Partout d.n.a.

Het is verreweg de meest gehoorde doelstelling wanneer nieuwe opdrachtgevers bij ons binnenkomen: meer online leads genereren. Natuurlijk kunnen we je hierbij helpen en zouden we direct aan de slag kunnen gaan, maar bij Partout digital native agency stippelen we liever eerst een strategie op maat uit.

  • Hoe ziet de ideale lead voor jouw merk of organisatie er uit?
  • Wat is de customer journey van potentiële leads?
  • Waar zoekt jouw doelgroep naar in Google?
  • Welke kanalen gebruikt je doelgroep?
  • Wat maakt jouw merk of organisatie uniek t.o.v. de concurrentie?

De antwoorden op bovenstaande vragen vormen ons vertrekpunt voor effectieve leadgeneratie. Samen bouwen we strategisch aan een sterke relatie tussen jouw merk en online leads. Want wij geloven dat inspireren, helpen & relaties bouwen het nieuwe verkopen is.

Kwalitatieve leads genereren met ons Reach-Engage-Convert model

Effectieve leadgeneratie is onder te verdelen in 3 verschillende stappen:

  1. Reach: Het bereiken van je doelgroep op de juiste kanalen
  2. Engage: Het bouwen van een sterke relatie met potentiële leads
  3. Convert: Het overtuigen van de hots leads naar een sale

Vanuit deze gedachte gieten we de online leadgeneratie campagnes voor opdrachtgevers in ons succesvolle Reach-Engage-Convert model:

Leadstreet model Partout

Reach

 

SEO

De basis van jouw online vindbaarheid is zoekmachine optimalisatie. Na een uitgebreide zoekgedrag analyse maken we inzichtelijk welke relevante zoekopdrachten de doelgroep gebruikt in Google. Op basis van deze analyse bepalen we samen binnen welke thema’s jouw merk of organisatie vindbaar wil zijn en welke SEO content er ontwikkeld moet worden. Hierbij zoeken we altijd naar de optimale mix tussen zoekvolume, relevantie en concurrentie.

Bij de ontwikkeling van SEO content, stellen onze specialisten altijd de 3 stakeholders centraal:

Deze wijze van content ontwikkeling is de succesfactor voor:

  • Hogere posities in Google
  • Meer organisch verkeer naar je website
  • Sterke relatie met je doelgroep
  • Meer conversie

Hoe ontwikkel je SEO content?

Met het Hero, Hub, Hygiene model ontwikkel je SEO content dat jaarrond voor bezoekers zorgt. In onze gratis whitepaper lees je hoe je met Hygiene Content je bezoekers bereikt, helpt én inspireert.

Vraag hier jouw whitepaper aan!

Onze expert zegt:

Britt, Digital marketeer
  • Meer verkeer door goede vindbaarheid in Google!
  • Waardevolle content die je bezoekers helpt en inspireert
  • Sterke relatie met je doelgroep
Vraag hier jouw whitepaper aan!

SEA

Om direct het zoekverkeer naar de website te verhogen zetten we voor veel opdrachtgevers zoekmachine adverteren in. Door met SEA campagnes te adverteren voor relevante onderwerpen ben je als merk verzekerd van hoge posities in Google. En je betaalt alleen wanneer een bezoeker daadwerkelijk op jouw advertentie klikt.

Bovendien zorgen de ontwikkelde SEO landingspagina’s voor een sterke relevantie, een goede gebruikservaring en dus een hoge kwaliteitsscore van de campagnes binnen Google Adwords. Dat betekent een hoger doorklikpercentage, meer bezoekers én lagere kosten per klik.

Social media marketing

Social media marketing kan ook ingezet worden om traffic naar de website te verhogen. Afhankelijk van de doelgroep die je wilt bereiken, kun je bijvoorbeeld Facebook, Instagram of LinkedIn inzetten. Je kunt hier berichten organisch plaatsen (dus zonder mediabudget) en je kunt advertenties maken die doorlinken naar je website waar je leads kunnen converteren.

