Partout d.n.a.

Vanuit huis, maar gewoon bereikbaar en aan het werk! Zo doen we dit samen met jou

Expertise

Contentstrategie

In een digitale strategie is content de rode draad. Content is noodzakelijk voor dominante posities in Google maar ook voor een persoonlijke communicatie in e-mail marketing of op een platform.

Contentstrategie

Een contentstrategie is een plan waarin wordt vastgesteld hoe content kan helpen om een bepaald organisatiedoel te bereiken. Met een content marketingstrategie maken we keuzes inzichtelijk, meetbaar en communiceerbaar en zorgen we voor optimale samenhang van de content. Het zijn de strategische keuzes waar je vervolgens door middel van content marketing mee aan de slag gaat.

Contentstrategie model

Om op een structurele manier hiermee aan de slag te gaan, hebben onze specialisten een contentstrategie model bedacht: de Content Cyclus. Dit model vereenvoudigt het proces om een contentstrategie te maken en helpt je de logica er in te vinden. Een ander handig model dat wij graag gebruiken is het ‘Hero, Hub, Hygiene-model’. Hierbij worden diverse typen content onderscheiden. Elke content die wordt gemaakt, heeft een bepaald doel en zo is het meteen duidelijk op welk kanaal deze content thuishoort. Dit komt vervolgens in een content(jaar)plan en wordt aansluitend doorvertaald naar een gedetailleerde content kalender.

Maak een contentkalender

In een content marketingplan staat in grote lijnen de focus voor het aankomende jaar, getoetst met het Hero, Hub, Hygiene-model. Met een contentkalender wordt overzichtelijk wanneer welke content moet worden gecreëerd, ingepland en gepubliceerd. Zowel voor ongoing content als voor campagnes. Een contentkalender is een overzichtsdocument waarin de momenten staan waarop content uitgeserveerd wordt en kan worden samengesteld op jaar-, kwartaal-, maand-, of weekniveau. Hierin staat bijvoorbeeld wanneer de volgende e-mail nieuwsbrief wordt verzonden en welke onderwerpen daarin aan bod komen, maar ook welke video bijvoorbeeld op welk moment op Facebook wordt gedeeld.

In een content kalender worden alle online (en offline) activiteiten aan elkaar geknoopt. Zo wordt duidelijk wanneer er een nieuwe (product)introductie is die breed uitgeserveerd moet worden op de digitale kanalen, is er een overzicht van welke nieuwe pagina’s op de website komen, staan PR-campagnes op het netvlies en wordt duidelijk op welke momenten van het jaar er impact wordt gemaakt.

Wij hebben een ruime ervaring bij het opstellen van contentkalenders voor verschillende opdrachtgevers in verscheidene branches.

Content management

Content organiseren, creëren en distribueren is voor veel organisaties een nieuw onderdeel in de marketingmix. Bovendien wordt er vaak al content gecreëerd voor de website, social media, zoekmachines en e-mail nieuwsbrieven. Wij helpen organisaties bij het organiseren van hun content en laten zien waar de synergie zit tussen content creatie voor social media, e-mail nieuwsbrieven, website(s) en zoekmachines. Het één versterkt het ander, maar dan moet je wel weten waar je op moet letten. Het zijn vaak details, maar die maken wel het verschil ten opzichte van concurrenten.

Lees ook deze cases:

Contentstrategie maken

Wil je aan de slag met een contentstrategie, maar weet je niet waar je moet beginnen? Wij hebben ruime ervaring met het opstellen van een contentstrategie. Als online marketing bureau uit Eindhoven kunnen wij je helpen met het creëren van content voor de juiste kanalen. Wil je meer informatie? Neem dan contact met ons op!

“Partout is sterk in het maken van mooie visuele content, goed in projectmanagement, pro-actief en betrokken. Ze zien social media niet als losstaand onderdeel, maar focussen op de relatie met SEO, conversie naar de website, etc. Verder is de sfeer prettig en persoonlijk, zodat je het gevoel hebt dat je het samen doet.”

Chantal Engelen
Brand Manager Koopmans

6Vacatures open!