Partout d.n.a.
Case

van Dr. Oetker

Bakken voor een feestje, zoekmachine marketing

Het ontwikkelen van een themasite rondom ‘bakken voor een feestje' op basis van zoekmachine marketing.

Zoekmachine marketing

Dr. Oetker wil mensen inspireren om te bakken. Dr. Oetker heeft een breed assortiment bakproducten waarmee de consument kan bakken, versieren en variëren. Hoe kan Dr. Oetker op een relevante manier aanwezig zijn binnen de doelgroep Vrouwen 25 – 45 jaar met kinderen? Partout digital native agency ontwikkelde op basis van zoekmachine marketing een themasite rondom ‘bakken voor een feestje’.

Website ontwikkeling op basis van research en co-creatie

Tijdens de strategie- en conceptontwikkeling zijn er sessies met de doelgroep gehouden om inzicht in hun informatiebehoefte te krijgen. Daarnaast hebben we een zoekmachine-analyse uitgevoerd om zo het zoekgedrag van de doelgroep in Nederland in kaart te brengen. De uitkomsten waren verrassend. Feitelijk bestond er online nog geen plek waar de doelgroep informatie kon terugvinden over én traktaties én knutselideeën én het organiseren van kinderfeestjes bij elkaar. We zagen grote kansen voor topposities in zoekmachines op populaire traktaties. De branding van Dr. Oetker mocht daarbij niet centraal staan, maar subtiel worden gecommuniceerd richting de doelgroep.

Het resultaat

Op de themasite vind je alles wat je nodig hebt om een leuk kinderfeestje te organiseren, onder andere traktaties en knutselideeën. Ook tips hoe je een kinderfeestje organiseert en ideeën voor de beste themafeestjes. Voor het leukste kinderfeestje draait de doelgroep Vrouw 25 – 45 jaar met kinderen haar hand nu niet meer om! Powered by Dr. Oetker!

Themasites werken!

Binnen enkele maanden behaalde de themasite topposities op belangrijke zoekwoorden. Het gedrag en de interactie van de bezoekers laten zien dat de site inspeelt op de behoefte van de doelgroep en dat Dr. Oetker op een subtiele wijze haar producten relevant maakt.

6Vacatures open!