Daarnaast bieden deze kanalen ook de mogelijkheid om gebruik te maken van ‘lead forms’. Dit zijn formulieren die binnen de kanalen (Facebook, Instagram of LinkedIn) geopend worden. De voordelen hiervan zijn dat de formulieren snel geladen zijn en de meeste informatie, zoals je naam en e-mailadres, al ingevuld is. Het gemak wat de gebruiker ervaart heeft een positief effect en kan daardoor resulteren in meer leads.

E-mail marketing

E-mail marketing is dé tool die je in kunt gebruiken om ‘bekenden’ te bereiken. Met bekenden bedoelen we geïnteresseerden die een opt-in afgegeven hebben of personen die je mag mailen op basis van de regels omtrent klantrelaties.

E-mail marketing kan ingezet worden om de traffic naar je website te verhogen. Met content die bij voorkeur afgestemd is op de wensen van de ontvanger, kun je ontvangers van een mail verleiden om door te klikken naar de website.

Door te werken met segmentatie en / of personalisatie, kan het succes van een mailing verhoogd worden. Actief testen speelt hierbij een belangrijke rol: omdat bij e-mail elke opening en iedere klik geregistreerd wordt, kun je uitstekend bepalen welke e-mail marketing strategie het meeste succes oplevert.

Engage

Om bezoekers op de website te converteren naar online leads worden de landingspagina’s voorzien van relevante call-to-actions. Nadat bezoekers zich hebben geregistreerd om toegang te krijgen tot premium content als whitepapers, checklists, nieuwsbrieven of brochures start de engage fase.

In de engage fase bouw je als organisatie een relatie op met de leads en etaleer je de toegevoegde waarde van het merk of product. Door middel van opvolgingscontent, die inspeelt op de behoefte van de doelgroep, zorg je voor een vertrouwensband en begeleid je de lead stap voor stap naar de volgende fases van de customer journey. Dit proces heet lead nurturing.

Het nurturen van de leads wordt geautomatiseerd met een marketing automation tool. Bij Partout d.n.a. werken we zelf vaak met Mautic, maar ook andere marketing automation software kan eenvoudig in onze strategie worden geïmplementeerd. Hierbij ontvangen de leads geautomatiseerde follow-up e-mails met meer relevante content en adviezen. Zo wordt er een steeds sterkere relatie opgebouwd met de leads, totdat zij klaar zijn om te converteren.

Gratis whitepaper marketing automation

Start direct met effectievere online leadgeneratie door marketing automation.

Ontvang de gratis whitepaper

Onze expert zegt:

Britt, Digital marketeer
  • Beter klantinzicht en lead scoring op basis van persoonlijke data
  • Effciënter werken door betere leads en automatische benadering
  • Meer omzet door hogere conversie uit online marketing
Ontvang de gratis whitepaper

Convert

Op basis van de vervolgacties krijgen alle leads punten. Zo onderscheiden we met lead scoring de ‘hot leads’ die vervolgens persoonlijk benaderd worden met een exclusief aanbod. Voorbeelden van acties waarvoor leads punten krijgen zijn:

  • Het wel/niet openen van e-mails
  • Downloaden van premium content als whitepapers, cases of brochures
  • Het voltooien van testen op de website
  • Bezoeken van relevante pagina’s op de website

Onderstaande visual geeft een voorbeeld van lead scoring binnen online leadgeneratie campagne:

leadscoring-overview

Het voordeel van online leadgeneratie via het Reach-Engage-Convert model is dat er al een sterke relatie is opgebouwd met de hot leads op het moment wanneer je ze een persoonlijk aanbod gaat doen. Bovendien heb je al veel data en inzichten verzameld die van grote waarde kunnen zijn bij het sales gesprek. Zo is het veel gemakkelijker om online leads om te zetten naar sales.

Lees ook deze cases:

Ook aan de slag met online leadgeneratie?

Benieuwd naar jouw mogelijkheden voor online leadgeneratie via het Reach-Engage-Convert model? Wij denken graag met je mee!

Meer weten over online leadgeneratie?

+31 (0)40 285 15 25 rob@partout.nl
3Vacatures open!