Marketing automation

Uitgebreid klantinzicht, kwalitatievere leads en meer omzet uit online marketing.

Iedereen die iets meer wil met geautomatiseerde sales flows, online leadgeneratie of warmere leads, komt al snel de term Marketing automation tegen. Maar wat is marketing automation precies? In een notendop: Met marketing automation maak je gebruik van software om potentiële klanten aan je te binden. Marketing automation geeft je uitgebreid klantinzicht, kwalitatievere leads en meer omzet uit online marketing. Klinkt aantrekkelijk, maar hoe zet je marketing automation op een effectieve wijze in voor jouw organisatie? Daar kunnen de marketing automation-experts van Partout bij helpen.

Start direct met effectievere online leadgeneratie door marketing automation. Neem contact op met onze marketing automation-expert.

Wat is marketing automation?

De alledaagse definitie van marketing automations is: ‘het via software automatiseren van marketingprocessen’. Wat ons betreft is dit een achterhaalde definitie die marketing automation al lang te kort doet. Bij Partout draait marketing automation om het presenteren van de juiste content aan de juiste doelgroep op de juiste plaats en tijd. Dit alles op basis van slimme dataverzameling. Marketing automation wordt vaak verward met e-mail marketing automation. E-mail marketing automation beperkt zich echter tot het klikgedrag in mails en het verzenden van gepersonaliseerde content op basis daarvan. Marketing automation gaat veel verder dan dat.

Een goede strategie als basis voor conversie

Aan de basis van marketing automation ligt een goed doordachte strategie. Gebaseerd op de marketingdoelstellingen van je organisatie. Alle stappen die een bezoeker op je website zet kunnen waardevolle inzichten opleveren. Het is dus belangrijk om je doelstellingen en conversiepunten op je website helder te krijgen om zo het meeste uit marketing automation te halen. Partout kan hierbij helpen. In een open samenwerking met onze experts, stellen we samen jouw marketing strategie samen.

Waarom marketing automation inzetten voor jouw organisatie?

In onderstaande punten kun je lezen waarom je marketing automation moet inzetten voor jouw organisatie:

  1. Je verzamelt relevante persoonlijke data van websitebezoekers en verbetert klantinzicht (uiteraard met respect voor AVG/GDPR). Op basis van deze inzichten kun je leadscores geven.
  2. Leads met een hoge leadscore worden automatisch benaderd waardoor een deel van het klantcontact geautomatiseerd wordt en je dus efficiënter kunt werken.
  3. Door het aanbieden van adaptieve content worden jouw leads planmatig opgewarmd (lead nurturing) tot deze klaar zijn om klant te worden.
  4. Door het nurture proces continu te optimaliseren verhoog je effectiviteit en haal je meer conversie uit online marketing!
  5. Misschien verrassend, maar marketing automation kan een belangrijke factor zijn om je marketing persoonlijker te maken. Marketing automation biedt namelijk de mogelijkheid om je eigen media, zoals e-mail en landingspagina’s, in elke fase van de customer journey te optimaliseren voor je doelgroep. Daarmee versnel je het behalen van je verkoopdoelen.

Leadscoring & leadnurturing

Marketing automation is gebaseerd op het principe van leadsscoring. Leadscoring houdt in dat leads (potentiële klanten) een score toegewezen krijgen zodra zij een gewenste actie ondernemen op een website. Denk hierbij aan het inschrijven voor een nieuwsbrief, downloaden van een whitepaper, brochure of stappenplan of het bestellen van een product.

De scores die gegeven worden bij acties die de leads verrichten, helpen je om planmatig leads op te warmen (lead nurturing) en ze zo tot daadwerkelijke klant te maken. Elke actie van een bezoeker triggert namelijk een geautomatiseerde opvolging, op basis van een van tevoren uitgedachte strategie. Elke actie wordt gewaardeerd met een aantal punten. Zo worden ‘hot leads’ (bezoekers met veel potentie om klant te worden) zichtbaar en kunnen deze kwalitatieve leads op effectieve wijze worden benaderd.

Wat kunnen wij beteken voor jou op het gebied van Marketing Automation?

Het verloop van je klantenkring terugdringen, leads opwarmen voor sales, nieuwe klanten aantrekken of de betrokkenheid van bestaande klanten optimaliseren. Er valt veel winst te halen met marketing automation. Maar waar moet je beginnen? Er zijn zoveel marketing automation-tools beschikbaar en ze lijken allemaal op elkaar. Bovendien moet je in kaart brengen wie je doelgroep is en hoe je deze het beste kunt bereiken. Een gestructureerde aanpak is de sleutel tot succes als het gaat om marketing automation.

De experts van Partout kunnen helpen met je strategie, doelgroep, selectie en implementatie van je marketing automation tool, campagnebeheer en het meten van resultaten. Vanuit onze expertise brengen we alle elementen samen in een gestructureerde aanpak. De werkwijze van Partout is open, waardoor we van elkaar leren en waarbij we het hele traject actief samenwerken. We hebben juist jou keihard nodig om succes te boeken. Niemand begrijpt de nuances van de doelgroep namelijk beter dan jij. Het eindresultaat? Een traject dat voor jou comfortabel aanvoelt.

Geïnteresseerd geraakt in onze marketing automation dienst? Kom dan vrijblijvend in contact met Partout, hét online marketing bureau in Eindhoven, en wij helpen je graag verder.

Klaar voor een open gesprek?

Plan een gratis afspraak

Neem contact op

Wil je direct persoonlijk advies op jouw vraag? Onze expert, Jeroen Valkenburg, staat klaar om je te helpen! WhatsApp of bel hem nu op 06 535 870 19, of plan eenvoudig een afspraak in zijn agenda voor een gratis consult van 30 minuten.

Kom op bezoek in Eindhoven

Vonderweg 22 (2e verdieping)
5616 RM Eindhoven
T +31 (0)40 285 15 25
hallo@partout.nl

Loop voorop, volg ons

Voor nieuws, updates en insider tips volg je ons op social media.

we open digital