Ontdek Strategische Marktinzichten met de Partout Search 360 Marktscan
De Search 360 Marktscan is een uitgebreide marktanalyse waarbij we jou inzicht geven in de behoeften van je doelgroep. Waar zijn ze op zoek naar welke informatie en in welke vorm willen ze deze content tot zich nemen? Met de Search 360 Marktscan krijgt jouw organisatie een goed beeld van wat er leeft binnen de doelgroep(en): van hun meest bezochte websites, thema's waarin ze geïnteresseerd zijn en influencers waarmee zij interactie hebben tot de specifieke vragen waarop zij antwoorden willen vinden, in de verschillende fases van de klantreis. Dit kunnen we ook koppelen aan de Customer Journey en/of persona's die binnen jouw organisatie gebruikt worden.
De Search 360 Marktscan is gemaakt om de dynamische markt waarin jij werkt volledig te begrijpen door rechtstreeks te kijken naar de data die het meest reflecteert hoe consumenten zich online oriënteren en hoe zij beslissingen nemen. Dit maakt de Search 360 Marktscan niet alleen een betaalbare optie, maar ook een gerichte methode om goede strategische keuzes te kunnen maken. Met de Search 360 Marktscan kun je snel en efficiënt inzichten verkrijgen die nodig zijn om te anticiperen op markttrends, om te communiceren met je doelgroep waar ze ook daadwerkelijk aanwezig zijn om uiteindelijk je marktaandeel t.o.v. de concurrentie te vergroten.
Geinterreseerd? Boek een online demo met een expert en we laten je in 15 tot 30 minuten zien hoe de search 360 marktscan eruit ziet en beantwoorden we eventuele vragen.
Onze Search 360 Marktscan is speciaal ontworpen om organisaties te helpen om beter geïnformeerde strategische beslissingen te nemen. Vragen waar de marktscan antwoord op kan geven:
Consumenteninzicht: Hoe ziet het zoekgedrag van mijn doelgroep eruit? Welke thema’s vinden zij belangrijk en welke vragen hebben zij in welke fase van de klantreis? Deze inzichten helpen jou te begrijpen waar de interesse van je doelgroep ligt, welke vragen zij hebben en jouw content zich op moet focussen.
Kanaalstrategie: Op welke digitale kanalen kan ik mijn doelgroep het beste bereiken? Welke informatie verwachten ze op elk van deze platformen en welke vorm van content heeft de grootste impact? De Marktscan identificeert de meest effectieve kanalen, welk type content daarop werkt en op welke informatie je doelgroep zit te wachten.
Budgetverdeling: Hoe kan ik mijn marketingbudgetten het beste verdelen? Welke campagnes bereiken mijn doelgroep het bestef op welk platform? De Marktscan geeft data die aantoont waar investeringen het hoogste rendement opleveren en op welke platformen je beter organisch kunt inzetten.
Markttrends: Welke thema’s hebben prioriteit binnen mijn markt en waar liggen de grootste groeikansen? Is er sprake van seizoensgebonden fluctuaties, groei of juist krimp? Deze inzichten helpen jou te anticiperen op veranderingen en helpt je kansen te benutten voordat de concurrentie dat doet.
Innovatie in zoekopties: Biedt het integreren van video, afbeeldingen of voice search aanzienlijke voordelen? En zo ja, op welke platformen kan ik mijn doelgroep het beste bereiken met deze contentvormen? Met de search 360 Marktscan vind je de beste manieren om consumenten aan te trekken en te betrekken.
Locatie en oncurrentieanalyse: Waar bevindt mijn doelgroep zich voornamelijk, denk daarbij aan Google, YouTube, Instagram, LinkedIn, TikTok of X (Twitter)? Wat doet mijn concurrentie en waar liggen nog onbenutte kansen? Onze search 360 Marktscan helpt je positie te bepalen ten opzichte van jouw concurrenten en geeft inzicht in mogelijkheden voor groei.
Marktaandeel analyse: Wat is mijn online marktaandeel ten opzichte van mijn concurrenten? De Search 360 Marktscan geeft een helder beeld van jouw positie in de markt en toont hoe dat zich verhoudt tot je belangrijkste concurrenten.
Door deze vragen te beantwoorden en inzicht te geven in de data, kun je beter gegronde beslissingen nemen en strategische keuzes maken waar jouw organisatie beter van wordt. Laat de concurrentie achter je door beter aan te sluiten op wat de consument wil en verwacht en ben daar waar jouw potentiële klant is.
Bij de Basic Search 360 Marktscan nemen we alle inzichten mee in het zoeklandschap op basis van Google. Met Google als wereldwijde marktleider krijg je nuttige inzichten die je helpen beter gefundeerde strategische keuzes te maken en je doelgroep beter te begrijpen en te bereiken.
Dit kan bij ons al vanaf € 5.000,-
Met de all-in Search 360 Marktscan nemen we alle voor jou interessante kanalen mee. Dus naast inzichten vanuit Google, geven we je ook inzichten en aanbevelingen voor alle relevante Social kanalen, zoals: TikTok, Instagram, YouTube, Facebook, Pinterest, LinkedIn en X. Met deze inzichten kun je budgetten efficiënt verdelen en je content inzetten daar waar het het meest oplevert.
