Partout d.n.a.
Case

van Brabantia

Brabantia’s nieuwe succes: Bo Touch Bin

Een testercampagne om naamsbekendheid te genereren voor Bo Touch Bin. Een succescase! Het aantal deelnemers was 750% hoger dan vooraf ingeschat.

Onlangs hebben we voor het eerst een testercampagne opgezet in opdracht van Brabantia. Doel van de campagne was naamsbekendheid genereren voor Bo Touch Bin, een nieuw én heel innovatief product. Daarnaast was groei van de database en verrijking van de nieuwe abonnees belangrijk. Onder alle deelnemers van deze campagne die in 4 landen werd uitgerold, werden 100 Bo Touch Bins verloot. De winnaars mochten het product testen nog voordat het in de winkel verkrijgbaar was. Het resultaat van de vooraf geformuleerde KPI voor het aantal deelnemers overtrof alle verwachtingen: het aantal deelnemers was 750% hoger dan vooraf ingeschat. Dit was voor het merk de eerste keer dat ze een dergelijke testercampagne uitrolden en direct een succes-case te noemen!

Brabantia slaat nieuwe weg in met Bo

Met de productintroductie van ‘Bo’, de Brabantia Bo Touch Bin slaat Brabantia een nieuwe weg in. De focus van het nieuwe product is uiteraard het design en de opvallende poten. Brabantia is daarmee toonaangevend in de branche. Deze afvalemmer die (als eerste product) een naam meegekregen heeft staat voor: Make waste beautiful.

Hi there... I am Bo

Bo Touch Bin: Een nieuwe kijk op afval. En dat deze nieuwe weg goed gekozen is blijkt wel uit de brandlove die is ontstaan voor Bo.

De #BrabantiaBo heeft alleen in Nederland al een bereik behaald van meer dan 1,2 miljoen binnen twee en een halve maand.

Campagne in meerdere landen

De succesvolle testercampagne startte met een teaserperiode, waarbij door middel van storytelling de bezoeker in tijd bij de aanmelding testercampagne uitkwam. Op Instagram is de teasercampagne bijvoorbeeld doorvertaald met onderstaande posts. Elke dag werd een nieuw stukje van de puzzel vrijgegeven. Totdat uiteindelijk de complete outline van het product zichtbaar was.

Ook was de campagne 360 ingezet. Waarbij de inzet van e-mailmarketing, de website, de webshop en de social media kanalen Facebook en Instagram goed op elkaar waren afgestemd. De campagne heeft daardoor de nodige PR opgeleverd.

Brabantia Insta

E-mail marketing voor Brabantia

Voor Brabantia verzorgen wij de database & e-mailmarketing wereldwijd en digitale campagnes gericht op productintroducties. We houden ons bezig met digitale strategie, concepting, design, copy, technische inrichting, opbouwen en verzenden van alle mails (internationaal). Daarnaast beheren we alle e-mail automation campagnes internationaal (bv. verjaardagscampagne of campagnes gericht op productverdieping na aankoop of registratie van een product.)

In dit geval heeft de campagne gelopen in vier landen, waarbij wij ook meertalige social media posts hebben ontwikkeld en geplaatst. Er zijn ook een aantal advertenties ingezet met een minimaal budget. Het organische succes was dusdanig, dat paid slechts een kleine bijdrage heeft geleverd aan het totale succes.

De e-mail marketing flow was uitgebreid. Er waren aanjaagmails, bedankt mails een mailing voor verliezers en natuurlijk een mail voor de winnaars, gevolgd door een review mail (met maarliefst een succes rate van 75%).

Testercampagne iets voor jou

Ben jij na het lezen van deze case enthousiast geworden en wil je graag meer weten over de mogelijkheden voor jouw merk? Of wil je eens sparren met onze expert over e-mail marketing?

Neem dan vrijblijvend contact op met Manon.

 

Manon de Wilde
Sr. Digital Marketeer

Meer weten over een testercampagne of over database- & e-mail marketing? Ik vertel je er graag over!

Mail: manon@partout.nl of bel: +31 (0)40 285 15 25
3Vacatures open!