In samenwerking met Jumbo hebben we een cashback campagne opgezet voor het wasmiddel van Marcel’s Green Soap. Partout heeft vervolgens de campagneboodschap uitgewerkt in een advertentievideo voor Instagram en Facebook. Partout was tevens verantwoordelijk voor de social media marketing, ofwel; het instellen en beheren van de campagne op Instagram en Facebook. De cashback campagne is opgebouwd aan de hand van ons Growth Canvas, (waarop wij ook wel een groeiplan baseren). Daarbij maken we gebruik van vijf verschillende fases: Awareness, Acquisitie, Activatie, Retention en Referral. Aan de hand van deze fases van het Growth Canvas is er een workflow gecreëerd.
Er is een campagnevideo gemaakt en verspreid via advertenties op Facebook en Instagram. Daarbij hebben we getarget op vrouwen van 35 tot 55 jaar, die ‘groen’ georiënteerd zijn en boodschappen doen bij Jumbo. Ook de huidige klanten van Marcel’s Green Soap werden op de hoogte gesteld van de actie. Zij werden geïnformeerd vanuit de Marcel’s Green Soap nieuwsbrief en website.
Personen die mee wilden doen aan de actie, konden doorklikken bij de advertentie. Deelnemers kregen vervolgens een leadformulier te zien. Hier vulden mensen onder andere hun e-mailadres in.
Dit proces van het opwarmen van een bezoeker (of lead) wordt ook wel lead nurturing genoemd. Lees er meer over op onze pagina over lead generatie.
Binnen 2 weken kregen deelnemers iets te horen van de actie. Winnaars kregen de mogelijkheid om het wasmiddel ‘gratis’ aan te schaffen en de overige personen kregen toegang tot een kortingspagina. Op de kortingspagina kregen de ‘verliezers’ een kortingsvoucher waarmee ze 50% korting kregen op wasmiddel van Marcel’s Green Soap.
Ongeveer een maand na de cashback campagne zijn alle deelnemers opnieuw benaderd. Ze kregen in de mail een aanbod die stimuleerde tot herhaalaankoop van het wasmiddel.
Deelnemers van de testercampagne zijn via een e-mail gevraagd om het wasmiddel te beoordelen. Resultaten en reviews zijn vervolgens gebruikt in de communicatie op de site en social mediakanalen van Marcel’s Green Soap.
Om de testercampagne te valideren en te kunnen optimaliseren, is er gebruik gemaakt van een Dashboard in Google Data Studio. Naast het feit dat je alle belangrijke KPI's en andere resultaten in één overzicht hebt, zijn er ook andere voordelen. Zo kunnen alle belanghebbende van een campagne in één oogopslag zien hoe een marketingcampagne loopt. Veranderingen en eventuele problemen worden inzichtelijk gemaakt en kunnen bij de kern worden aangepakt. Zo kan een campagne op tijd bijgestuurd worden, wat tijd en geld scheelt.
Wat leverde de cashback campagne van Marcel’s Green Soap op?
Er waren in totaal 1.500 kopers van Marcel’s Green Soap wasmiddel bij Jumbo (waarvan 33% = 500 elke 4 weken een herhaalaankoop doet) ter waarde van 3.475,-euro. (41.700,-per jaar)
Er is zichtbaarheid gecreëerd binnen de doelgroep van Marcel’s Green Soap en JUMBO van ruim 1 miljoen
De actie heeft 13.000 bezoekers gegeneerd naar de actiepagina van de campagne
Er vond een groei plaats in de database van Marcel’s Green Soap, inclusief profielverrijking met 900 op basis van vragen (+/-60% opt-in).
De actie zorgde voor inzichten over de doelgroep van Marcel’s Green Soap, door de uitgestuurde enquêtes over de aankopen van Marcel’s Green Soap wasmiddel
Gerichte Facebook en Instagram audiences voor toekomstige campagnes
Extra aankoop Marcel’s Green Soap wasmiddel bij Jumbo
Aantal bezoekers van de campanepagina
Klaar voor een open gesprek?
Plan een gratis afspraakNeem contact op
Wil je direct persoonlijk advies op jouw vraag? Onze expert, Jeroen Valkenburg, staat klaar om je te helpen! WhatsApp of bel hem nu op 06 535 870 19, of plan eenvoudig een afspraak in zijn agenda voor een gratis consult van 30 minuten.
Kom op bezoek in Eindhoven
Vonderweg 22 (2e verdieping)
5616 RM Eindhoven
T +31 (0)40 285 15 25
hallo@partout.nl
Loop voorop, volg ons
Voor nieuws, updates en insider tips volg je ons op social media.
Volg ons op LinkedIn