Case Busch-Jaeger

Een inspirerend digitaal platform om huizenkopers te overtuigen van Busch-Jaeger huisautomatisering.

Project

Jarenlang maakte ABB gebruik van de zogenaamde ‘meerwerklijsten’. Dit zijn lijsten die aan woningkopers werden verstrekt en waarmee ze keuzes konden doorgeven over technische verbeteringen in hun huis. Destijds ging het vooral om de keuze uit verschillend schakelmateriaal. Vandaag de dag biedt Busch-Jager talloze oplossingen voor huisautomatisering. De meerwerklijsten, ofwel de brochures, waren niet langer meer toereikend. Het werd tijd voor een modernere oplossing met een bijpassende uitstraling.

Doelstelling ABB Busch Jaeger

  • Doelgroep informeren en inspireren over de mogelijkheden van huisautomatisering die Busch-Jaeger te bieden heeft.

  • Doelgroep laten ervaren welke Busch-Jaeger opties voor hen interessant zijn ter voorbereiding van het gesprek met de kopersbegeleider.

  • Verhogen omzet door upselling van opties die Busch-Jaeger te bieden heeft.

  • De doelgroep informeren en overtuigen over de meerwaarde van huisautomatisering en meerwerkopties voor hun nieuwbouwwoning.

Klantreis in beeld

Om tot een passend alternatief te komen is er meer nodig dan het vervangen van de brochure met een website. Om de waarde van de huisautomatiseringen van Busch-Jaeger ‘top of mind’ te krijgen bij huizenkopers, is het van belang om te achterhalen waar de doelgroep behoefte aan heeft. Daarom hebben we de customer journey, de klantreis, in kaart gebracht. In een werksessie hebben we kopersbegeleiders, huizenkopers geïnterviewd en concepten ontwikkeld om hen te overtuigen. De vergaarde kennis hebben we vervolgens gebruikt voor het design van de website en de bijbehorende interactieve tool. Partout heeft voor het project een belangrijk aandeel gehad in de merkprofilering en websitecreatie.

Wat hebben we ontwikkeld?

Tijdens een Design Sprint zijn samen met Busch-Jaeger verschillende inzichten vergaard. Vervolgens hebben we samen concepten en functionaliteiten bedacht. Tijdens de Design Sprint is er een concept ontwikkeld dat woningbezitters in staat stelt om van hun nieuwbouwwoning een slimme woning te maken. Woningbezitters kunnen, voordat of tijdens de bouw van hun huis, keuzes maken over het implementeren van huisautomatiseringen. In samenwerking met bouwbedrijven zet Busch-Jaeger de tool in. De tool is zo ingericht dat woningbezitters de mogelijkheden tot huisautomatisering kunnen ontdekken. Zo kan je met de tool op een interactieve manier de ‘slimme’ opties toevoegen aan hun nieuwbouwwoning. Developers van Partout hebben een op maat gemaakte web app gemaakt. Een web app is een software oplossing die draait op een webbrowser. Een web app is een middenweg tussen een website en een mobiele applicatie.

Een Responsive Web App

De web app is voorzien van een responsive layout. Dat wil zeggen dat de applicatie op verschillende apparaten uitstekend werkt. In de applicatie is gebruik gemaakt van het Vue JS framework in combinatie met Vuex. Deze systemen maakten het mogelijk om de gewenste interacties te realiseren op de web app. Denk hierbij aan de optie om te navigeren door de applicatie mét animatie overgangen en het opslaan van je woonwensen, die direct visueel weergegeven worden. Daarnaast zijn er Javascript animaties gebruikt die bijdragen aan de gebruikerservaring. Aan de achterkant van de applicatie is een afgeschermde beheeromgeving aanwezig. In deze afgeschermde beheeromgeving kunnen de koperbegeleiders nieuwe projecten en woningen aanmaken. Vervolgens kunnen begeleiders kopers aan de projecten toevoegen zodat kopers een geautomatiseerde uitnodiging krijgen. De hele web app is ingericht om te zorgen voor een interactieve en geautomatiseerde klantervaring.

Waarom zijn we trots op deze case?

Tijdens deze case hebben we intensief samengewerkt met klanten en eindgebruikers. Wij worden blij van digitale producties maken die het gebruikersgemak verhogen. De web app van Busch-Jaeger opent en versimpelt de mogelijkheden tot huisautomatisering voor huisbezitters. En meer huisautomatisering zorgt uiteindelijk voor meer comfortabele, duurzame én veiligere woningen.

Wil jij meer weten over deze case of ben je benieuwd wat Partout voor jou kan betekenen? Neem contact met ons op. We helpen je graag!

Wat kunnen we voor jou betekenen?

Neem direct contact op

Altijd open voor contact

Je kunt Jeroen Valkenburg altijd whatsappen of bellen via 06 535 870 19, ook 's avonds of in het weekend. Hij is onze digital strategy consultant en hoort graag van je.

Loop voorop, volg ons

Voor nieuws, updates en insider tips volg je ons op social media.

Kom ons bezoeken in Eindhoven

Vonderweg 22 (2e verdieping)
5616 RM Eindhoven
T +31 (0)40 285 15 25
info@partout.nl

Wij openen digital.