Partout d.n.a.
Expertise

Mautic

Wil je leadscoring, e-mail automation en tracking op persoonsniveau toepassen met marketing automation? Mautic is open source en je bent eigenaar van je eigen data!

Open source marketing automation met Mautic

Mautic is als marketing automation tool een nieuwe speler in het veld en onderscheid zich door volledig open source te zijn. Dit betekent dat je vrij bent om Mautic kosteloos te gebruiken, de verzamelde data niet wordt gedeeld met andere partijen en altijd toegankelijk is. Daarnaast vereist de implementatie van Mautic geen grote aanpassingen aan je website en organisatie.

Met Mautic stelt Partout digital native agency ook jouw organisatie in staat om laagdrempelig te starten met marketing automation!

Gratis whitepaper marketing automation

Start direct met online leadgeneratie door het effectief inzetten van Mautic voor marketing automation.

Ontvang de gratis whitepaper

Maarten,
Online Marketeer

  • Beter klantinzicht en lead scoring op basis van persoonlijke data.
  • Effciënter werken door betere leads en automatische benadering.
  • Meer omzet door hogere conversie uit online marketing.
Ontvang de gratis whitepaper

Data verzamelen op persoonsniveau

Mautic maakt het mogelijk om de gebruikersgegevens van jouw websitebezoekers te verzamelen op persoonsniveau. De marketing automation tool verzamelt expliciete data (bijvoorbeeld naam, geslacht, e-mailadres en andere contactgegevens) uit ingevulde formulieren en geeft deze gegevens overzichtelijk weer in een profiel overzicht.

In het profiel overzicht zijn per bezoeker alle verzamelde persoonsgegevens te zien en wordt er in een tijdlijn weergegeven welke pagina’s de bezoeker heeft bekeken en wat de bezoeker allemaal gedaan heeft op de pagina.

Door data te verzamelen op persoonsniveau kun je leads onderscheiden binnen je bezoekers en deze naar wens segmenteren.

Segmentatie door lead scoring

Het segmenteren van verschillende leads is, binnen Mautic, heel eenvoudig door het principe van lead scoring. Lead scoring houdt in dat bezoekers binnen het systeem punten krijgen toegekend op basis van hun gedrag op de website. Zo kunnen bijvoorbeeld punten worden toegekend voor het downloaden van premium content, het openen van een e-mailbericht of het bekijken van een pagina of een social media post. De puntentelling is gemakkelijk en volledig naar eigen wens in te stellen.

Lead scoring brengt voor jou in kaart welke bezoekers ‘hot leads’ zijn en interessant zijn om actief te benaderen!

Naast lead scoring kunnen bezoekers voorzien worden van tags of worden ingedeeld in segmenten. Deze tags en segmenten zie je ook weer terug in het opgebouwde profiel. Zo kunnen er tags worden toegevoegd aan bezoekers die belangrijke acties als downloads of het bestellen van producten hebben voltooid. Veel gebruikte segmenten zijn bijvoorbeeld geslacht, leeftijdscategorie of functie.

Het segmenteren van bezoekers door lead scoring, tags en segmenten vormt de basis om verschillende concrete doelgroepen te voorzien van specifieke content. Zo kun je bezoekers heel concreet benaderen.

Leadstreet campagnes

Binnen Mautic kunnen onze online marketeers voor elke organisatie zogenoemde leadstreet campagnes ontwikkelen. Leadstreets zijn vooraf bepaalde geautomatiseerde customer journeys binnen jouw online marketing met als einddoel de bezoeker te overtuigen tot conversie.

In combinatie met lead scoring worden er geautomatiseerde opvolgingen ingesteld bij een gewenste actie van de bezoeker of een bepaalde lead score. Zo is het mogelijk om automatisch mails te versturen naar leads die een whitepaper hebben gedownload, of andere gewenste acties hebben ondernemen, met meer relevante content of call-to-actions.

Door op deze manier ‘lead nurturing’ toe te passen zorg je dat potentiële leads steeds verder in de customer journey terecht komen en meer binding met je krijgen. Uiteindelijk kun je hierdoor de ‘hot leads’ aan het einde van de flow op een effectieve manier overtuigen tot conversie.

Mautic biedt de mogelijkheid om leads via verschillende kanalen een bericht te sturen. Zo is er een volledige e-mail integratie, een mogelijkheid om sms berichten te vesturen, de mogelijkheid om notificaties te sturen en wordt het binnenkort mogelijk om tweets te sturen.

Voor e-mail automation is er een complete tool waarmee snel e-mail kunnen worden opgemaakt en volledig kunnen worden doorgemeten. Zo wordt er precies bijgehouden of een e-mail geopend is, of er op de links in de e-mail is geklikt en of iemand zich uitgeschreven heeft.

Lees ook deze cases:

Wat zijn voordelen van Mautic?

  • Kosteloos te gebruiken
  • Bezoekersdata meten op persoonsniveau
  • Leadscoring en segmentatie
  • Snel en eenvoudig marketing automation campagnes opzetten
  • Data in eigen beheer
  • Social media en e-mail integratie
  • Integratie met software pakketten waaronder Mailchimp en Salesforce
  • Makkelijk te implementeren in alle grote CMS systemen

Wij bij Partout d.n.a. zijn heel enthousiast over marketing automation met Mautic. In korte tijd is het mogelijk om te starten met jouw eigen marketing automation campagne.

Wil je meer weten over marketing automation en het opzetten van marketing automation campagnes via Mautic? Wij bespreken graag vrijblijvend de mogelijkheden!

Aan de slag met marketing automation? Neem contact met ons op!

+31 (0)40 285 15 25 m.sterken@partout.nl
3Vacatures open!