⚠️ No content element defined for HeroExpertise
Wat houdt B2B branding en positionering in?
B2B branding is meer dan een logo of huisstijl. Het is de identiteit van je merk die richting geeft aan alles wat je doet en uitdraagt. De doorvertaling naar je visuele identiteit, toonzetting en kernbeloften bepaalt hoe je merk verbinding maakt met je zakelijke klanten. Positionering bepaalt waar je staat ten opzichte van je concurrenten, welke unieke plek claim jij in de markt? Branding en positionering versterken elkaar: een heldere positie maakt je merk sterker, een sterk merk maakt je positie geloofwaardiger.

Meer over branding en positionering
meer verhalenB2B branding en positionering in de praktijk
Bij Partout versnellen we merkontwikkeling met onze Brand Sprint. In slechts twee weken leggen we de basis voor een sterk merk. We helpen je snel en concreet je merkverhaal, merkpersoonlijkheid en positionering te bepalen, met behulp van bewezen methodieken als de BrandKey en het archetypen-model van Jung.
Het resultaat? Een merkfundament dat je direct kunt toepassen in campagnes en communicatie. Je krijgt duidelijke richtlijnen voor je merkbeeld, tone of voice en kernboodschappen, zodat je merk consistent en krachtig naar buiten treedt. Dit versnelt je merkontwikkeling en zorgt voor een sterke positionering, met concrete uitkomsten die je direct kunt implementeren.

Zo werkt dat in de praktijk
Onze aanpak werkt. Deze merken claimen vol overtuiging een leidende positie in hun markt.





Waarom Partout?
Input vanuit verschillende perspectieven
We halen onze inzichten uit gesprekken met diverse mensen binnen je organisatie, wat zorgt voor een breed gedragen merkstrategie. Dit doen we samen met een creatieve merkstrateeg en een marketingspecialist om de juiste balans tussen strategie, creativiteit en toepasbaarheid in B2B te waarborgen.
Diepgaande merkanalyse
Wij starten met een gedetailleerde debrief van onze gesprekken, waarin we niet alleen de vraag scherp krijgen, maar ook een grondige analyse maken van je huidige merkcommunicatie en de positionering van je concurrenten. Dit doen we op een inhoudelijk-analytische manier, zodat smaak en vorm geen ruis veroorzaken.
Concrete en toepasbare brand strategie
Na de analyse leveren we een praktisch document op met alles wat je nodig hebt: kernbelofte, unieke point of view, merkpersoonlijkheid en bewijslast. We bieden daarnaast een eerste voorstel voor een campagneboodschap en laten zien hoe de nieuwe positionering werkt in de uiteindelijke communicatie.
Wil je eens (vrijblijvend) sparren met onze experts
- Een informeel gesprek over je business en je vraag
- Behulpzaam advies en begeleiding
- Geen Sales pitches of andere onzin
- Geen verplichtingen, maar duidelijke stappen.
Jeroen Valkenburg
Ik help je merk op de shortlist te krijgen bij je ideale klant
Je kunt ook rechtstreeks mailen of bellen op +31 6 53 58 70 19
Loading form...





















