Partout d.n.a.
Expertise

Trainingen en workshops

Het overdragen van kennis op het gebied van online marketing door middel van trainingen op maat.

Als digitaal bureau met diverse expertises werken wij voor uiteenlopende klanten aan zeer diverse opdrachten. Steeds meer organisaties ondergaan een digitale transformatie. Wat betekent dit concreet? Waar we voorheen veel uitvoerende taken uit handen namen, gaan organisaties dat werk steeds vaker intern doen en worden wij aangehaakt voor digitale strategie, begeleiding, sturing en training. En dat vinden we hartstikke leuk!

Wij geven regelmatig trainingen en workshops op locatie of bij ons op kantoor. Dit doen wij voor zowel B2B- als B2C- organisaties en organisaties in de non-profit sector. Een greep uit klanten waar we workshops & trainingen aan hebben gegeven zijn: ABB, Aidsfonds, Arvalis, Claranet, Dr. Oetker, DELA, EKB Nederland, Het Scheepvaartmuseum, Koninklijke Douwe Egberts, Language Partners, Tommies en Weleda.

De trainingen die wij geven zijn altijd op maat gemaakt. Wij geven privé trainingen en trainingen voor groepen tot maximaal 6 personen, vanaf €795,- euro.

Interesse in een training of workshop? Stel je vraag en wij kijken wat we voor je kunnen doen!

+31 (0)40 285 15 25 jeroen@partout.nl

Wat voor trainingen en workshops geven wij? Hieronder zijn er een paar uitgeschreven, maar we hebben er nog veel meer:

  1. Inspiratiesessie content marketing

    Inspiratiesessie over content marketing van strategie tot creatie. Hierin vertellen we onze visie op de inzet van content voor (digital) marketing. Verder vertellen we over het Hero, Hub, Hygiene-model en vertalen we dit door naar een contentplan. Ook laten we zien hoe het hele proces verloopt vanuit strategie tot de uiteindelijke uitvoer (creatie). We laten zien hoe je een jaar rond relevante content kunt maken en waar je op moet letten. De content cyclus (een model rondom content marketing) komt aan bod die je een beeld geeft van of alles goed geregeld is, of dat er ergens nog ‘gaten’ zijn. Afhankelijk van het doel van de sessie gaan we aan de slag met concrete opdrachten. Dit kan strategisch of organisatorisch zijn of juist creatief met betrekking tot het ontwikkelen van de juiste content voor de juiste kanalen. 1 dagdeel vanaf €795,- euro (max 6 personen).

  2. Content scrum – creatieve brainstormsessie

    Een content scrum is een way of working die wij gebruiken om voor een periode of een specifieke campagne content te bepalen. Dit is vaak opgebouwd uit een fase voorwerk (dataverzameling vanuit ‘de klant’, search en social listening), de creatieve brainstorm zelf en de fase erna om de brainstorm door te vertalen naar een content kalender en een concrete campagne. Belangrijk hierin is uiteraard de koppeling naar de (marketing)doelstellingen en concrete KPI’s. Hierin kijken we naar content voor, tijdens en na een campagne of periode en leggen we ook de koppeling met het doorvertalen van de content naar Hero, Hub en Hygiene-content. Vanaf €1.750,- euro (max 6 personen).

  3. SEO-copywriting – regels & richtlijnen

    Hierin gaan we vanuit zoekwoordanalyse en data analyse kijken naar content kansen en hoe je die vervolgens doorvertaalt naar SEO-copywriting. Hierin wordt ook de link gelegd naar het type content vanuit het Hero, Hub, Hygiene model en kijken we hoe de content past binnen de customer journey. Hier wordt de nadruk gelegd op het belang van hygiene content en waar je op moet letten als je zelf webteksten wilt schrijven. 1 dagdeel vanaf €795,- euro (max 6 personen).

  4. Google Analytics – praktisch zelf aan de slag!

    Omdat het kennisniveau van klanten vaak erg uiteenlopend is maken we de Google Analytics workshop op maat voor de deelnemers. Op deze manier sluit de training aan bij hun niveau en ervaring met GA. Van tevoren vragen we welke onderwerpen er sowieso behandeld dienen te worden en geven we zelf suggesties. Vaak is dat een mix van:

    • De meest gebruikte en interessante rapporten (doelgroep, kanalen, bekeken content, conversies)
    • Het instellen van de juiste filters en accountstructuur
    • Hoe de gebruikersstatistieken moeten worden geïnterpreteerd
    • Het werken met secundaire dimensies
    • Het werken met segmenten
    • Doormeten van conversie doelen

    1 dagdeel vanaf €795,- (max 6 personen). Deze Google Analytics training kan ook als privétraining worden afgenomen op locatie volledig afgestemd op het kennisniveau en inclusief inrichten Google Analytics eigen website(s).

