Customer journey template

Gratis customer journey template

Dit customer journey voorbeeld helpt jouw organisatie op weg

Handig voorbeeld voor jouw klantreis

Wil je de customer journey van jouw merk in kaart brengen, maar weet je niet waar je moet beginnen? Wij helpen je op weg met een handig voorbeeld voor jouw klantreis. Zo kun je direct zelf aan de slag!

Gratis customer journey template

Breng je customer journey in kaart

De customer journey, ook wel bekend als klantreis, in kaart brengen helpt organisaties om aan te sluiten bij de wensen, eisen en verwachtingen van (potentiële) klanten. Door te weten welke stappen een potentiële klant doorloopt, kun je inzichtelijk maken hoe je als organisatie deze stap kunt beïnvloeden. Het is een ideaal hulpmiddel om inzichten te verzamelen en vervolgens concepten en projecten te bepalen naar aanleiding van die informatie.

Verschillende customer journey’s

Er is niet zoiets als één customer journey. Een customer journey kan namelijk globaal en overkoepelend zijn of juist op details uitgewerkt. Ons advies is wel om te starten met een generieke klantreis om vervolgens een detail online customer journey uit te werken. De generieke klantreis bestaat uit ongeveer 7 fases die we in het template hebben opgenomen. Met een gedetailleerde journey kijken we hoe iemand zich online gedraagt (denk aan zoekgedrag in google en kijk- en klikgedrag op je website). Op deze manier kun je op detailniveau kansen signaleren en optimalisaties bepalen.

Aan de slag met jouw customer journey?

Wil je zelf aan de slag met een customer journey? Download dan ons basis template. Dit template kan je helpen de klantreis voor jouw (potentiële) klanten in kaart te brengen. Ben je nieuwsgierig geworden wat een customer journey jouw organisatie kan bieden? Wij helpen je graag bij de ontwikkeling van een customer journey, het bepalen van kansen en knelpunten, het formuleren van projecten of het ontwikkelen van concepten en online sales- en servicefunnels.