Partout d.n.a.
Case

van Fisherman’s Friend

Social sampling campagne

Het digitaliseren van offline sampling zodat de communicatie kwalitatiever en persoonlijker wordt.

Echte mint die blijft verfrissen

Om de consument het verfrissende effect van mint te laten ervaren, heeft Fisherman’s Friend een social sampling campagne ingezet. Het daadwerkelijk proeven van de mint bewijst namelijk het verfrissende effect. Daarom gaan we de uitdeelacties op straat digitaliseren door middel van een social sampling campagne met als doel laten zien dat Fisherman’s Friend mint echte mint is die blijft verfrissen.

Social sampling

Met het inzetten van een social sampling campagne combineer je het uitdelen van samples met het enorme bereik van social media. Daarnaast kun je met social sampling controleren waar samples terecht komen via gerichte targetting en zorgen we ervoor dat samples vervolgens door vrienden aan elkaar uitgedeeld worden. De communicatie verandert hierdoor van B2C naar C2C en is daardoor kwalitatief en persoonlijk. Je bent toch geneigd meer aan te nemen van iemand die je kent.

Succes!

De social sampling campagne is in 2016 twee keer ingezet en heeft mooie resultaten opgeleverd, zoals ambassadeurs en kwalitatieve reviews. Vanwege het succes heeft Fisherman’s Friend besloten om in 2017 het offline samplen te verschuiven naar online in de vorm van social sampling campagnes. Zij gaan in 2017 meerdere social sampling campagnes in zetten met verschillende partners.

5Vacatures open!