Hoe we met My Own Powerplant een oplossing voor netcongestie in de markt hebben gezet

Uitdaging

Veel bedrijven ervaren vertragingen en stagnatie door netcongestie, waarbij wachttijden voor een stroomaansluiting oplopen tot wel 10 jaar. Het probleem? Veel ondernemers zijn zich pas laat bewust van deze beperking, wat grote gevolgen heeft voor bedrijfsprocessen, vastgoedontwikkeling en groeiambities.

Hoewel Ovvia al verduurzamingsoplossingen biedt, paste dit concept niet binnen hun bestaande portfolio. Het was duidelijk dat een nieuwe positionering nodig was om dit unieke product in de markt te zetten. Tegelijkertijd moesten we rekening houden met concurrentie en een lage bekendheid van dergelijke oplossingen.

Aanpak

Om My Own Powerplant succesvol te lanceren, ontwikkelden we een strategie die helderheid, vertrouwen en zichtbaarheid combineert.

1. Positionering en merkontwikkeling
  • We adviseerden om het concept los te koppelen van Ovvia en als zelfstandig merk in de markt te zetten.
  • Een passende naam, identiteit en merkverhaal werden ontwikkeld om de voordelen en urgentie van het product te communiceren.
2. Visualisatie en website-ontwikkeling
  • Producten werden in 3D gemodelleerd en geïntegreerd op een overzichtelijke website die eenvoudig uitlegt hoe My Own Powerplant werkt.
  • De website dient als eerste touchpoint voor bedrijven die kampen met netcongestie en biedt heldere informatie over de oplossing.
3. Lancering en marktstrategie
  • In 2025 wordt My Own Powerplant verder in de markt gelanceerd met onder andere PR, SEA en meer.
  • De focus ligt op het afvangen van zoekverkeer en het vergroten van de bekendheid van de oplossing in samenwerking met partners zoals ABN Amro.

Resultaten

Een sterk, onafhankelijk merk

My Own Powerplant heeft een eigen identiteit die losstaat van Ovvia, waardoor het direct aansluit bij de behoeften van de doelgroep.

Heldere digitale aanwezigheid

De nieuwe website biedt bedrijven inzicht in hoe ze het probleem van netcongestie kunnen oplossen en hun groei kunnen waarborgen.

Voorbereiding op marktgroei

Met een duidelijke positionering en geplande marketingactiviteiten is My Own Powerplant klaar om een belangrijke speler te worden in de markt.

Betrokken partners

Samenwerking met partners zoals ABN Amro versterkt de zichtbaarheid en geloofwaardigheid van het merk.

Herken je deze uitdagingen?

Wil je jouw oplossing ook als krachtig, zelfstandig merk in de markt zetten? Bij Partout combineren we strategie, branding en technologie om jouw idee om te zetten in een succesvolle realiteit.

Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek en ontdek hoe wij jouw visie versterken en naar de markt brengen.

Jeroen Valkenburg helpt je graag verder
Jeroen Valkenburg

Klaar voor een open gesprek?

Plan een gratis afspraak

Neem contact op

Wil je direct persoonlijk advies op jouw vraag? Onze expert, Jeroen Valkenburg, staat klaar om je te helpen! WhatsApp of bel hem nu op 06 535 870 19, of plan eenvoudig een afspraak in zijn agenda voor een gratis consult van 30 minuten.

Kom op bezoek in Eindhoven

Vonderweg 22 (2e verdieping)
5616 RM Eindhoven
T +31 (0)40 285 15 25
hallo@partout.nl

Loop voorop, volg ons

Voor nieuws, updates en insider tips volg je ons op social media.

we open digital