  5. Hero, Hub, Hygiene en een creatieve doorvertaling

    Hoe zorg je voor een jaar rond relevante content? En welke keuzes maak je met betrekking tot content? Het Hero, Hub, Hygiene-model helpt bij het structureren, prioriteren en indiceren van content. In deze workshop leer je alle ins-en-outs van het Hero, Hub, Hygiene-model, krijg je voorbeelden te zien uit de praktijk en gaan we door middel van een creatieve sessie zelf onderzoeken hoe je HHH-content ontwikkelt en wat je daar voor nodig hebt. Tevens gaan we dieper in op het belang van hygiene content en waarom SEO belangrijk is. 1 dagdeel vanaf €1.750,- euro (max 6 personen).

  6. Cursus Google Adwords

    Je leert hoe je Google Adwords succesvol(er) in kunt zetten voor het verhogen van conversie naar je website met de juiste zoekwoorden. Met de tips en trics kun jij zelf aan de slag met adverteren in Google. 1 dagdeel vanaf €795,- euro (max 6 personen).

  7. Workshop YouTube

    Wist je dat YouTube de tweede belangrijkste zoekmachine ter wereld is? In deze workshop leer je hoe je het succes van een video kunt meten en optimaliseren. Na de workshop zet je YouTube moeiteloos in als extra kanaal voor je online marketingcampagnes. 1 dagdeel vanaf €795,- euro (max 6 personen).

  8. LinkedIn training

    Wil jij meer weten over het zakelijk gebruik van LinkedIn en welke kansen dit social media kanaal biedt voor bijvoorbeeld lead generatie of verkeer naar je website? Met deze training op maat kun je niet alleen te weten komen wat voor verbeterpunten er liggen met betrekking tot persoonlijke profielen, maar ook met betrekking tot de LinkedIn bedrijfspagina en de mogelijkheden rondom LinkedIn adverteren. 1 dagdeel vanaf €795,- euro (max 6 personen).

  9. Training Facebook adverteren

    Hoe selecteer je de juiste afbeelding, de juiste tekst en het juiste advertentiedoel binnen Facebook. Welk budget heb je nodig en hoe zorg je ervoor dat je CPC lager wordt en je CTR hoger? Wat is een relevantiescore en wat kun je er mee leren en wat zijn de mogelijkheden rondom targetting? Deze vragen kunnen allemaal aan bod komen tijdens de cursus Facebook adverteren. Afhankelijk van het kennisniveau wordt de training opgesteld, om zo het maximale te leren binnen een korte tijd. En er kan ook een kijkje gegeven worden in de advertentiemogelijkheden van broertje van Facebook: Instagram. Vanaf €1.250,- euro (max 6 personen).

  10. Workshop Pinterest en Instagram

    Pinterest en Instagram zijn bij uitstek geschikt voor het delen van visuele content. Maar hoe kun je deze twee platformen inzetten voor je merk of bedrijf? Hoe bereik je (potentiële) klanten? En wat zijn de mogelijkheden? Of denk aan vragen m.b.t. wanneer je welke hashtags gebruikt en hoe je het maximale haalt uit rich pins. Bepaal welk van beide platforms interessant is voor jouw merk of bedrijf. 1 dagdeel vanaf €795,- euro (max 6 personen).

Welke trainingen & workshops bieden we nog meer?

  • Customer Journey sessies
  • Persona’s in kaart brengen
  • Online adverteren
  • E-mail marketing
  • Database marketing
  • Opstellen van profielen
  • Conversie optimalisatie
  • Digitaal verleiden
  • En meer…

Staat een bepaald onderwerp er niet bij? Vraag gerust of wij daarin een training of workshop kunnen verzorgen. Het digitale landschap verandert snel, onze experts gaan mee met die ontwikkelingen en brengen je graag op de hoogte van de laatste trends en nieuwe technieken.

Op maat gemaakt en doelgericht

Graag kijken we naar doelstellingen van een organisatie en hoe onze training of workshop daar de juiste bijdrage aan kan leveren. We kunnen daarin trainen op een strategisch niveau, of juist meer gericht op de praktische uitvoering. Om een goed beeld te krijgen van wat je precies zoekt stellen we vaak een aantal vragen. Met die input zorgen wij voor de juiste indeling van de sessies en de juiste opdracht(en).

Training on the job

Voor organisaties die zelf (steeds) meer aan de slag willen met digital marketing bieden we ook training on the job-trajecten. Zo bespaar je kosten en werk je tegelijkertijd aan online resultaat. Gaat een medewerker bijvoorbeeld zelf de social media kanalen beheren en daarbij social advertising inzetten, dan kijkt onze social media specialist mee met het project. Door deze taken (na een instructie) zelf uit te voeren, leert de medewerker het meest en kan hij of zij vervolgens zelf met de opgedane kennis aan de slag. Heel praktisch en hands on. En mocht er nog een keer een vraag zijn, dan zijn er korte lijnen tussen de medewerker en de expert.

 

Heb je interesse in een training of workshop? Kom gerust eens met ons praten, wij helpen je graag!

+31 (0)40 285 15 25 jeroen@partout.nl
3Vacatures open!