Twitter marketing

Met Twitter maak je jouw merk persoonlijk. Twitter is een kanaal om snel en gemakkelijk in contact te komen met je doelgroep maar is bijvoorbeeld ook te gebruiken als klantenservice.

Op Twitter kun je een bericht plaatsen van maximaal 140 tekens, een zogenaamde tweet. Met dit medium kom je snel en gemakkelijk in contact met je doelgroep. Het kan bijvoorbeeld gebruikt worden als een vorm van klantenservice, maar het kan ook een medium zijn voor reclameboodschappen. Met Twitter maak je jouw organisatie/merk persoonlijker.

Twitter marketing

  • Meer dan 320 miljoen gebruikers wereldwijd, waarvan 2,5 miljoen in Nederland. Hiervan gebruikt 0,9 miljoen Twitter dagelijks.
  • Alle leeftijden zijn actief op Twitter. Je kunt er dus een zeer diverse doelgroep mee bereiken.
  • 76% mobiel gebruik.
  • Je kunt Twitter zowel voor B2B marketing als B2C marketing inzetten.

Waarvoor gebruik je Twitter marketing

  • Persoonlijke interactie.
  • Korte realtime ‘statusupdates’.
  • Vragen stellen en beantwoorden. Je kunt Twitter inzetten voor webcare.

Voordelen van Twitter marketing

  • Snelle verspreiding van boodschappen
  • Gemakkelijke netwerkuitbreiding
  • Geeft mogelijkheid tot reputatiebewaking

Als je Twitter in wilt zetten binnen jouw social media marketing strategie, heeft het wel een aandachtspunt. Het heeft namelijk een beperkte berichtruimte en is gericht op vluchtige berichten.

Twitter strategie uitbesteden

Als je wilt gaan adverteren op Twitter, zijn er verschillen typen campagnes. Je hebt de keuze uit de volgende campagnes:

  • Websiteclicks
  • Volgers
  • Interactie
  • App

Op basis van wat je wilt bereiken met je advertentie op Twitter, kun je een keuze maken welk type campagne je in gaat zetten. Wil je je websitebezoeken, conversies en verkoop verhogen? Dan kun je kiezen voor een websiteclicks campagne. Wil je juist meer volgers op Twitter? Dan kun je kiezen voor een volgers campagne. Hiermee kun je sneller relevante volgers verzamelen. Een interactie campagne zet je in wanneer je meer interactie wilt, zoals retweets en likes. Ten slotte kun je een app campagne inzetten als je je mobiele app wilt promoten voor bijvoorbeeld meer downloads.

Als je een type campagne hebt gekozen, is het belangrijk dat je de juiste doelgroep bereikt met je advertentie. Daarvoor zijn verschillende targetting opties beschikbaar binnen Twitter. Je kunt je doelgroep selecteren op bijvoorbeeld taal, interesses, geslacht, gedrag, apparaat, etc.

Twitter voor bedrijven

Wil je aan de slag met Twitter marketing voor jouw bedrijf? Wij kunnen je helpen met het creëren van relevante content, het bereiken van de juiste doelgroep en advertenties op Twitter. Geïnteresseerd geraakt in onze Twitter marketing dienst? Kom dan vrijblijvend in contact met Partout, hét online marketing bureau in Eindhoven, en wij helpen je graag verder.

Dit soort werk dus.

Als bureau ben je zo goed als je laatste projecten. Dat komt goed uit, want daar zijn we best trots op. Maar onze beste werk moet nog komen. Zullen we dat samen maken? 

Wat kunnen we voor jou betekenen?

Neem direct contact op

Altijd open voor contact

Je kunt Jeroen Valkenburg altijd whatsappen of bellen via 06 535 870 19, ook 's avonds of in het weekend. Hij is onze digital strategy consultant en hoort graag van je.

Loop voorop, volg ons

Voor nieuws, updates en insider tips volg je ons op social media.

Kom ons bezoeken in Eindhoven

Vonderweg 22 (2e verdieping)
5616 RM Eindhoven
T +31 (0)40 285 15 25
info@partout.nl

Wij openen digital.