Partout d.n.a.
Case

van Oostwegel Collection

Betere online zichtbaarheid, hogere conversies

Oostwegel Collection biedt een unieke beleving in een unieke omgeving. Deze beleving hebben we doorgevoerd op de website. Ook hebben we flinke verbeterslagen aangebracht in conversie en bezoekersaantallen.

Van klantreis naar digitale doorvertaling

Wanneer we aan de slag gaan met een digitaal vraagstuk bekijken wij dit altijd vanuit drie stakeholders: de klant, de organisatie zelf en Google. De belangrijkste stakeholder van Oostwegel Collection is de prospect/klant.

Door de klantreis van deze stakeholder in kaart te brengen hebben we inzicht gekregen in het (online) gedrag. Op basis van deze kennis hebben we de belangrijkste fases geïdentificeerd en doorvertaald naar concrete tools, klantprofielen en content op de website.

Inzichten verzamelen

We hebben voor 2 persona’s van Oostwegel Collection een klantreis uitgewerkt: de leisure individu en de zakelijk groep. De eerste stap was om zoveel mogelijk inzichten te verzamelen van de persona’s door middel van onderzoek, enquêtes en interviews met klanten, prospects en eigen medewerkers. Deze laatste groep heeft veel kennis van het product en veel klantcontact waardoor zij zich in de persona kunnen verplaatsen.

Parallel aan het ontwikkelen van de persona’s hebben we de inzichten vanuit Google vastgelegd. Hiervoor hebben we een keyword analyse uitgevoerd. Op basis van deze uitkomsten hebben we een optimale sitemap gedefinieerd. Daarnaast zijn deze inzichten gebruikt om te achterhalen welke vragen de persona’s aan Google stellen die relevant zijn voor Oostwegel Collection.

In een workshop met Oostwegel Collection hebben we de knelpunten en kansen in de klantreis bepaald. Vervolgens hebben we gekeken waar de meeste impact in de klantreis kan worden toegevoegd. Dit hebben we vastgelegd in het website concept.

3 stakeholders

Voor de ontwikkeling van digitale producties zoals een site werken we met het uitgangspunt van 3 stakeholders. Door de behoeften van deze 3 stakeholders te inventariseren en in te vullen zorgen we ervoor dat de productie een bijdrage levert aan de business doelstellingen van Oostwegel Collection. Deze doelstellingen zijn inspelen op de behoefte van de (potentiele klant) en dominante posities krijgen binnen Google.

“Kritische succesfactor: bedien alle drie de stakeholders!”

Resultaten van de optimalisaties

De optimalisaties hebben in korte tijd geleid tot betere zichtbaarheid van Oostwegel Collection in Google. Met name non-branded keywords laten een positieve stijging zien. In korte tijd is een toename van 40 posities gemeten ten opzichte van de nulmeting.

De betere online zichtbaarheid heeft daarbij ook voor een toename van 10% nieuwe bezoekers gezorgd ten opzichte van vorig jaar. Ook conversies zijn duidelijk omhoog gegaan. De overal conversie ratio is zelfs gestegen met 80%. Het aantal hotelreserveringen is met 18% omhoog gegaan en er zijn 31% meer inschrijvingen op de nieuwsbrief. Mooie resultaten die al op korte termijn zijn gerealiseerd.

Marloes van Gelderen
Project Manager

Meer weten over hoe klantreizen tot succes kunnen leiden?

Mail: marloes@partout.nl of bel: +31 (0)40 285 15 25
6Vacatures open!