Case Longfonds

Check nu wat je inademt! Met behulp van locatie- en RIVM-data laten we in een selfie zien wat de luchtkwaliteit bij jou thuis is.

Concept ontwikkeling op basis van data en technologie

Op basis van de strategie, ontwikkeld door LEMZ, zijn we aan de slag gegaan met de mogelijkheden die we in digital hebben. Als uitgangspunten hebben we de luchtkwaliteit data genomen van het RIVM (rijksdienst voor Volksgezondheid en Milieu) en de Google gezichtsherkenning API. Met deze data en technologie hebben we een creatieve invulling gegeven aan het zichtbaar maken van de luchtvervuiling in jouw omgeving.

Proof of concept

Door meerdere prototypes te maken tijdens dit project hebben we het concept constant kunnen valideren. Deze manier van creëren en testen zorgt voor een efficiënt en kwalitatief maakproces. Door wireframes en platte designs klikbaar te maken is er getoetst welke flow werkte en werden eventuele knelpunten eruit gehaald. Het eindresultaat: een krachtige user experience voor de gebruiker, zonder de missie en het doel van de klant te verliezen.

User Experience en usability testing

Deze campagne vereist veel interactie van de gebruiker. Er moeten selfies gemaakt worden en de locaties van gebruiker moet bepaald worden. Om te zorgen dat gebruikers niet afhaken in dit proces, zetten we overtuigingsprincipes in en heeft er een usability test plaatsgevonden. Uiteindelijk hebben we ervoor gezorgd dat er een concept ontwikkeld is, waarbij elke stap die mogelijk te groot is, ontweken kan worden. Je mág een selfie maken, maar dat hoeft niet. Je kan ook je luchtkwaliteit checken zonder een selfie te maken. De gebruiker beslist dus zelf de flow, maar kan deze te allen tijden afmaken. Tot slot hebben we de flow dynamisch ingestoken. Wanneer een gebruiker een keuze maakt komen andere opties op een ander moment terug. Zo missen we geen kans voor conversie en interactie (sharing).

Resultaten

In korte tijd is de campagnewebsite bijna 660.000 keer bezocht. Ondanks het hoge interactiegehalte van de campagne, is de conversie erg hoog. Zo’n 70% van de bezoekers heeft de check succesvol afgerond. Hierbij maakte 10% zelfs gebruik van de check inclusief selfie.

De campagne werd landelijk in de media ondersteund. Onder andere Telegraaf, Adformatie en BNR brachten de fijnstofcampagne op www.longfonds.nl/gezondelucht/ onder de aandacht.

0

Aantal bezoekers van de campagnesite

0%

Percentage bezoekers die de check succesvol hebben afgerond

0%

Percentage gebruik van de check inclusief selfie

Wat kunnen we voor jou betekenen?

Neem direct contact op

Altijd open voor contact

Je kunt Jeroen Valkenburg altijd whatsappen of bellen via 06 535 870 19, ook 's avonds of in het weekend. Hij is onze digital strategy consultant en hoort graag van je.

Loop voorop, volg ons

Voor nieuws, updates en insider tips volg je ons op social media.

Kom ons bezoeken in Eindhoven

Vonderweg 22 (2e verdieping)
5616 RM Eindhoven
T +31 (0)40 285 15 25
info@partout.nl

Wij openen digital.