Partout d.n.a.
Case

van Oogfonds

Dé online oog expert

De nieuwe website maakt van het Oogfonds een online autoriteit rondom ogen en oogklachten. Met topposities in Google is het organische verkeer met bijna 1.200% gegroeid!

Ontvang een gratis non-profit scan!

Persoonlijk advies over online kansen voor jouw non-profit organisatie.

Ontvang de gratis non-profit scan

Het SEO optimalisatieproject en de content ontwikkeling, met als resultaat topposities in Google, heeft het aantal organische bezoekers op de website met 777% 1200%* verhoogt. Een prachtige basis om de aankomende jaren op verder te bouwen en het aantal online donaties verder te laten stijgen.

* In december 2016 stond de organische groei op 777% inmiddels is een groei van bijna 1.200% gerealiseerd (maart 2017)

Ontwikkeling nieuwe responsive website

De website van het Oogfonds voldeed niet meer aan de eisen van flexibiliteit, responsiviteit en mogelijkheden om online marketing campagnes in te bouwen en makkelijk aan te passen. Daarmee ontstond de wens om een nieuwe website te ontwikkelen. Een website die de katalysator is voor een effectieve online marketing strategie.

Partout digital native agency en het Oogfonds zijn erg trots op het eindresultaat. Een responsive website, die ook op smartphones en tablets een optimale gebruikerservaring biedt. En niet onbelangrijk: goed vindbaar is in de (mobiele) zoekresultaten van Google. De Oogfonds website is technisch namelijk volledig geoptimaliseerd voor zoekmachines.

Oogfonds.nl maakt van het Oogfonds dé online autoriteit van Nederland rondom ogen, oogklachten en oogziektes. De website stuurt op conversie naar online donaties, maar geeft ook de juiste informatie en gebruikerservaring aan haar bezoekers.

Online positionering en kansen in beeld gebracht

Naast de ontwikkeling van de website heeft Partout d.n.a. samen met het Oogfonds ook de nieuwe online positionering bepaald. Wie is de doelgroep van het Oogfonds precies en voor welke vragen en onderwerpen zoeken zij online antwoorden?

Hiervoor is een strategische zoekwoordanalyse uitgevoerd om erachter te komen welke zoekwoorden en zoekopdrachten interessant zijn, de concurrentie per zoekopdracht te bepalen en de haalbaarheid van topposities in Google.

SEO content ontwikkeling

Op basis van de zoekwoordanalyse is voor de volgende thema’s SEO geoptimaliseerde content ontwikkeld:

  • Informatie over ogen
  • Werking van de ogen
  • Anatomie van het oog
  • Tips voor gezonde ogen
  • Oogklachten
  • Oogziektes
  • Visuele beperking

Voor al deze onderwerpen zijn er specifieke landingspagina’s ontwikkeld. Zo zijn er voor alle veelvoorkomende oogklachten en oogziektes pagina’s over uitleg, symptomen, soorten en behandeling. Zo beantwoordt het Oogfonds alle mogelijke vragen over de oogklachten en oogziektes. Willen de bezoekers alles nog eens rustig nalezen? Dan vragen ze gemakkelijk de gratis folders aan!

Gratis $40.000 advertentiebudget met Google Grants Pro

Naast zoekmachine optimalisatie zetten we voor het Oogfonds ook zoekmachine advertenties in. En dat met een gratis advertentiebudget t.w.v. $40.000, door onze succesvolle aanvraag van Google Grants Pro.

Met dit Google Adwords programma voor liefdadigheidsorganisaties ondersteunt het Oogfonds haar informatieve functie en alle wervingscampagnes met advertenties binnen de Google zoekresultaten. Dit leverde in 2016 meer dan 350.000 extra bezoekers op!

Bezoekersaantal in één jaar vervijfvoudigd

Met deze aanpak is een sterke online positionering voor het Oogfonds gecreëerd. Het totale bezoekersaantal naar Oogfonds.nl is in een jaar tijd meer dan vervijfvoudigd!

‘Ik heb de cijfers uit de rapportage meteen gebruikt voor mijn jaarplan 2017. Ik zat even met open mond te kijken naar de groei van bezoekersaantallen en vertoningen. Ik wil jullie enorm bedanken voor dit geweldige resultaat!’

John van Duin
Manager Fondsenwerving & Communicatie

Ook de gebruikerservaring van de website is sterk verbeterd. Zo zijn niet alleen het aantal sessies en gebruikers sterk verbeterd, maar ook het aantal pagina’s per sessie, de gemiddelde sessieduur en het bouncepercentage.

Na de indexatie van de nieuwe SEO content heeft Oogfonds.nl voor veel belangrijke focus zoekwoorden topposities bereikt in Google. Voor bepaalde thema’s mogen we zelfs spreken van dominantie in de zoekresultaten.

Levensloop van het oog

De volgende grote stap is de ontwikkeling van de levensloop van het oog. Met de levensloop van het oog brengen we samen met het Oogfonds in kaart wel fases je ogen allemaal doorlopen gedurende je leven. Opgedeeld in leeftijdscategorieën (personas) beschrijven we welke ontwikkeling de ogen doormaken en welke oogklachten, oogziektes en aandachtspunten er binnen elke categorie zijn.

Door het zoekgedrag- en data-analyse onderscheiden we content kansen voor alle personas. Door deze juiste content op het juiste moment aan te bieden gaat het Oogfonds de aankomende jaren een verdere groei in bezoekers én conversie doormaken!

Maarten Sterken
SEM specialist

Wil je jouw organisatie naar een hoger digitaal niveau tillen?

Mail: m.sterken@partout.nl of bel: +31 (0)40 285 15 25
4Vacatures open!