Partout d.n.a.
Case

van Koopmans

Social media campagnes

Tester- en user generated content campagnes voor en door Koopmans fans.

Foto upload

Om iets leuks te doen voor fans en om interessante feedback of foto’s van fans te krijgen, zet Koopmans regelmatig een foto upload winactie op. Fans wordt gevraagd om van een leuk bakmoment een foto te uploaden en eventueel een begeleidend commentaar mee te sturen. Denk aan momenten zoals oliebollen bakken tijdens Oud & Nieuw, bakken voor Moederdag of aan de bak met appels.

Van fan naar tester

Voor introducties van nieuwe producten zet Koopmans regelmatig testercampagnes in. Voor het nieuwe product yoghurtcake van Koopmans is er een Facebooktab ingezet. Hier konden fans zich aanmelden om tester te worden. Uit alle inzendingen werden vervolgens 200 producttesters gekozen die het nieuwe Koopmans product gratis mochten uitproberen. Via social media wallposts en advertenties, maar ook via de website en nieuwsbrief werden de fans opgeroepen deel te nemen aan de actie.

Super succesvol!

De diverse campagnes resulteren in mooie herkenbare foto’s op van échte bakmomenten. De leukste foto’s plaatst Koopmans na akkoord op haar website of Facebookkanaal. Ook de testercampagnes zijn heel erg succesvol. Zo heeft de Yoghurtcake campagne geresulteerd in bijna 20.000 deelnemers. Hiervan is ruim 50% geconverteerd naar de database.

8Vacatures open!