Partout d.n.a.
Blog

Google Ad Grants beleidsupdate

Geschreven door Lars Voorhout op 20 december 2017

Voldoet jouw Google Ad Grants account aan de nieuwe voorwaarden?

Heb jij ‘m al gezien, de melding over de nieuwe voorwaarden van jouw Ad Grants account? Donderdag 14 december heeft Google aangekondigd dat zij het Ad Grants beleid heeft aangepast. Vanaf 1 januari zal het nieuwe beleid van kracht gaan. Dit kan grote gevolgen voor jouw Ad Grants account met zich meebrengen. In dit blogartikel lichten wij het nieuwe Ad Grants beleid verder toe en wat het voor jou kan betekenen.

Behoud jij Google Ad Grants?

Wij kijken graag met je mee welke impact het nieuwe beleid op jouw Ad Grants account heeft.

Vraag de gratis non-profit scan aan

Onze expert zegt:

Lars,
SEA specialist
  • Behoud jouw Ad Grants account
  • Hogere kwaliteitsscore voor advertenties
  • Optimale structuur van jouw account
Vraag de gratis non-profit scan aan

Wat is Google Ad Grants?

Momenteel biedt Google aan 35.000 non-profitorganisaties de mogelijkheid om door middel van een Ad Grants account gratis te adverteren in haar zoekmachine. Het Ad Grants programma is bedoeld om organisaties te helpen hun boodschap met een groter publiek te delen en zo een grotere impact te kunnen hebben op de wereld.

Wat het nieuwe beleid inhoudt

Vanaf het begin van het nieuwe jaar zullen de Ad Grants accounts onder andere aan de volgende eisen moeten voldoen:

  • De algehele CTR van het account moet minimaal 5% zijn;
  • Alle campagnes moeten ten minste twee advertentiegroepen bevatten;
  • Iedere advertentiegroep moet ten minste twee advertentieteksten bevatten.

Daarnaast zijn de regels met betrekking tot zoekwoorden aangescherpt. Met de invoering van het nieuwe beleid is het volgende niet meer toegestaan:

  • Merkwoorden die niet jouw eigendom zijn;
  • Zoekwoorden die uit één woord bestaan (met uitzondering van je eigen merkwoorden en erkende medische aandoeningen);
  • Te algemene zoekwoorden zoals plaatsnamen of namen van historische gebeurtenissen en personen;
  • Zoekwoorden met een kwaliteitsscore lager dan 3.

Mocht je Ad Grants account niet meer voldoen aan de vereisten heb je, in de meeste gevallen, 14 dagen om dit op te lossen.

Waarom verandert Google het Ad Grants beleid?

Met deze nieuwe voorwaarden wil Google de kwaliteit van haar Ad Grants accounts verhogen. Volgens Google staat de advertentiebeleving van haar gebruikers hoog in het vaandel en wil bezoekers precies die informatie geven waarnaar zij op zoek zijn. Daarom wil Google ervoor zorgen dat de relevantie van de advertentieaccounts verbetert. Door de aanpassing in het beleid wordt het nog belangrijker dat de advertenties en zoekwoorden nauw aansluiten bij de thema’s op de website van jouw organisatie.

Wat dit voor jou betekent

Je hebt veel moeite gestoken in het opbouwen van je Google Ad Grants account en je campagnes zorgvuldig uitgebreid met zoekwoorden die voor veel verkeer naar je website zorgen. Het nieuwe beleid zou voor jouw account kunnen betekenen dat een groot aantal zoekwoorden moeten worden gepauzeerd, waardoor het verkeer naar de website zal gaan dalen. Daarnaast kan het zijn dat de strategie en de structuur van het account moet worden herzien, om te kunnen voldoen aan het vereiste CTR van minimaal 5% op accountniveau.

De nieuwe beleidsvoorwaarden voor Ad Grants brengen veel veranderingen met zich mee. Ben jij benieuwd wat het precies voor jouw account gaat betekenen? Doe dan de gratis non-profit scan op onze website en ontvang een advies over wat de impact van het nieuwe beleid op jouw account gaat zijn. Wij denken graag met je mee!

Meer weten over Google Grants?

+31 (0)40 285 15 25 lars@partout.nl
5Vacatures open!