Case Gielissen

Merkbelofte ‘Building unforgettable stories’ wordt een tastbare beleving op Gielissen.com.

Design sprint

Het project met Gielissen begon met een Design Sprint. Dit is een interactieve werksessie waarbij we samen inzichten en inspiratie verzamelen. Met die inzichten bedenken en creëren we vervolgens concepten. We kiezen uiteindelijk één concept en dat vormen we om tot een prototype dat gelijkt wordt getest bij de doelgroep. Zo kan je direct valideren of je idee werkt. Gielissen was net zo enthousiast als wij over het doen van een Design Sprint, maar toen brak de wereldwijde Coronapandemie uit. Ineens konden we niet meer in dezelfde ruimte werken. En dan wordt een intensieve werksessie lastig. Zou je denken. Maar niets was minder waar. We hebben de succesformule van een Design Sprint in een rap tempo vertaald naar een digitale versie.

Volledig digital hebben we een succesvolle sprint afgerond. De uitkomst? Een prototype van een nieuwe website, met alle concepten en pagina's. Het concept is getest bij stakeholders van Gielissen van verschillende business units en internationale vestigingen. Ook is het prototype getest bij gebruikers. Bij zowel de stakeholders als de klanten werd het prototype ontzettend enthousiast ontvangen.

Systeem

We hebben met behulp van wireframes het interactieve ontwerp van Gielissen.com gemaakt. Daarbij lag de focus niet op het visuele aspect van de website, maar meer op de techniek. De website moest eerst naar behoren werken en vervolgens hebben we ons gericht op het design.

Presentatie van het nieuwe merk in samenwerking met de design afdeling

Voor het visuele design hebben we hecht samengewerkt met het creatieve team van Gielissen. Door deze samenwerking konden we snel schakelen en dus ook efficiënter werken aan het eindproduct. In een korte tijd zijn we ontzettend snel tot een creatieve doorvertaling van de merkpositionering gekomen. Door het bedrijfsverhaal met als motto: ‘building unforgettable stories’ door te vertalen naar een digital design magazine, wordt het portfolio van Gielissen op een onvergetelijke wijze weergegeven.

Motion design

Een voordeel van het digitaliseren van een magazine is dat we niet alles statisch hoeven te ontwerpen. Digitaal zijn er veel meer mogelijkheden om dynamiek toe te voegen. Zo kan je visuele elementen laten bewegen, vast zetten of over elkaar heen laten vloeien. Om het bedrijfsverhaal van Gielissen zo goed mogelijk door te vertalen naar ontwerp, hebben we eerst prototypes van de pagina’s in de tool Framer gemaakt. Framer maakt het mogelijk om ontwerpen op een snelle en goede manier te animeren én exporteren naar de browser.

Het eindresultaat? Een ontwerp dat niet eendimensionaal aanvoelt, maar juist dynamisch met een gevoel van diepgang. Een website waar het bedrijfsverhaal tot zijn recht komt. En een site die vanuit technisch oogpunt staat als een huis. Dit alles is tot stand gekomen door een goede samenwerking tussen Partout en het team van creatieven van Gielissen. Benieuwd naar het eindresultaat? Bekijk de website van Gielissen.

Ook geïnteresseerd in een nieuw design voor je website? Neem een kijkje op de design pagina

Wat kunnen we voor jou betekenen?

Neem direct contact op

Altijd open voor contact

Je kunt Jeroen Valkenburg altijd whatsappen of bellen via 06 535 870 19, ook 's avonds of in het weekend. Hij is onze digital strategy consultant en hoort graag van je.

Loop voorop, volg ons

Voor nieuws, updates en insider tips volg je ons op social media.

Kom ons bezoeken in Eindhoven

Vonderweg 22 (2e verdieping)
5616 RM Eindhoven
T +31 (0)40 285 15 25
info@partout.nl

Wij openen digital.