Succesverhaal

Merkbelofte 'Building unforgettable stories' wordt een tastbare beleving op Gielissen.com

Client

Gielissen

Expertise

Websites

Branding

Industrie

B2B

Laatste update

17 juli 2025

Gielissen ontwerpt en bouwt interieurs, beursstands, expositieruimtes en events voor de grootste merken ter wereld. Ze zijn marktleider in hun vakgebied. Dit geeft ruimte voor creativiteit, maar ze blijven ook kritisch. Eigenschappen die we waarderen. 

Begin 2020 kreeg Partout de opdracht om een nieuwe website te ontwikkelen met de visualisatie van een nieuwe merkpositionering. In plaats van de opdracht zelfstandig uit te voeren, stelden we voor: "Laten we het samen doen". 

Design sprint

Het project met Gielissen begon met een Design Sprint; een interactieve werksessie waarbij we samen inzichten en inspiratie verzamelen. Met die inzichten bedachten en creëerden we concepten. We kozen uiteindelijk één concept en vormden dat om tot een prototype dat we testten bij de doelgroep. Zo valideer je direct of je idee werkt. Gielissen was net zo enthousiast als wij over de Design Sprint, maar toen brak de wereldwijde coronapandemie uit. Ineens konden we niet meer in dezelfde ruimte werken. Een intensieve werksessie werd daardoor lastig. Zou je denken. 

We vertaalden de succesformule van een Design Sprint in rap tempo naar een digitale versie. Volledig digitaal rondden we een succesvolle sprint af. De uitkomst? Een prototype van een nieuwe website, met alle concepten en pagina's. Het concept werd getest bij stakeholders van Gielissen van verschillende business units en internationale vestigingen. Ook testten we het prototype bij gebruikers. Zowel stakeholders als klanten ontvingen het prototype enthousiast. 

Systeem

We maakten met wireframes het interactieve ontwerp van Gielissen.com. De focus lag niet op het visuele aspect van de website, maar op de techniek. De website moest eerst naar behoren werken. Daarna richtten we ons op het design. 

Presentatie van het nieuwe merk in samenwerking met de design afdeling

Voor het visuele design werkten we hecht samen met het creatieve team van Gielissen. Door deze samenwerking konden we snel schakelen en efficiënter werken aan het eindproduct. In korte tijd kwamen we tot een creatieve doorvertaling van de merkpositionering. Door het bedrijfsverhaal met motto 'building unforgettable stories' te vertalen naar een digitaal design magazine, wordt het portfolio van Gielissen op een onvergetelijke wijze weergegeven. 

Motion design

Een voordeel van het digitaliseren van een magazine is dat we niet alles statisch hoeven te ontwerpen. Digitaal zijn er meer mogelijkheden om beweging toe te voegen. Visuele elementen kunnen bewegen, vastzitten of over elkaar heen vloeien. Om het bedrijfsverhaal van Gielissen goed door te vertalen naar ontwerp, maakten we eerst prototypes van de pagina's in de tool Framer. Framer maakt het mogelijk om ontwerpen snel en goed te animeren én te exporteren naar de browser. 

Het eindresultaat? Een ontwerp dat niet eendimensionaal aanvoelt, maar juist wendbaar met een gevoel van diepgang. Een website waar het bedrijfsverhaal tot zijn recht komt. En een site die vanuit technisch oogpunt staat als een huis. Dit alles kwam tot stand door goede samenwerking tussen Partout en het team van creatieven van Gielissen. 

Wil je eens (vrijblijvend) sparren met onze experts

Een informeel gesprek over je business en je vraag
Behulpzaam advies en begeleiding
Geen Sales pitches of andere onzin
Geen verplichtingen, maar duidelijke stappen.

Jeroen Valkenburg

Jeroen Valkenburg

Founder, Business strategy

Je kunt ook rechtstreeks mailen of bellen op +31 6 53 58 70 19