Dit kan bij ons al vanaf € 7.500,-
De Search 360 Marktscan heeft een aantal duidelijke voordelen ten opzichte van traditionele, uitgebreide marktonderzoeken. Door gebruik te maken van openbare data, het blenden van deze data en snelle analysetechnieken, kunnen wij makkelijker en sneller marktinformatie verkrijgen. Onze Search 360 Marktscan geeft inzichten op basis van publieke search-inzichten. De basis-dataset die gebruikt wordt is het zoeklandschap en de kanalen waar de consument zich online bevindt. Dit levert een aantal voordelen op ten opzichte van een traditioneel marktonderzoek:
Een van de grootste voordelen van de Search 360 Marktscan is de kostenbesparing. Traditionele marktonderzoeken zijn vaak erg duur vanwege de noodzaak om primaire data te verzamelen via enquêtes, interviews en focusgroepen. Bij onze Search 360 Marktscan maken we gebruik van beschikbare openbare data, specifiek voor jouw markt en doelgroep, zoals zoekvolumes, sociale media-analyses, (Google) trends, verkeersinschattingen, andere publieke databronnen en onze ervaring in het omzetten van deze data tot bruikbare marktinzichten. Hierdoor kunnen we dezelfde waardevolle inzichten verkrijgen zonder de hoge kosten van traditionele onderzoeksmethoden.
Naast een flinke kostenbesparing is snelheid een belangrijk voordeel van onze Search 360 marktscan. Traditionele marktonderzoeken kunnen weken of zelfs maanden in beslag nemen, van het opstellen van vragenlijsten tot het verzamelen en analyseren van data. De Search 360 Marktscan kan binnen enkele dagen tot een paar weken worden uitgevoerd, afhankelijk van de complexiteit en omvang van de markt en jouw specifieke vragen en doelen. Dit stelt jouw organisatie in staat om sneller in te spelen op markttrends en de concurrentie, waardoor je een voorsprong kunt nemen in een snel veranderende markt.
Onze Search 360 Marktscan is een veelzijdige analyse die geschikt is voor organisaties van verschillende groottes en in diverse sectoren. Of je nu een start-up, scale-up of een mkb-bedrijf bent, onze marktscan kan jou helpen om inzicht te krijgen in je markt, doelgroep en concurrentie. Voor start-ups kan ons marktonderzoek bijvoorbeeld helpen bij het identificeren van marktbehoeften en het valideren van je businessmodel. Scale-ups kunnen met de Search 360 Marktscan nieuwe groeikansen ontdekken en mkb-bedrijven kunnen hun marktpositie versterken door beter geïnformeerde strategische beslissingen te nemen.
Ja, wij bieden verschillende pakketten aan die aangepast kunnen worden aan de behoeften en budgetten van verschillende bedrijfsgroottes en sectoren. De Search 360 Markscan kan altijd en voor elke organisatie op maat gemaakt worden, zodat jouw specifieke vragen beantwoord worden. Wij kunnen een diepgaande Search 360 Marktscan voor jouw bedrijf uitvoeren voor een bedrag vanaf € 5.000,- (enkel gericht op zoekdata en advies gericht Google) en vanaf € 7.500,- all inclusive (inclusief data en advies voor alle belangrijke Social Media Kanalen).
Nee, het eindproduct van de Partout Marktscan is een overzichtelijk pdf-bestand waarin alle inzichten en data verwerkt zitten, zodat het makkelijk is om de belangrijkste inzichten eruit te halen en te gebruiken voor je bedrijfsstrategie en het behalen van je doelen.
In tegenstelling tot traditionele marktonderzoeken die tijdrovend en kostbaar zijn, biedt de Partout Marktscan snelle, nauwkeurige en betaalbare inzichten door directe analyse van actuele consumentendata.
Afhankelijk van de omvang en de specifieke eisen van het marktonderzoek, kan het onderzoek een maand na de start opgeleverd worden. Voor meer uitgebreide onderzoeken en specifiekere vragen kan dit langer duren.
We laten je graag zien wat voor soort vragen wij met onze marktscan voor je kunnen beantwoorden en wat voor soort inzichten we voor je in kaart kunnen brengen. Even bellen?
Klaar voor een open gesprek?
Plan een gratis afspraakNeem contact op
Wil je direct persoonlijk advies op jouw vraag? Onze expert, Jeroen Valkenburg, staat klaar om je te helpen! WhatsApp of bel hem nu op 06 535 870 19, of plan eenvoudig een afspraak in zijn agenda voor een gratis consult van 30 minuten.
Kom op bezoek in Eindhoven
Vonderweg 22 (2e verdieping)
5616 RM Eindhoven
T +31 (0)40 285 15 25
hallo@partout.nl
Loop voorop, volg ons
Voor nieuws, updates en insider tips volg je ons op social media.
Volg ons op LinkedIn