Senioren veiliger de weg op met behulp van de Rij Bewust Campagne voor CBR & VVN

Het doel

Het doel van de campagne is bewustwording creëren bij de doelgroep, zodat zij zelfverzekerder, beter en veiliger rijden dankzij de tips uit de Rij Bewust Test. Het doel van de campagne is dat senioren bewust worden gemaakt van eventuele beperkingen en onzekerheden in het verkeer. Het overkoepelende doel: zorgen voor meer veiligheid op de Nederlandse wegen. De campagne is massaal opgepakt door zowel regionale, als landelijke media. Met heel veel testafnames als resultaat!

De boodschap

Bij deze campagne wilde CBR en VVN de doelgroep (senioren) subtiel aanspreken op het feit dat ze (bewust of niet) iets minder ontspannen of zelfverzekerd aan het verkeer deelnemen. Dit hebben we gedaan door gangbare situaties centraal te stellen in de communicatie-uitingen. Situaties waarin de doelgroep zich herkent en waardoor ze de boodschap ook serieuzer nemen. De campagne-uitingen zijn uiteindelijk ingezet in de social media campagne op Facebook

De doelgroep

De doelgroep van de campagne zijn senioren (65+) en kinderen van senioren (30 – 40 jaar). Daarom richten we ons in onze advertentiecampagnes ook op kinderen van de 65-plussers. Kinderen van 65-plussers spelen een grote rol in de beïnvloeding van hun ouders om eens stil te staan bij hun rijgedrag. De kinderen kunnen hun ouders motiveren om de Rij Bewust Test te doen.

Onze succesformule

De resultaten

0

65-plussers heeft de campagne bereikt

0

Kinderen van senioren werden bereikt

Het vooraf gestelde doel van de campagne was om 20.000 afgeronde testen te genereren. Met uiteindelijk 58.000 afgeronde testen, is dit doel ruimschoots gehaald. De best presterende boodschap richting senioren had een doorklikratio (CTR) van ruim 10%. Dit is uitstekend te noemen als er gekeken wordt naar de benchmark van 1,5%. De best presterende boodschap richting de kinderen van de 65-plussers had een CTR van 3,1%. Ook een resultaat om trots op te zijn! 

Hulp nodig bij het opzetten van een succesvolle campagne? Bij Partout zijn we gespecialiseerd in het bedenken, creëren en uitvoeren van campagnes.

Wat kunnen we voor jou betekenen?

Neem direct contact op

Altijd open voor contact

Je kunt Jeroen Valkenburg altijd whatsappen of bellen via 06 535 870 19, ook 's avonds of in het weekend. Hij is onze digital strategy consultant en hoort graag van je.

Loop voorop, volg ons

Voor nieuws, updates en insider tips volg je ons op social media.

Kom ons bezoeken in Eindhoven

Vonderweg 22 (2e verdieping)
5616 RM Eindhoven
T +31 (0)40 285 15 25
hallo@partout.nl

we open digital