Partout d.n.a.

Met onze ‘online tools’ kunnen werksessies en belangrijke vergaderingen gewoon doorgaan! Zo doen we dit samen met jou

Case

van Mundialz

Design Sprint voor Mundialz

Stap voor stap van een innovatief idee, naar een sterk groeiende community

Xelvin, specialist in het detacheren van technici, wilde van een innovatief idee dat zij signaleerde binnen de recruitment wereld, het concept ‘Mundialz’ neerzetten. Het doel: Engineering talenten en bedrijven een innovatief platform bieden om internationale carrières te realiseren door het Mundialz-concept en de Mundialz–community te laten groeien.

Waarom een Design Sprint?

Mundialz koos voor ons niet alleen vanwege de inzet van de Design Sprint-methodiek, maar ook onze stap-voor-stap aanpak. We werken gefaseerd in projecten, waarin validatie bij de gebruiker centraal staat. Samengevat hebben we in een korte tijd vanuit een idee een sterk groeiende community neergezet.

Conceptfase:
Van idee naar gevalideerd concept middels een Design Sprint

Bij een Design Sprint werk je als één team binnen 1 week van idee naar gevalideerd concept. We hebben ideeën gegenereerd en een prototype van een platform ontworpen. De propositie én de unieke wijze waarop Mundialz de behoefte van kandidaten vervult stond hierin centraal. De Design Sprint was een succes, want we hadden een uitgewerkt prototype dat gevalideerd was én we hadden een enorme bak aan inzichten uit de markt, de doelgroep en uit digital (search). Dit was voor hen heel waardevol.

Productiefase:
Doorvertaling van concept naar MVP naar website

In de productiefase hebben we gezamenlijk een MVP (minimum viable product) opgesteld en deze door middel van de scrum-methodiek in sprints gebouwd. Ook hebben we onszelf de vraag gesteld hoe we Mundialz zo sterk mogelijk kunnen positioneren in de zoekmachines. Hiervoor hebben onze SEO- en SEA-specialisten verschillende werkzaamheden uitgevoerd:

• Domeinnaamstrategie
• Concurrentie-analyse
• Zoekwoordanalyse
• Sitemap
• SEA strategie

Op basis van al deze inzichten is Mundialz content gaan creëren, waarbij we ze eerst een training SEO-copywriting hebben gegeven. Onderdeel van het MVP was een creatieve campagneboodschap. Het concept moest in 1 minuut duidelijk zijn voor de markt en potentiele opdrachtgevers en kandidaten.

Groeifase:
Een groeiplan om het platform én de Mundialz community te laten groeien.

De website van Mundialz staat live , maar nu begint het pas echt! Wij willen potentiële gebruikers bereiken en verleiden om de website te bezoeken, maar ook actie laten ondernemen. De vraag die we ons hierbij hebben gesteld is: Hoe kunnen we het beschikbare marketingbudget optimaal inzetten om leads te generen voor Mundialz? Deze tactieken hebben we vastgelegd in een groeiplan. Omdat het om een nieuw product ging, hebben we eerst een periode gehad van experimenteren; welke kanalen werken goed? Welke benadering werkt het beste? etc. Door continu aan de knoppen te draaien hebben we een sterkte leadgeneratie-strategie op weten te zetten. Deze dient als basis voor 2020.

Een basis, want we ontwikkelen natuurlijk altijd door. Aankomend jaar gaan we als team aan de slag door middel van Growth Sprints, waar we na gaan denken over welke groeikansen er nog meer zijn. Op deze manier werken we structureel toe naar verbetering van de resultaten. Sommige taken liggen bij experts van Mundialz en sommige bij ons.

Resultaat

De doelstelling voor Mundialz hebben we niet binnen de ingeschatte 6 maanden behaald, maar zelfs binnen 1 maand! Achterover leunen was geen optie, een nieuw doel neerzetten wel! 1500 leads en 7 daadwerkelijke plaatsingen… Done!

Er ligt een ambitieuze doelstelling voor 2020, maar met dit team en deze werkwijze hebben wij het vertrouwen dat we die ook weer gaan behalen!

Launchvideo

Om het concept uit te leggen aan de doelgroep hebben we deze launchvideo geproduceerd:

 

Wat vond Manuel Teunissen van Mundialz?

Partout scoort een 5 uit 5 op basis van 1 beoordelingen

“Partout heeft ons vanaf concept fase de weg gewezen hoe wij onze visie en strategische doelen kunnen behalen. Dit partnership vormt de basis van onze groeiambities.”

Rating 5

Take Away Design Sprint & groei Mundialz

  1. Elke stap in het proces heeft een validatiemoment en na succes gaan we door met de volgende fase. Op deze manier verspil je geen onnodig budget.
  2. Doordat we als een team opereren hebben we heel veel focus om snel de verschillende fases te doorlopen. Dit werkt efficiënt en je ziet heel snel resultaat.
  3. We werken samen en opereren als één team, waarbij wij de skills aanvullen die Mundialz zelf niet heeft. Dit kan door middel van een expert aan tafel of door training, zoals we bijvoorbeeld gedaan hebben met de SEO-training.
  4. We werken alleen met experts. Er zit geen ‘ruis’ tussen van accountmanagers, project managers en vage briefings.
  5. De resultaten waren ver boven verwachting!Heb jij ook een idee of een bestaand concept dat je wilt doorontwikkelen en spreekt onze aanpak je aan? We komen graag in contact om even te sparren.

Geïnteresseerd in het doen van een Design Sprint?

Neem contact met ons op ›
4Vacatures open!