De kracht van kwalitatieve content voor Fotografie Community

Fotografie Community beschrijft zichzelf op de website als ‘een bruisende online fotoclub’. Door middel van het online platform kunnen fotografen elkaar uitdagen, kennis uitwisselen en elkaar inspireren. Toen we aan de slag gingen met de SEO-optimalisaties had de website zo’n 10 tot 15 pagina’s. Dit hebben we in een jaar tijd uitgebreid met tientallen nieuwe pagina’s.

Wat hebben we gedaan?

Nadat de ‘oude’ pagina’s waren voorzien van een SEO-optimalisatie, was het tijd voor de uitbreiding van de website met nieuwe kwalitatieve content. Omdat het thema ‘fotografie’ veel concurrentie heeft, was het in eerste instantie moeilijk om in korte tijd meer organische bezoekers te trekken. Toch is het ons gelukt om met onze werkzaamheden in enkele maanden het aantal organische klikken te verdrievoudigen.

Hoe dan?

Dat onze inspanningen voor mooie resultaten hebben gezorgd is een feit, maar wat hebben we precies gedaan om deze mooie stijging in organische bezoekers te realiseren?

  • Door te schrijven over nieuwe onderwerpen waarnaar gezocht wordt, met name in blogs en kennisartikelen.
  • Door te laten zien dat je expert bent binnen de branche en dus weet waar je het over hebt. Google hecht hier waarde aan in de vorm van E-A-T*
  • Door met regelmaat nieuwe Evergreen content** toe te voegen én content up to date te houden. Zo laat je aan Google zien dat je relevant bent en blijft
  • Door de geproduceerde content te schrijven a.h.v. vooraf geselecteerde keyword-clusters zodat je niet alleen een onderwerp volledig uitwerkt, maar ook de termen gebruikt die een zoeker ook gebruikt

*E-A-T staat voor Expertise, Authoritativeness en Trustworthiness en is een van de vele richtlijnen die Google gebruikt om te bepalen of de inhoud waardevol is voor lezers en of deze goed moet ranken. In een notendop is E-A-T een kenmerk dat aangeeft dat een pagina van hoge kwaliteit is, waardoor deze nuttig is voor gebruikers.

**Evergreen Content is informatie op het internet die niet tijdgebonden is en geen of weinig nieuwswaarde heeft. Evergreen content is dus tijdloze informatie, waardoor de content ‘vers’ blijft voor iedere bezoeker, afhankelijk van de periode of tijd dat ze de pagina bezoeken.

Resultaat

Ondanks dat SEO een lange termijn visie is, is het resultaat na enkele maanden al ontzettend mooi. In onderstaande grafiek laten we de stijging nog een keer zien. En het mooie is; de verwachting is dat de stijging ook nog wel even doorgaat. Hoe meer kwalitatieve content we kunnen delen, hoe meer Fotografie Community als een echte autoriteit gezien gaat worden, hoe beter de resultaten dus zullen worden.

Benieuwd hoe de website is geworden? Klik dan hier.

Samen aan de slag met kwalitatieve content?

Kwalitatieve content is een van de belangrijkste pijlers in een marketingstrategie. Met kwalitatieve content deel je namelijk informatie over jouw branche en producten en bied je antwoord op vragen van jouw doelgroep. Maar met kwalitatieve content alleen kom je er niet. Door je content te schrijven aan de hand van de belangrijkste zoekwoorden, haal je het meeste uit je contentstrategie! Het is dus zeker de moeite waard om jouw website eens goed onder de loep te nemen.

Wij kunnen je helpen bij het upgraden van jullie webcontent. Denk aan het uitvoeren van een SEO-quickscan en zoekwoordanalyse. Neem contact met ons op en samen zorgen we voor meer killer content en natuurlijk meer bezoekers!

Wat kunnen we voor jou betekenen?

Neem direct contact op

Altijd open voor contact

Je kunt Jeroen Valkenburg altijd whatsappen of bellen via 06 535 870 19, ook 's avonds of in het weekend. Hij is onze digital strategy consultant en hoort graag van je.

Loop voorop, volg ons

Voor nieuws, updates en insider tips volg je ons op social media.

Kom ons bezoeken in Eindhoven

Vonderweg 22 (2e verdieping)
5616 RM Eindhoven
T +31 (0)40 285 15 25
hallo@partout.nl

we open digital