor (korte) filmpjes van maximaal 60 seconden

Als je Instagram in wilt zetten binnen jouw social media marketing strategie, heeft het wel een aandachtspunt. De beelden kunnen namelijk niet gedeeld worden binnen Instagram. Dit is enkel mogelijk via een aparte app. Daarnaast kun je ook geen link toevoegen aan een post op Instagram om bijvoorbeeld mensen naar je webpagina door te verwijzen.

Instagram voor bedrijven

Instagram kan ingezet worden om het verhaal van je merk of bedrijf te vertellen. Daarnaast kun je het ook inzetten bij campagnes. Een voorbeeld van zo’n Instagram campagne is een fotowedstrijd waarbij je je volgers uitdaagt de meeste originele foto’s te uploaden en daarbij jouw hashtag te gebruiken.

Je kunt er ook voor kiezen om Instagram in te zetten om een kijkje achter de schermen te geven. Zo zorg je ervoor dat je doelgroep je bedrijf of merk beter leert kennen en zich betrokken voelt. Op deze manier maak je jouw merk en/of bedrijf persoonlijker.

Adverteren op Instagram

Tegenwoordig is het mogelijk om advertenties in te zetten op Instagram. Hiervoor heb je een Facebook account nodig, omdat Facebook eigenaar is van Instagram. Om te kunnen adverteren op Instagram heb je geen Instagram account nodig. Echter is het wel aan te raden, zodat je ook kunt reageren.

De targetting opties voor Instagram zijn dus hetzelfde als bij Facebook. Omdat de doelgroep van Instagram relatief jong is, is het aan te raden om alleen te gaan adverteren op Instagram als dat ook de doelgroep is van jouw merk en/of bedrijf en hun dus aanspreekt.

Meer volgers op Instagram

Een belangrijke vraag rondom Instagram is: ”Hoe krijg je meer volgers op Instagram?”. Allereerst is het belangrijk dat je mooie, visuele content deelt. Daar draait het om op Instagram en op deze manier geef je jouw doelgroep een meerwaarde om je te volgen op Instagram.

Verder is het belangrijk dat je de juiste hashtags gebruikt die aansluiten bij de visuele content. Daarnaast moeten deze hashtags ook aansluiten bij je merk of campagne. Je kunt meerdere hashtags gebruiken zodat je post in meerdere hashtag lijsten terechtkomt, maar houdt er rekening mee dat dit niet ten koste gaat van je branding. Wij adviseren zo’n 5 tot 10 hashtags.

Ten slotte draait Instagram om interactie. Zorg voor interactie met je doelgroep. Zoek op relevante hashtags en like interessante foto’s. Daarnaast is het belangrijk dat je ook je doelgroep terug gaat volgen. Instagram werkt namelijk twee kanten op.

Aan de slag met Instagram marketing

Wil je aan de slag met Instagram marketing voor jouw bedrijf of merk? Wij bieden verschillende social media trainingen zoals een Instagram training. Daarnaast bloggen we ook regelmatig over dit onderwerp, bekijk bijvoorbeeld eens ons blog over het Instagram algoritme. Wil je het liefst in teamsverband aan jouw Instagrammarketing werken, dan helpen wij je graag bij je strategie en content creatie. Geïnteresseerd geraakt in onze Instagram marketing dienst? Kom dan vrijblijvend in contact met Partout, hét online marketing bureau in Eindhoven, en wij helpen je graag verder.

Dit soort werk dus.

Als bureau ben je zo goed als je laatste projecten. Dat komt goed uit, want daar zijn we best trots op. Maar onze beste werk moet nog komen. Zullen we dat samen maken? 

Wat kunnen we voor jou betekenen?

Neem direct contact op

Altijd open voor contact

Je kunt Jeroen Valkenburg altijd whatsappen of bellen via 06 535 870 19, ook 's avonds of in het weekend. Hij is onze digital strategy consultant en hoort graag van je.

Loop voorop, volg ons

Voor nieuws, updates en insider tips volg je ons op social media.

Kom ons bezoeken in Eindhoven

Vonderweg 22 (2e verdieping)
5616 RM Eindhoven
T +31 (0)40 285 15 25
info@partout.nl

Wij openen digital.