Partout d.n.a.
Expertise

Zoekmachine adverteren

Door het effectief inzetten van zoekmachine adverteren (SEA) kan er direct een toppositie in Google worden verkregen. Zoekmachine adverteren is daarom heel handig als je direct verkeer wilt genereren.

Adverteren in zoekmachines, ook wel bekend als search engine advertising (SEA) is een veelgebruikt en effectief online marketing kanaal. Voor elke online strategie is een goede vindbaarheid van de website een absolute must. Natuurlijk is het belangrijk dat je website een mooi en gebruiksvriendelijk design heeft. Maar wat heb je aan een aantrekkelijke website, als je doelgroep deze niet kan vinden?

Zoekmachine adverteren is een manier om de vindbaarheid van je website direct te vergroten. Door voor relevante onderwerpen te adverteren in Google kun je hoge posities op de zoekresultatenpagina garanderen. Dat leidt tot meer bezoekers en dus uiteindelijk ook tot meer conversie op je website.

Wat is zoekmachine adverteren?

Zoekmachine adverteren is het plaatsen van advertenties in het Google zoeknetwerk of displaynetwerk met als doel een toppositie in de zoekmachine. Dit doen we door een SEA campagne op te zetten in de tool Google AdWords.

In een Google AdWords campagne kun je meerdere advertentiegroepen aanmaken voor verschillende producten of diensten. Per advertentiegroep worden zoekwoorden toegevoegd die interessant zijn voor deze specifieke onderwerpen. Vervolgens maken we voor deze zoekwoorden verschillende advertenties aan die in de Google zoekresultaten worden vertoond wanneer een persoon zoekt naar een van de zoekwoorden binnen de SEA campagne.

Wat zijn de voordelen van zoekmachine adverteren?

Zoekmachine adverteren is een effectieve en snelle manier om een hoge positie in Google te realiseren, omdat advertenties bovenaan de resultatenpagina worden vertoond. Bovendien betaal je op basis van het CPC principe (cost per click) en dus alleen wanneer een bezoeker daadwerkelijk klikt op jouw advertentie.

De voordelen van zoekmachine adverteren:

  • Specifieke targeting op basis van zoekwoorden, doelgroepen en locaties
  • Vertoningen boven de organische zoekresultaten van Google
  • Betere vindbaarheid van de website
  • Naamsbekendheid
  • Direct meer bezoekers naar de website
  • Meer conversie op de website door relevante bezoekers
  • De resultaten zijn meetbaar binnen Google Ads en Google Analytics

Google AdWords campagne uitbesteden

Op welke positie je wordt vertoond en hoeveel je hiervoor per klik betaalt wordt bepaald door de kwaliteitsscore die Google toekent aan jouw zoekwoorden. De kwaliteitsscore bestaat o.a. uit de volgende factoren:

  • De click-through-rate (CTR), oftewel het doorklikpercentage
  • De relevantie en gebruikservaring van de landingspagina
  • De resultaten van voorgaande campagnes voor jouw website
  • De relevantie van de advertentie
  • De relevantie van de zoekwoorden

Wij weten hoe we jouw Google Ads campagne het beste op kunnen zetten en optimaliseren. Daarbij zorgen wij voor:

  • De targeting van de juiste zoekwoorden, doelgroep en locaties
  • Relevante en overtuigende advertenties
  • Landingspagina’s met een hoge relevantie en gebruiksvriendelijkheid
  • Hoge kwaliteitsscores in Google Ads
  • Zo laag mogelijke kosten per klik
  • Een hoog doorklikpercentage
  • Een campagne met maximaal rendement en conversie!

Aan de slag met zoekmachine adverteren?

Partout d.n.a. is een digital agency uit Eindhoven, o.a. gespecialiseerd in het opzetten en optimaliseren van SEA campagnes. Wij zijn verantwoordelijk voor de AdWords campagnes van mooie merken zoals ABB, Busch-Jaeger, Oogfonds en Longfonds.

Lees ook deze cases:

Op zoek naar een Google Ads specialist voor jouw SEA campagne? Neem gerust eens contact op om de mogelijkheden te bespreken!

Meer weten over zoekmachine adverteren?

+31 (0)40 285 15 25 lars@partout.nl
8Vacatures open!