Partout d.n.a.
Case

van Longfonds

Online positionering op alle schermen

Herpositionering binnen het digitale landschap van Longfonds waarbij een online strategie is ontwikkeld.

Positie bepalen

Longfonds komt uit een herpositionering traject, na de transformatie van Astma Fonds naar Longfonds. In vergelijking met het Astma Fonds richt het Longfonds zich nu nadrukkelijk op alle longziekten en de problemen die daar verband mee houden. Deze herijking zorgt ook voor een nieuwe positie binnen het digitale landschap. Het was van belang om het Longfonds als een online autoriteit op het gebied van longen en longziektes te positioneren. Partout digital native agency heeft hierbinnen belangrijke strategische keuzes gemaakt.

Van high-tech naar high-touch

De website van voorheen het Astma Fonds was al goed vindbaar in zoekmachines. Maar met de nieuwe opzet is de website nog beter indexeerbaar voor Google. Technisch geüpdatet naar de laatste stand van zaken zorgt dit voor informatie die uitstekend gevonden kan worden door zoekmachines en de bezoekers.

Dit geldt niet alleen voor desktop of laptop, maar ook voor de mobiele zoekresultaten. De nieuwe website Longfonds.nl is ontwikkeld vanuit een responsive design. Op deze manier biedt de website een zeer goede gebruikerservaring op tablets en smartphones. Dit zorgt voor tevreden mobiele bezoekers en hoge posities binnen de mobiele zoekresultaten.

De herpositionering gaat uiteraard niet over techniek, maar over mensen. Over mensen die een longziekte hebben, over mensen die mensen met een longziekte willen helpen en over mensen die een longziekte willen voorkomen. De nieuwe content biedt de juiste informatie en interactie voor elke bezoeker. Van high-tech naar high-touch zeggen we daarom ook wel. De website van het Longfonds moet je raken!

Online strategie op basis van customer journeys

De herpositionering van Longfonds vroeg om een nieuwe online strategie. Bij het ontwikkelen van de online strategie was het belangrijk voor Partout d.n.a. om rekening te houden met de grote verscheidenheid aan interne en externe belangen en belanghebbenden (patiënten, familie, artsen, vrijwilligers, zorgverleners, politiek).

Dit hebben we gedaan door het creëren van customer journeys, interviews met bezoekers af te nemen, online enquêtes, analyse van statistieken, gebruikerstests en eenmaal online door middel van A/B testen. De nieuwe Longfonds website zorgt dat elke belanghebbende op het juiste moment in de customer journey kan worden voorzien van de juiste content.  

Gratis zoekmachine adverteren met Google Grants

Last but not least hebben we succesvol het Google Grants programma voor Longfonds aangevraagd. Met het Google Grants Pro account heeft Longfonds maandelijks de beschikking over $40.000 advertentiebudget beschikbaar gemaakt door Google. Dit betekent dus gratis adverteren op Google ter waarde van $480.000 per jaar. Door middel van de SEA campagnes is het verkeer naar Longfonds.nl verder toegenomen en kunnen hun campagnes extra worden ondersteund.

Het resultaat

De website Longfonds.nl genereert gemiddeld 250.000 bezoekers per maand, waarvan 150.000 organische bezoekers. Maar liefst 90% van de focus zoekwoorden bij onze zoekmachine optimalisatie heeft inmiddels een top-3 positie in Google bereikt.

6Vacatures open!