Partout d.n.a.
Expertise

Psychologie

Wij genereren meer conversie door het beslissingsgedrag van je klant te beïnvloeden.

Marketing draait uiteindelijk om verkopen. Dat gaat een stuk beter als je de behoeftes, verwachtingen en vooral het gedrag van consumenten begrijpt. Daarom Is het van belang dat de doelgroep zo goed mogelijk wordt doorgrond. Hiervoor gebruiken wij psychologie—een wetenschap die veel vertelt over hoe mensen in elkaar steken. Door de lessen uit de psychologie toe te passen worden online successen behaald, bijvoorbeeld meer conversie op je website.

Zo zetten wij psychologische kennis in

  • Strategie: Welke verhalen vertel je aan verschillende doelgroepen én welke online kanalen zet je hierbij in? Deze vragen zijn cruciaal voor een succesvolle online strategie én psychologen geven graag de antwoorden. Weet je bijvoorbeeld dat ‘hoe’ beweegredenen (bestellen kost veel moeite) belangrijker worden ten opzichte ‘waarom’ beweegredenen (dit product helpt me verder) als een aankoopbeslissing dichterbij komt?
  • Online marketing: Wij passen verschillende psychologische verleidingstechnieken toe om meer conversie te halen uit online marketing middelen. Bijvoorbeeld bij data verrijking via e-mailcampagnes, het maximaliseren van online donaties via banners of het verhogen van opt-ins van nieuwsbrieven. We borduren voort op eerdere cases, dus de succeskans is zeer hoog.
  • Digital design: Het design ziet er prachtig uit en navigeren door de website gaat als vanzelf. Dan is het nu tijd voor het laatste zetje: design dat een bijdrage levert aan de conversie. Via kleine grafische aanpassingen worden de belangrijkste conversiepunten extra aantrekkelijk, bijvoorbeeld door een kleurnuance of een pijltje naar belangrijke content. We kunnen zelfs een productvoorkeur sturen, zeer effectief als je bijvoorbeeld de premium optie wilt verkopen.
  • Data analyse: Bij grotere optimalisatietrajecten met veel A/B-testen gebruiken wij de onderzoekvaardigheden van psychologen. Hierdoor blijft een testtraject met verschillende variabelen overzichtelijk en worden de resultaten begrijpelijk gerapporteerd. Ideaal als je ook voor de lange termijn wilt leren en profiteren van een AB-testonderzoek.

Lees ook deze cases:

Samenwerking met psychologen

Wij passen dagelijks psychologische verleidingstechnieken toe, bijvoorbeeld bij het vormgeven van de ideale call to action voor een landingspagina. Bij complexere online marketinguitdagingen werken we samen met psychologen die gespecialiseerd zijn in beïnvloeding. Hierdoor kunnen psychologische inzichten toegepast worden waardoor gerichte beïnvloedingskeuzes gemaakt worden. Én dat merk je in de online resultaten!

Aan de slag met psychologie

Ben je benieuwd of psychologie ook jouw online prestaties verbetert? Nodig ons dan uit voor een gesprek. We bespreken graag de mogelijkheden voor jouw organisatie of merk.

Meer weten over psychologie en digital marketing?

+31 (0)40 285 15 25 jeroen@partout.nl
3Vacatures open!