Partout d.n.a.
Expertise

LinkedIn marketing

LinkedIn is het grootste online sociale netwerk voor zakelijke doeleinden. Het is bedoeld om te netwerken en maakt het eenvoudig om potentiële klanten en netwerken te vinden.

LinkedIn is op dit moment het grootste online sociale netwerk voor zakelijke doeleinden. Het is bedoeld om te netwerken en maakt het eenvoudig om potentiële klanten en netwerken te vinden. LinkedIn dient als een soort online visitekaartje te functioneren en daarom is het belangrijk om ervoor te zorgen dat jouw online visitekaartje datgene uitstraalt wat je met je bedrijf of merk wilt uitstralen.

LinkedIn marketing

Over LinkedIn:
  • Meer dan 275 miljoen gebruikers wereldwijd, waarvan 4,6 miljoen in Nederland. Hiervan gebruikt 0,6 miljoen LinkedIn dagelijks.
  • Het wordt vooral voor B2B doeleinden gebruikt.
Waarvoor gebruik je LinkedIn marketing:
  • Het betrekken van klanten
  • Het genereren van potentiële nieuwe klanten (leads)
  • Het verspreiden van interne informatie tussen medewerkers
  • Naamsbekendheid behouden en verbeteren
  • Gesprek aangaan met de markt en opdrachtgevers
Voordelen van LinkedIn marketing:
  • Inzicht in statistieken.
  • Gemakkelijk vacatures plaatsen. Het is namelijk mogelijk om een aparte vacaturepagina aan te maken.
  • Mogelijkheid tot het publiceren van artikelen via LinkedIn Pulse. Hiermee kun je jezelf positioneren als expert binnen jouw vakgebied.
  • Het creëren van een zakelijke pagina waar je updates kunt delen.
  • Je kunt er gericht adverteren op zakelijke doelgroepopties.

Als je LinkedIn in wilt zetten binnen jouw social media marketing strategie, heeft het wel een aandachtspunt. Het heeft namelijk relatief weinig interactie in vergelijking met andere social media kanalen.

LinkedIn bedrijfspagina

Als je als bedrijf LinkedIn marketing in gaat zetten, is het belangrijk dat je een bedrijfspagina aanmaakt op LinkedIn. Deze bedrijfspagina moet een volledig profiel zijn met relevante informatie en een mooi design hebben. Zorg voor een profielfoto, header afbeelding en omschrijving van je bedrijf. Indien het relevant is voor jou, kun je ook een vacaturepagina toevoegen.

Als je je LinkedIn bedrijfspagina op orde hebt, is het belangrijk dat je relevante updates gaat delen. Zorg ook dat je vanuit je website of e-mailnieuwsbrief linkt naar jouw bedrijfspagina op LinkedIn zodat je doelgroep en klanten weten dat je actief bent op LinkedIn.

LinkedIn adverteren

Adverteren op LinkedIn, wat houdt dat in? Als je op LinkedIn wilt gaan adverteren zijn er twee keuzes, namelijk sponsored updates en text ads. Wanneer je besluit om te adverteren op LinkedIn zijn er verschillende targetting opties beschikbaar. Voorbeelden zijn: geografische gegevens, bedrijven, industrieën, functies, leeftijd, geslacht, etc. Je ziet dat de opties veel meer gericht zijn op professionele doelgroep opties.

Lees ook deze social media cases:

LinkedIn voor bedrijven

Wil je aan de slag met LinkedIn marketing? Wij bieden een LinkedIn cursus aan om te zien waar voor jouw bedrijf kansen liggen op het gebied van LinkedIn marketing. Ook kunnen wij je helpen met een strategie, het creëren van content en een content kalender.

Meer weten over LinkedIn als kanaal voor jouw bedrijf of merk?

+31 (0)40 285 15 25 kristianne@partout.nl
7Vacatures open!