
Succesverhaal
Een serie video's en podcasts over de mogelijkheden en uitdagingen van rijden met een aandoening.
Client
CBR
Expertise
Social advertising
Contentproductie
Industrie
B2C
Laatste update
24 juli 2025

Hoe is het om te rijden met een aandoening, zoals bijvoorbeeld een hartziekte of Alzheimer? En mag je met een aandoening nog wel zomaar de weg op? Vragen waar veel mensen met een aandoening mee rondlopen. Wij werkten met het CBR aan een online campagne die als doel heeft om ouderen, mantelzorgers en jongeren te bereiken en te informeren over de mogelijkheden van rijden met een aandoening én hoe het CBR hierbij kan helpen. Check cbr.nl/autogesprekken

Het doel van de campagne
Het doel van het CBR is dat iedereen veilig aan het verkeer deel kan nemen. Het doel van deze campagne is bewustwording creëren en handelingsperspectief bieden rondom veilig blijven rijden met een aandoening. Indien autorijden moeizaam gaat, willen we dat men verantwoordelijkheid neemt en een gesprek aangaat met de huisarts en naaste omgeving. En indien nodig, een gezondheidsverklaring indient bij het CBR.
Partout helpt aan de hand van een serie video's en podcasts bewustwording te creëren rondom veilig blijven rijden met een aandoening.
Zo bereiken we de doelgroep
In de video's en podcasts bespreekt Alexander Pechtold – Directeur van het CBR – de uitdagingen en oplossingen met verschillende patiënten, artsen en mantelzorgers. Via verschillende kanalen, waaronder Facebook, Instagram, YouTube en SEA bereiken we de doelgroep met diverse snippets uit de video's en creëren we bewustwording over de mogelijkheden en oplossingen die er zijn over rijden met een aandoening. Naast het opzetten van de campagne binnen diverse kanalen, hebben we ook verschillende landingspagina's ontwikkeld waar de doelgroep de video kan bekijken en de podcast kan beluisteren op bekende platformen, zoals Spotify en Apple podcast.

Wat hebben we gedaan?
In deze campagne kwamen er verschillende facetten van online marketing, development en design aan bod. Hieronder een lijstje met de werkzaamheden die we als Parout hebben uitgevoerd:
- Conceptontwikkeling
- Landingspagina's ontwikkeld
- Contentcreatie
- Video en podcast opnames in samenwerking met Team Content
- Social Media campagne op Instagram en Facebook
- YouTube-campagne
- SEA (Search Engine Advertising)
- Dashboarding


Alle verhalen die we hebben gebruikt voor de campagne zijn gebaseerd op echte situaties en personen met een aandoening of als mantelzorger. Ze vertellen Alexander Pechtold hoe ze bepaalde situaties hebben ervaren en welke rol het CBR of andere instanties hebben gespeeld. Zo willen ze mensen bewust maken van de mogelijkheden van rijden met een aandoening en zorgen voor herkenning bij de doelgroep.


Bij elke aflevering staat een andere aandoening centraal. Echter hebben we de verhalen zo gecreëerd dat de campagne niet alleen relevant is voor mensen met die specifieke aandoening. Zo vertelt Ruud Bredewoud – Hoofd Medische zaken van het CBR – in elke aflevering wat het CBR kan betekenen of heeft betekend voor mensen die nog kunnen rijden met een aandoening.
Wil je eens (vrijblijvend) sparren met onze experts
Een informeel gesprek over je business en je vraag
Behulpzaam advies en begeleiding
Geen Sales pitches of andere onzin
Geen verplichtingen, maar duidelijke stappen.

Jeroen Valkenburg
Founder, Business strategy
Je kunt ook rechtstreeks mailen of bellen op +31 6 53 58 70 19