Partout d.n.a.
Expertise

Content marketing

Stel de content en de ontvanger van deze content centraal. Met emotie en relevantie overtuigen, dat is wat werkt. Het doel is om je content structureel in te zetten om als resultaat je doelstellingen te verwezenlijken.

Content marketing is een populaire term en een verzamelnaam die eigenlijk omschrijft dat je door middel van het bieden van relevante informatie (content), gericht op je doelgroep(en), de juiste (marketing)doelstellingen bereikt.

Gratis whitepaper Hero content

Spraakmakende Hero content creëren? Zorg voor waardevolle en aantrekkelijke content die het hele jaar door bezoekers trekt en aanzet tot interactie op al je kanalen.

Download de whitepaper

Onze expert zegt:

Jeroen,
Strategy Director
  • Strategische content op basis van het Hero, Hub, Hygiene model.
  • Creëer brede awareness voor je merk of product
  • Storytelling staat centraal.
Download de whitepaper

Wat is content marketing

Om de vraag: ‘Wat is content marketing?’ te beantwoorden zijn er een aantal belangrijke onderdelen die meegenomen moeten worden in het antwoord:

  1. Wat: content. Maar content gaat verder dan alleen geschreven tekst. Het gaat ook over afbeeldingen, social media posts, video’s, vlogs op YouTube, advertentieteksten, etc.
  2. Voor wie? De juiste doelgroep(en) en persona(’s). De tone of voice en boodschap kan bijvoorbeeld sterk verschillen. Door te luisteren naar de doelgroep(en) weet je wat ze willen en kun je relevant zijn.
  3. Waar? Op relevante kanalen. Denk aan de website, e-mail nieuwsbrief, social media kanalen, offline activiteiten, enzovoorts. Iemand die op zijn telefoon op Facebook zit te scrollen is veel minder geïnteresseerd in een instructievideo van 25 minuten, dan iemand die op zoek gaat naar een how-to video op YouTube. Je wilt daar aanwezig zijn met content, waar de doelgroep er naar zoekt.
  4. Wanneer? Op het juiste moment, wanneer de doelgroep er voor openstaat of op zit te wachten. Afgestemd op bijvoorbeeld marketingactiviteiten, innovaties en introducties en idealiter samengevat in een contentkalender. Door de content af te stemmen op de customer journey bied je de juiste content op het juiste moment. Wanneer iemand in de oriëntatiefase zit kan het bijvoorbeeld heel interessant zijn om reviews of informatie over de diverse toepassingen en voordelen te tonen. Wanneer iemand op zoek is naar iets lekkers om te koken is een inspirerend recept het juiste antwoord.
  5. Waarom? Afgestemd op marketingdoelstellingen of ook wel vooraf geformuleerde behoeften en meetbaar gemaakt door de juiste Key Performance Indicators (KPI’s).

Of het nu gaat om het aangaan of onderhouden van een relatie met de consument, dominantie binnen resultaten in zoekmachines voor producten, of de 1-op-1 communicatie met e-mailabonnees, content is de basis en de rode draad.

Content marketing B2B

Content marketing is interessant voor ieder type organisatie. Niet alleen voor prachtige A-merken met spannende consumer goods, maar ook voor B2B organisaties is content marketing zeer geschikt. Elke organisatie heeft verhalen om te vertellen. Verhalen waar anderen op zitten te wachten omdat ze een specifieke behoefte hebben.

Lees ook deze cases:

Content marketing bureau

Omdat wij content zien als rode draad in alle (digitale) activiteiten, kun je ons zien als een content marketing bureau uit Eindhoven. Wil je zelf aan de slag met content marketing? Lees dan eens onze blogs over dit onderwerp. Hierin staat stap-voor-stap uitgelegd hoe je zelf aan de slag kan met content marketing. Liever eens vrijblijvend sparren met een content marketing specialist? Dat kan ook zeker!

Op zoek naar een content marketing specialist?

+31 (0)40 285 15 25 kristianne@partout.nl
3Vacatures open!