Partout d.n.a.

Met onze ‘online tools’ kunnen werksessies en belangrijke vergaderingen gewoon doorgaan! Zo doen we dit samen met jou

Expertise

Zoekmachine adverteren

Door het effectief inzetten van zoekmachine adverteren (SEA) kan er direct een toppositie worden verkregen binnen zoekmachines als Google en Bing. Zoekmachine adverteren is daarom heel handig als je snel verkeer wilt genereren.

Adverteren in zoekmachines, ook wel bekend als search engine advertising (SEA) is een veelgebruikt en effectief online marketing kanaal. Voor elke online strategie is een goede vindbaarheid van de website een absolute must. Natuurlijk is het belangrijk dat je website een mooi en gebruiksvriendelijk design heeft. Maar wat heb je aan een aantrekkelijke website, als de doelgroep deze niet weet te vinden?

Zoekmachine adverteren is een manier om de vindbaarheid van je website direct te vergroten. Door op relevante onderwerpen te adverteren binnen zoekmachines kun je hoge posities op de zoekresultatenpagina garanderen. Dat leidt tot meer bezoekers en dus uiteindelijk ook tot meer conversie op je website.

Wat is zoekmachine adverteren?

Zoekmachine adverteren is het plaatsen van advertenties binnen zoekmachines als Google, Bing en YouTube met als doel meer relevant verkeer naar je website. Dit doen we door een SEA campagne op te zetten in de tool Google Ads of Bing Ads.

In een Google Ads of Bing Ads campagne kun je meerdere advertentiegroepen aanmaken voor verschillende producten en/of diensten. Per advertentiegroep worden zoekwoorden toegevoegd die interessant zijn voor deze specifieke onderwerpen. Vervolgens maken we voor deze zoekwoorden verschillende advertenties aan. Deze worden dan weer in de zoekresultaten vertoond wanneer een persoon zoekt naar een van de zoekwoorden binnen de SEA campagne.

Wat zijn de voordelen van zoekmachine adverteren?

Zoekmachine adverteren is een effectieve en snelle manier om een hoge positie binnen zoekmachines te realiseren. Advertenties kunnen namelijk boven organische resultaten vertoond worden. Bovendien betaal je op basis van het CPC principe (cost per click) en dus alleen wanneer een bezoeker daadwerkelijk klikt op jouw advertentie.

De voordelen van zoekmachine adverteren:

  • Specifieke targeting op basis van zoekwoorden, doelgroepen en locaties
  • Vertoningen boven de organische zoekresultaten van Google
  • Betere vindbaarheid van de website
  • Naamsbekendheid
  • Direct meer bezoekers naar de website
  • Meer conversie op de website door relevante bezoekers
  • De resultaten zijn meetbaar binnen Google Ads en Google Analytics

Google Ads of Bing campagne uitbesteden

Op welke positie je wordt vertoond en hoeveel je hiervoor per klik betaalt wordt bepaald door de kwaliteitsscore die zoekmachines toekennen aan jouw zoekwoorden. De kwaliteitsscore bestaat o.a. uit de volgende factoren:

  • De verwachte click-through-rate (CTR), oftewel het doorklikpercentage
  • De relevantie van de advertentie
  • De relevantie en gebruikservaring van de landingspagina

Wij weten hoe we jouw SEA campagnes het beste op kunnen zetten en optimaliseren. Daarbij zorgen wij voor:

  • De targeting van de juiste zoekwoorden, doelgroepen en locaties
  • Relevante en overtuigende advertenties
  • Landingspagina’s met een hoge relevantie en gebruiksvriendelijkheid
  • Hoge kwaliteitsscores
  • Zo laag mogelijke kosten per klik
  • Een hoog doorklikpercentage
  • Een campagne met maximaal rendement en conversie!

Aan de slag met zoekmachine adverteren?

Partout d.n.a. is een digital agency uit Eindhoven, o.a. gespecialiseerd in het opzetten en optimaliseren van SEA campagnes. Wij zijn verantwoordelijk voor de SEA campagnes van mooie merken zoals ABB, Oogfonds, CBR, Brainport Eindhoven en Bakken.nl (Dr. Oetker).

Lees ook deze cases:

Op zoek naar een Google Ads specialist voor jouw SEA campagne? Neem gerust eens contact op om de mogelijkheden te bespreken!

Meer weten over zoekmachine adverteren?

Neem contact met ons op ›
4Vacatures open!