Partout d.n.a.
Case

van Tommies

Optimalisatie nieuwe website

Voor het product Tommies snackgroenten is de website Tommies.nl ontwikkelt.

Onze opdrachtgever Greenco is de eerste en grootste producent en verpakker van snackgroenten. Voor het product Tommies snackgroenten ontwikkelde Partout digital native agency de website www.tommies.nl. Daarnaast zijn we verantwoordelijk voor de organische vindbaarheid (SEO) met als doel meer online awareness.

Strategische online positionering

Het ontwikkelen van nieuwe Tommies website en de uitgevoerde zoekmachine optimalisatie maken onderdeel uit van een door Partout d.n.a. ontwikkelde online strategie. Welke online positionering past het beste bij Tommies snackgroenten en biedt kansen om de awareness te vergroten?

Om deze vraag te beantwoorden is er door ons als startpunt een uitgebreide zoekwoordanalyse uitgevoerd. Hierbij is geanalyseerd naar welke informatie consumenten zoeken rondom het thema snackgroenten. We hebben in kaart gebracht welke zoekwoorden veel zoekvolume hebben, wat veel gestelde vragen zijn rondom de producten en hoe groot de concurrentie binnen deze onderwerpen is.

Opvallend was dat de zoekintentie vooral een informatief karakter had. Door te voldoen aan de informatiebehoefte van de bezoekers positioneren we Tommies als online autoriteit rondom snackgroenten en gezonde voeding.

Zoekmachine optimalisatie

Om de online vindbaarheid en zichtbaarheid van Tommies snackgroenten te vergroten is er veel nieuwe content ontwikkeld. Door middel van SEO copywriting is er unieke, kwalitatieve en relevante content ontwikkeld dat antwoord geeft op de belangrijke vragen binnen de doelgroep.

Denk bij deze nieuwe SEO onderwerpen o.a. aan:

  • Zijn Tommies snackgroenten gezond?
  • Wat is de voedingswaarde van de snackgroenten?
  • Hoeveel calorie├źn bevatten de snackgroenten?

Bovendien is de website ontwikkeld vanuit een responsive design, waardoor het een positieve mobiele gebruikerservaring biedt en tevens een positieve invloed heeft op de organische posities in mobile search.

Het resultaat

Na de indexatie van de nieuwe SEO content heeft Tommies.nl voor meer dan 30 zoekwoorden een top-3 positie in Google behaald. Als gevolg hiervan heeft het organische verkeer naar de website een ontzettende groei doorgemaakt. Sinds de start van de zoekmachine optimalisatie is het organische verkeer meer dan vertienvoudigd, van 650 bezoekers naar 7.500 bezoekers per maand!

6Vacatures open!