Partout d.n.a.
Case

van ABB

Consumenten awareness campagne: Doe de meterkastcheck

Doe de meterkastcheck en weet hoe het met de veiligheid van je meterkast is gesteld. Via de ontwikkelde website, uploadtool en promovideo worden veiligheid en mogelijke risico’s in elke woning onder de aandacht gebracht.

De meterkast, een belangrijk onderdeel in iedere woning. En tegelijkertijd een plek waar veel mensen weinig aandacht voor hebben. Maar gaat er in de meterkast iets mis, dan kan dit grote gevolgen hebben voor de woning in zijn geheel. Van een stroomuitval, tot zelfs ernstige brand. ABB zet zich in om dit gevaar in te perken en startte een consumenten awareness campagne.

Consumentencampagne

Om mensen bewust te maken van het belang van een veilige meterkast en de mogelijke risico’s hebben we de consumentencampagne ‘Doe de meterkastcheck.nl’ opgezet. Via de campagnewebsite Meterkastcheck.nl kunnen mensen hun meterkast laten controleren door middel van het uploaden van een foto hiervan. Na het uploaden wordt de meterkast gratis gecontroleerd op veiligheid door experts bij ABB. De consument krijgt vervolgens een uitslag toegestuurd via e-mail, met daarbij een vrijblijvend advies over hoe de meterkast veiliger gemaakt kan worden.

Awareness creëren, naamsbekendheid en uitbouwen database

Het primaire doel van de campagne is het vergroten van de awareness rond een veilige meterkast. Naast de uploadtool zijn op de website daarom tips te vinden en adviezen van experts. Ook kunnen bezoekers een checklist en whitepaper downloaden als geheugensteuntje om je meterkast op een eenvoudige manier veilig(er) te maken en houden. Daarnaast is er een promotievideo gemaakt voor op de website, social kanalen en YouTube waarin mensen aangespoord worden om de meterkastcheck te doen.

Aan de campagnewebsite is het merk ABB gebonden. Ook de adviezen en tips zijn uit naam van het bedrijf. Naarmate de campagne en media-aandacht vorderen zorgt dit voor een toename van de naamsbekendheid. Het aantal checks, downloads en inschrijvingen voor de nieuwsbrief zorgen voor een groei van de database. Deze is na introductie van de campagne in twee maanden tijd al met 15% toegenomen!

In de media

De campagne is landelijk uitgemeten en wordt het hele jaar ondersteund door media en PR. Op meerdere nieuwswebsites werd bericht over de meterkastcheck en verschillende verzekeringsmaatschappijen hebben interesse getoond in het initiatief. Ook op social media is het onderwerp positief aanwezig.

Doe de meterkastcheck.nl zet mensen aan tot nadenken over de kleinste ruimte in hun woning. Een kleine aanpassing, kan de veiligheid al aanzienlijk verhogen. Een principe dat veel mensen aanstaat, want dat betekent: met weinig moeite een groots resultaat!

Meer weten over onze werkwijze, expertises en specialisten? Neem dan een kijkje op onze online marketing pagina!

7Vacatures open!