Hallo Jumbo! Een introductie campagne voor Marcel’s Green Soap met oogverblindende resultaten.

Wat hebben we precies gedaan?

In samenwerking met Jumbo hebben we een cashback campagne opgezet voor het wasmiddel van Marcel’s Green Soap. Partout heeft vervolgens de campagneboodschap uitgewerkt in een advertentievideo voor Instagram en Facebook. Partout was tevens verantwoordelijk voor de social media marketing, ofwel; het instellen en beheren van de campagne op Instagram en Facebook. De cashback campagne is opgebouwd aan de hand van ons Growth Canvas, (waarop wij ook wel een groeiplan baseren). Daarbij maken we gebruik van vijf verschillende fases:  Awareness, Acquisitie, Activatie, Retention en Referral. Aan de hand van deze fases van het Growth Canvas is er een workflow gecreëerd.

Workflow:

1. Awareness: Hoe bereiken we potentiële consumenten?

Er is een campagnevideo gemaakt en verspreid via advertenties op Facebook en Instagram. Daarbij hebben we getarget op vrouwen van 35 tot 55 jaar, die ‘groen’ georiënteerd zijn en boodschappen doen bij Jumbo. Ook de huidige klanten van Marcel’s Green Soap werden op de hoogte gesteld van de actie. Zij werden geïnformeerd vanuit de Marcel’s Green Soap nieuwsbrief en website.
 

2. Acquisitie: Hoe verleiden we (potentiële) consumenten om ons te bezoeken?

Personen die mee wilden doen aan de actie, konden doorklikken bij de advertentie. Deelnemers kregen vervolgens een leadformulier te zien. Hier vulden mensen onder andere hun e-mailadres in.

Dit proces van het opwarmen van een bezoeker (of lead) wordt ook wel lead nurturing genoemd. Lees er meer over op onze pagina over lead generatie.
 

3. Activatie: Hoe overtuigen we (potentiële) consumenten om het product te proberen?

Binnen 2 weken kregen deelnemers iets te horen van de actie. Winnaars kregen de mogelijkheid om het wasmiddel ‘gratis’ aan te schaffen en de overige personen kregen toegang tot een kortingspagina. Op de kortingspagina kregen de ‘verliezers’ een kortingsvoucher waarmee ze 50% korting kregen op wasmiddel van Marcel’s Green Soap.
 

4. Retention: Hoe houden we consumenten tevreden en blijven we waardevol?

Ongeveer een maand na de cashback campagne zijn alle deelnemers opnieuw benaderd. Ze kregen in de mail een aanbod die stimuleerde tot herhaalaankoop van het wasmiddel.
 

5. Referral: Hoe mobiliseren we consumenten als ambassadeurs?

Deelnemers van de testercampagne zijn via een e-mail gevraagd om het wasmiddel te beoordelen. Resultaten en reviews zijn vervolgens gebruikt in de communicatie op de site en social mediakanalen van Marcel’s Green Soap.

Dashboard

Om de testercampagne te valideren en te kunnen optimaliseren, is er gebruik gemaakt van een Dashboard in Google Data Studio. Naast het feit dat je alle belangrijke KPI's en andere resultaten in één overzicht hebt, zijn er ook andere voordelen. Zo kunnen alle belanghebbende van een campagne in één oogopslag zien hoe een marketingcampagne loopt. Veranderingen en eventuele problemen worden inzichtelijk gemaakt en kunnen bij de kern worden aangepakt. Zo kan een campagne op tijd bijgestuurd worden, wat tijd en geld scheelt.

Resultaat campagne

Wat leverde de cashback campagne van Marcel’s Green Soap op?

  • Er waren in totaal 1.500 kopers van Marcel’s Green Soap wasmiddel bij Jumbo (waarvan 33% = 500 elke 4 weken een herhaalaankoop doet) ter waarde van 3.475,-euro. (41.700,-per jaar)

  • Er is zichtbaarheid gecreëerd binnen de doelgroep van Marcel’s Green Soap en JUMBO van ruim 1 miljoen

  • De actie heeft 13.000 bezoekers gegeneerd naar de actiepagina van de campagne

  • Er vond een groei plaats in de database van Marcel’s Green Soap, inclusief profielverrijking met 900 op basis van vragen (+/-60% opt-in).

  • De actie zorgde voor inzichten over de doelgroep van Marcel’s Green Soap, door de uitgestuurde enquêtes over de aankopen van Marcel’s Green Soap wasmiddel

  • Gerichte Facebook en Instagram audiences voor toekomstige campagnes

0€/jaar

Extra aankoop Marcel’s Green Soap wasmiddel bij Jumbo

0

Aantal bezoekers van de campanepagina

Wat kunnen we voor jou betekenen?

Neem direct contact op

Altijd open voor contact

Je kunt Jeroen Valkenburg altijd whatsappen of bellen via 06 535 870 19, ook 's avonds of in het weekend. Hij is onze digital strategy consultant en hoort graag van je.

Loop voorop, volg ons

Voor nieuws, updates en insider tips volg je ons op social media.

Kom ons bezoeken in Eindhoven

Vonderweg 22 (2e verdieping)
5616 RM Eindhoven
T +31 (0)40 285 15 25
hallo@partout.nl

we open digital