Partout d.n.a.
Expertise

Twitter marketing

Met Twitter maak je jouw organisatie/merk persoonlijk. Twitter is een kanaal om snel en gemakkelijk in contact te komen met je doelgroep maar is bijvoorbeeld ook te gebruiken als klantenservice.

Op Twitter kun je een bericht plaatsen van maximaal 140 tekens, een zogenaamde tweet. Met dit medium kom je snel en gemakkelijk in contact met je doelgroep. Het kan bijvoorbeeld gebruikt worden als een vorm van klantenservice, maar het kan ook een medium zijn voor reclameboodschappen. Met Twitter maak je jouw organisatie/merk persoonlijker.

Twitter marketing

Over Twitter:
  • Meer dan 320 miljoen gebruikers wereldwijd, waarvan 2,5 miljoen in Nederland. Hiervan gebruikt 0,9 miljoen Twitter dagelijks.
  • Alle leeftijden zijn actief op Twitter. Je kunt er dus een zeer diverse doelgroep mee bereiken.
  • 76% mobiel gebruik.
  • Je kunt Twitter zowel voor B2B marketing als B2C marketing inzetten.
Waarvoor gebruik je Twitter marketing:
  • Persoonlijke interactie.
  • Korte realtime ‘statusupdates’.
  • Vragen stellen en beantwoorden. Je kunt Twitter inzetten voor webcare.
Voordelen van Twitter marketing:
  • Snelle verspreiding van boodschappen
  • Gemakkelijke netwerkuitbreiding
  • Geeft mogelijkheid tot reputatiebewaking

Als je Twitter in wilt zetten binnen jouw social media marketing strategie, heeft het wel een aandachtspunt. Het heeft namelijk een beperkte berichtruimte en is gericht op vluchtige berichten.

Twitter adverteren

Als je wilt gaan adverteren op Twitter, zijn er verschillen typen campagnes. Je hebt de keuze uit de volgende campagnes:

  • Websiteclicks
  • Volgers
  • Interactie
  • App

Op basis van wat je wilt bereiken met je advertentie op Twitter, kun je een keuze maken welk type campagne je in gaat zetten. Wil je je websitebezoeken, conversies en verkoop verhogen? Dan kun je kiezen voor een websiteclicks campagne. Wil je juist meer volgers op Twitter? Dan kun je kiezen voor een volgers campagne. Hiermee kun je sneller relevante volgers verzamelen. Een interactie campagne zet je in wanneer je meer interactie wilt, zoals retweets en likes. Ten slotte kun je een app campagne inzetten als je je mobiele app wilt promoten voor bijvoorbeeld meer downloads.

Als je een type campagne hebt gekozen, is het belangrijk dat je de juiste doelgroep bereikt met je advertentie. Daarvoor zijn verschillende targetting opties beschikbaar binnen Twitter. Je kunt je doelgroep selecteren op bijvoorbeeld taal, interesses, geslacht, gedrag, apparaat, etc.

Lees ook deze social media cases:

Twitter voor bedrijven

Wil je aan de slag met Twitter marketing voor jouw bedrijf? Wij kunnen je helpen met het creëren van relevante content, het bereiken van de juiste doelgroep en advertenties op Twitter.

Wil je meer informatie over dit onderwerp? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Hulp nodig met Twitter voor jouw bedrijf?

+31 (0)40 285 15 25 kristianne@partout.nl
7Vacatures open!